„Jeśli myślisz, że potrafisz, to masz rację. Lecz jeśli w to nie wierzysz, nic nie osiągniesz.”
Mary Kay Ash
 

Współczesnym pracownikom samo posiadanie pracy już dziś nie wystarczy. Do istotnych zmian bowiem, które nastąpiły w ostatnich latach, jest wzrost świadomości dotyczący prawa ludzi do spełniania się. Dlatego pracownic pragną wiedzieć, co się dzieje w firmie, cenią sobie konsultowanie się z nimi – chcą się angażować w różne projekty i decyzje dot. działania firmy. Pragną, aby efekty ich pracy stanowiły wartość dla firmy. Sani zaś odnajdują w tym przyjemność i satysfakcję. Dlatego, jeśli ich odpowiednio zmotywujemy, będą działali skuteczniej.

•    Po co motywować?
•    Co motywuje współczesnych pracowników?
•    Jak chwalić?
•    Czy pieniądze rzeczywiście motywują?
•    Jaki wpływ na motywację pracowników mają tzw. „drobiazgi”?
•    Czy motywować poprzez mówienie DO pracowników czy Z pracownikami?
•    Jak można „zarażać” entuzjazmem?
•    Co wspólnego ma Sherlock Holmes i inni detektywi z motywowaniem?
•    Czy krytyka może być motywująca i inspirująca?
•    Czy systemy ocen mogą być obiektywne?
 

Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na  szkolenie:
MOTYWOWANIE I OCENIANIE PRACOWNIKÓW

Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie umiejętności i potencjału pracowników
  • umiejętne diagnozowanie potrzeb i oczekiwania podwładnych
  • umiejętność dostosowywania działań motywacyjnych do poziomu rozwoju pracowników
  • tworzenie i stosowanie narzędzi motywacyjnych
  • odpowiednia i efektywna komunikacja z pracownikami
  • uświadomienie sobie znaczenia roli lidera w motywowaniu podwładnych
  • uświadomienie sobie roli i celów doskonałych systemów oceniania pracowników
  • prawidłowa interpretacja formularzy oceny i kryteriów nich zawartych
  • prowadzenie rozmów z pracownikami w taki sposób, aby były motywujące dla pracownika
  • umiejętne stosowanie metod radzenia sobie z trudnymi emocjami pracownika

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. CO TO JEST MOTYWACJA

  1. Co motywuje współczesnych pracowników i jak to wykorzystać
  2. Co wspólnego mają Sherlock Holmes i inni „detektywi” z motywowaniem:
  •     Piramida potrzeb motywacyjnych wg Maslowa – analiza motywacji pracowników na różnych poziomach piramidy
  •     Puzzle Herzberga – czynniki zadowolenia i niezadowolenia pracowników

MODUŁ II. W POSZUKIWANIU NARZĘDZI MOTYWACJI

  1. Motywowanie za pomocą narzędzi „materialnych”
  2. Motywowanie za pomocą narzędzi „niematerialnych”

MODUŁ III. MOTYWACJA JAKO ELEMENT POLITYKI PERSONALNEJ FIRMY – ROLA MOTYWATORÓW  „MATERIALNYCH”

  1. System ocen okresowych
  2. System płac
  3. Systemy bonusowe
  4. Zakresy obowiązków
  5. Ścieżki kariery
  6. Jak badać poziom motywacji w firmie
  7. Kultura organizacyjna a poziom motywacji
  8. Rola i sposoby wykorzystania systemów motywacyjnych

MODUŁ IV. SYSTEM OCEN I JEGO WPŁYW NA MOTYWACJĘ PRACOWNIKÓW

  1. Cele i zasady rozmów oceniających:
  •     Istota systemów ocen
  •    Tworzenie formularzy ocen i analiza kryteriów oceniania – czyli ocena zgodna z profilem kompetencyjnym pracownika
  •     Korzyści z systemu ocen – dla Pracownika, dla Przełożonego, dla Firmy
  •     Warunki właściwie zaplanowanej i przeprowadzonej rozmowy oceniającej
  •     Zasady działania efektywnego systemu ocen
  •     Rola kadry kierowniczej w sukcesie działania systemu ocen
  •     Style prowadzenia rozmów oceniających/ dyscyplinujących
  •     Zasady komunikacji podczas rozmowy
  •     Udzielanie negatywnej informacji zwrotnej – czyli motywacyjny feedback
  •     Trudne reakcje ze strony pracowników – 3 podstawowe przyczyny emocjonalnych reakcji pracowników
  •     Co zrobić, aby system ocen był jak najbardziej obiektywny

MODUŁ V. KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA LIDERA – CZYLI ROLA MOTYWATORÓW „NIEMATERIALNYCH”

  1. "Zarażanie" entuzjazmem
  2. Okazywanie uznania
  3. Chwalenie (idea Jednominutowych Pochwał)
  4. Wyznaczanie pracownikom celów
  5. Informowanie
  6. Docenianie
  7. Pokazywanie pracownikom, że ich praca ma znaczenie
  8. Okazywanie szacunku
  9. Współpraca i odpowiedzialność zespołowa
  10. Kiedy stosować instruowanie, trenowanie, wspieranie, a kiedy delegowanie wobec swoich pracowników
  11. Błędy w motywowaniu pracowników
  12. Motywacyjny Poradnik Kierownika

MODUŁ VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  1. Indywidualny plan działania

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne / ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy / ankiety
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)