Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obszerną nowelizacją prawa autorskiego, w szczególności w obszarze zmian w zakresie dozwolonego użytku publicznego, możliwości korzystania z utworów osieroconych oraz niedostępnych w handlu, wprowadzenie wynagrodzenia dla twórców za tzw. wypożyczenia biblioteczne (public lending right), zniesienie opłat związanych z korzystaniem z utworów znajdujących się w domenie publicznej. W ramach szkolenia omówiona zostanie szczegółowo problematyka korzystania z cudzych dzieł oraz bezpiecznej eksploatacji utworów w Internecie.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1.  Internet a prawo autorskie

  •         O potrzebie prawa autorskiego
  •         Twórca i jego prawa
  •         Grupy interesów a ruchy wolnościowe
  •         Kumulatywny charakter twórczości
  •         „Wszystkie prawa zastrzeżone” a twórczość
  •         Internet a prawo autorskie
  •         Zakres obowiązywania ustawy prawo autorskie z uwzględnieniem Internetu
  •         "Mała" i "duża" nowelizacja prawa autorskiego

   2.  Podmiot i przedmiot prawa autorskiego

  •         Pojęcie utworu
  •         „Idee czy sposób wyrażania” (uwagi o przedmiocie ochrony)
  •         Case Studies: „Ile utworu pozostało jeszcze w utworze?”
  •         Autorskie prawa osobiste
  •         Autorskie prawa majątkowe
  •         Case Studies: „Czy prawo autorskie chroni sztukę współczesną?”
  •         Podmiot ochrony (twórca czy pracodawca?)
  •         Case Studies: „Kto tu jest twórcą: żona, mąż czy pracodawca?”
  •         Prawa twórców: dualizm ochrony
  •         Ochrona programów komputerowych
  •         Ochrona baz danych
  •         Utwór multimedialny
  •         Case Studies: „Strony www – ile praw mogę naruszyć?”

   3. „Granice” prawa autorskiego

  •         Dozwolony użytek chronionych utworów
  •         Dozwolony użytek prywatny
  •         Dozwolony użytek publiczny
  •         Dozwolony użytek w sieci
  •         Prawo cytatu
  •         Case Studies:„Granice swobody wypowiedzi w materiałach promocyjnych”
  •         Dostęp do informacji publicznej a prawa autorskie
  •         Case Studies:„Ponowne korzystanie z materiałów informacyjnych”
  •         Pojęcie naruszenia prawa autorskiego
  •         Autorskie prawa osobiste i majątkowe
  •         Case Study:„ Jaka wysokość odszkodowania?”
  •         Bezpośrednie wkroczenie w wyłączność eksploatacji
  •         Pośrednie naruszenie prawa autorskiego
  •         Case Study:„ Gazeta W i dodatek „Na Plażę”
  •         Naruszenie prawa autorskiego w Internecie
  •         Zdjęcia, Internet a prawo autorskie
  •         Case Studies: „Facebook i Instagram – ile mamy wolności?”
  •         Prawa pokrewne w Internecie
  •         Mała nowelizacja prawa autorskiego

4. Wolne zasoby i licencje Creative Commons

  •         Dwie strony medalu: Prawo autorskie a „ruchy wolnościowe”
  •         Open Source i Creative Commons
  •         Jak działają licencje CC?
  •         6 warunków podstawowych
  •         Korzystanie z utworów opublikowanych na licencji CC
  •         Użytek niekomercyjny
  •         Problem utworów zależnych
  •         Case Study: „ Utwór zależny czy inspirowany?”
  •         Domena publiczna a licencje CC
  •         Wykorzystanie wolnych licencji na potrzeby Internetu
  •         Techniki cyfrowe, prawo autorskie i wolne zasoby
  •         Case Study: „… czy mogę połączyć dwa różne utwory na licencji CC ?”
  •         Wykorzystywanie wizerunku w Internecie
  •         Case Study: „Cofnięcie zgody na wykorzystywanie wizerunku”
  •         Autorskie umowy w Internecie
  •         Case Studies: „Pola eksploatacji w umowie o stworzenie serwisu www”

5. Duże zmiany w prawie autorskim - podsumowanie

  •         Najważniejsze zmiany w prawie autorskim w "pigułce"
  •         Zmiany w obszarze dozwolonego użytku
  •         Nowe prawo cytatu
  •         Parodia, karykatura, pastisz
  •         Case Studies: "Ile mogę pożyczyć z cudzego dzieła?"
  •         Nowy dozwolony użytek edukacyjny
  •         E-learning w świetle zmian
  •         Case Studies: "O co chodzi z tą digitalizacją?"
  •         Tzw. incydentalny użytek utworów
  •         Nowe formy wynagrodzeń dla autorów
  •         Korzystanie z utworów sierocych
  •         Korzystanie z utworów niedostępnych w obrocie handlowym
  •         Portale społecznościowe, linkowanie oraz inne korzystanie formy korzystania z Internetu po zmianach

6. Dyskusja moderowana

Szkolenie prowadzone w oparciu o autorską metodę szkolenia, w charakterze warsztatów, przy wykorzystaniu techniki mini wykładu połączonego z prezentacją multimedialną, case studies, analizy tekstu prawnego, quizów i metod wspierających aktywizację procesu zdobywania wiedzy.