The purpose of communication is to get your message across to others clearly and unambiguously.
Doing this involves effort from both the sender of the message and the receiver. And it's a process that can be fraught with error, with messages often misinterpreted by the recipient. When this isn't detected, it can cause tremendous confusion, wasted effort and missed opportunity.
In fact, communication is only successful when both the sender and the receiver understand the same information as a result of the communication.
By successfully getting your message across, you convey your thoughts and ideas effectively. When not successful, the thoughts and ideas that you convey do not necessarily reflect your own, causing a communications breakdown and creating roadblocks that stand in the way of your goals – both personally and professionally.

 

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Understanding communication skills

  • Why communications skills are so important
  • The importance of removing barriers

2. How good are your communication skills

  • Speaking, listening, writing, and reading effectively

3. The 7 Cs of communication

  • A checklist for clear communication

4. 10 common communication mistakes

  • Avoiding communication blunders and misunderstandings

5. Writing skills

  • Getting your written message across clearly

6. Writing effective emails

  • Getting people to read and act on your messages

7. Inverted Pyramid Writing

  • Summarize first, explain later    

8. 10 common email mistakes

  • Using Email Effectively

WORKSHOPS

1. Introductions, requests, enquiries

  • Introduce yourself in emails and letters
  • Make enquiries in emails and letters
  • Make requests in emails and letters

2. Invitations and letters

  • Write invitations
  • Accept and decline invitations
  • Formats for business letters

3. Getting the tone right

  • Find the right style for emails
  • Apologise in emails and letters
  • Thank in emails and letters

4. Making arrangements by email

  • Set up meetings
  • Confirm and change arrangements
  • Check understanding
  • Clarify meaning

5. Notes and minutes

  • Practise and develop note-taking skills
  • Write minutes of meetings

6. Negotiating in writing

  • Negotiate via email
  • Confirm agreement

7. Making and responding to complaints

  • Analyze the pattern for letters/emails of complaint
  • Analyze the patterns for responding to complaints
  • Presentation
  • Discussion
  • Workshops