Mając na uwadze doświadczenia mijającej perspektywy finansowej oraz skalę trudności jakie napotykali beneficjenci poszczególnych programów unijnych, w tym stwierdzanych nieprawidłowości, należyte przygotowanie się do nowego porządku prawnego może zagwarantować uniknięcie problemów, jakich dotychczas doświadczaliśmy.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Część I – Podstawowe zagadnienia dotyczące zamówień publicznych

  • Zmiany w prawie zamówień publicznych:
  •  nowe Dyrektywy Unijne w zakresie zamówień publicznych – jakie skutki dla krajowych zamówień publicznych,
  •  przegląd zmian wprowadzonych w latach 2013-2014 najistotniejszych dla systemu zamówień publicznych.
  • Wymagania dotyczące zamówień publicznych w nowej perspektywie finansowej 2014-2020
  • unijne regulacje dotyczące równego traktowania i zachowania zasad uczciwej konkurencji,
  • wartościowe progi w przepisach unijnych,
  • zamówienia publiczne poniżej 30 tys. € - obowiązki zamawiającego.
  •  Jak poprawnie przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego:

1. Podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych.

2. Zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia:

  • co jest podstawą ustalenia wartości zamówienia
  • kiedy mamy do czynienia z zamówieniami rodzajowo podobnymi,
  • podział zamówienia na części – kiedy będzie dopuszczalny,
  • co to jest tożsamość podmiotowa, przedmiotowa oraz czasowa.

3. Opis przedmiotu zamówienia:

  • podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia,
  • na co możemy sobie pozwolić przy opisie przedmiotu zamówienia,
  • „równoważność” - o czym musimy pamiętać.
  • Jaki wybrać tryb postępowania?
  • prymat trybów przetargowych, przesłanki stosowania trybów innych niż podstawowe.

 

Część II – Zamówienia publiczne na usługi niepriorytetowe oraz „małe” zamówienia publiczne.

  • zasady prawa zamówień publicznych i finansów publicznych jakie należy respektować w „nowym trybie”,
  • obowiązki zamawiającego związane z publikowaniem ogłoszenia o zamówieniu – gdzie należy publikować i co ogłoszenie winno zawierać,
  • termin składania ofert,
  • opis przedmiotu zamówienia oraz kryteria oceny ofert,
  • wybór wykonawcy.

I. Jak przygotować i przeprowadzić zamówienie publiczne na usługi niepriorytetowe:


1. Definicja oraz wykaz usług niepriorytetowych.
2. Zamawianie usług niepriorytetowych o wartości poniżej progów unijnych:

  • Zamawianie usług niepriorytetowych o wartości powyżej progów unijnych:
  • kiedy możemy, a kiedy musimy stosować,
    • Przetarg ograniczony i nieograniczony:
      • jakie uproszczenia w trybach podstawowych - z jakich obowiązków będziemy zwolnieni,
      • wybór wykonawcy.
  • Tryby postępowania inne niż podstawowe:
  • przesłanki wyboru trybu – czy i kiedy musimy stosować,
  • inne obowiązki zamawiającego.

 II. Zamówienia publiczne poniżej 30 tys. €

  • Zasady dotyczące zamówień publicznych poniżej progu:
  • zasady wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • racjonalność, efektywność i oszczędność w zamówieniach publicznych - fundamentalne znaczenie zasad finansów publicznych,
  • przepisy prawa zamówień publicznych, które musimy stosować dla zamówień podprogowych.
  • Obowiązki zamawiającego związane z upublicznieniem zamówienia.
  • Jak wybrać najkorzystniejszą ofertę – organizujemy i przeprowadzamy „małe” zamówienia.    
  • Umowa w zamówieniach „podprogowych”:
  • podstawa prawna,
  • określenie praw i obowiązków stron,
  • opis warunków wykonania umowy,
  • dopuszczalność zmian umowy,
  • określenie zakresu odpowiedzialności stron umowy.
  •  Odbiór przedmiotu zamówienia.
  •  Dokumentowanie postępowania (szacowanie wartości, wybór wykonawcy),
  • Środki ochrony prawnej.
  • Obowiązki sprawozdawcze – nowe zasady.
     

Część III - Najważniejsze na końcu - korzystajmy z doświadczeń!

Obszary szczególnego ryzyka – czyli jak się przygotować do udzielania zamówień publicznych w  projektach „nowej” perspektywy:

  • Racjonalność, efektywność i oszczędność w zamówieniach publicznych.
  • Zachowanie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych.

Szacowanie wartości zamówienia:

  1. Co jest podstawą ustalenia wartości zamówienia,
  2. Zamówienia rodzajowo podobne (słów kilka o tożsamości podmiotowej, przedmiotowej i czasowej w zamówieniach publicznych),
  3. Zaniżanie wartości zamówienia,
  • Kiedy podział zamówienia na części będzie dopuszczalny.
  • Opis przedmiotu zamówienia:
  1. Podstawowe zasady opisu - czyli na co możemy sobie pozwolić,
  2. Równoważność – to nie jest takie proste,

Wybór trybu postępowania:

  • tryby podstawowe,
  • przesłanki stosowania trybów inne niż podstawowe,
  • jak zachować ostrożność przy zamówieniach z wolnej ręki,
  • co oznacza powszechność w zapytaniu o cenę.

- Zgodność przedmiotu zamówienia w ogłoszeniu, SIWZ i umowie z wykonawcą.

- Adekwatność wymagań podmiotowych i przedmiotowych w stosunku do przedmiotu zamówienia.



 

  • prezentacja multimedialna
  • wykład
  • dyskusje
  • analiza case study