• rozwój umiejętności sporządzania kompetencyjnego profilu kandydata
  • rozwój umiejętności doboru strategii rekrutacji do strategii firmy
  • prezentacja i ocena współczesnych narzędzi rekrutacji
  • zapoznanie się z zasadami formułowania ogłoszeń rekrutacyjnych o dużej mocy selekcyjnej
  • zapoznanie się z efektywnymi źródłami pozyskiwania kandydatów
  • poznanie metod eliminowania błędów rekrutacyjnych

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. Wprowadzenie – czym jest proces rekrutacji i selekcji
1. Definicja i cele współczesnego procesu rekrutacji
2. Etapy procesu rekrutacji
3. Dobór strategii rekrutacji do strategii i kultury organizacyjnej organizacji
4. Znaczenie doboru i utrzymania dobrych pracowników w firmie

II. Aspekty prawne procesu naboru
1. Zakaz dyskryminacji w zatrudnieniu – jakich informacji może i nie może żądać od kandydatów pracodawca
2. Referencje i testy rekrutacyjne – warunki stosowania

III. Kompetencje mistrza/ praktyka rekrutacji – udowodnienie tezy – Im masz większą wiedzę jako rekruter tym lepszych kandydatów będziesz mógł pozyskać do swojej firmy
1. Przygotowanie profilu kompetencji Mistrza Rekrutacji – odniesienie do wzoru profilu kompetencji kandydatów do pracy
2. Najlepszy pracownik na rynku pracy kontra najbardziej optymalny pracownik dla danej firmy

IV. Pozyskiwanie kandydatów – nasza firma jako pożądane miejsce pracy
1. Rola atrakcyjnego ogłoszenia rekrutacyjnego – zewnętrzna atrakcyjność rekrutacyjna organizacji
2. Pozytywny wizerunek firmy a zainteresowanie właściwych kandydatów – jak prowadzić i wykorzystywać tzw. marketing stanowisk pracy w firmie

V. Dobór efektywnych źródeł pozyskiwania kandydatów
1. Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna (zalety, wady, możliwości) – czyli poszukiwanie talentów w organizacji i poza nią
2. Współpraca z firmami doradztwa personalnego – headhunting/ Executive Search
3. Inne źródła dotarcia do kandydatów
4.  Wybór najlepszego źródła w zależności od profilu kandydata i pracodawcy

VI. Unikanie błędów podczas procesu rekrutacji
1. Najczęstsze zagrożenia i błędy popełniane przez osoby rekrutujące i kandydatów podczas procesu rekrutacji– rozmowa „bez celu”, ryzykowne pytania i tematy, przygotowanie
2. Psychologiczne pułapki procesu rekrutacji – uprzedzenia, przecenienie, błędy interpretacyjne

VII. Wybór odpowiedniego kandydata
1. Matryca Oceny najlepszych kandydatów dostosowana do wymogów stanowiska i kultury organizacyjnej firmy

VIII. Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań

  • mini – wykłady z prezentacją multimedialną (20% szkolenia)
  • praca metodami warsztatowymi (80% szkolenia) – praca w zespołach, praca w parach, ćwiczenia indywidulane, panele dyskusyjne, studia przypadków, gry szkoleniowe

Ponieważ szkolenie ma charakter praktyczny, bazujący na autentycznych materiałach, uczestnicy mogą przynieść ze sobą na szkolenie: wzór opisu stanowiska, na które rekrutują; wzory profili kandydata i ogłoszeń rekrutacyjnych stosowane w ich organizacji. Będą oni mieli możliwość zweryfikowania tych dokumentów oraz przeanalizowania ich
z perspektywy narzędzi poznanych na ćwiczeniach podczas szkolenia.