„Jeśli myślisz, że potrafisz, to masz rację. Lecz jeśli w to nie wierzysz, nic nie osiągniesz.”
Mary Kay Ash
 

Współczesnym pracownikom samo posiadanie pracy już dziś nie wystarczy. Do istotnych zmian bowiem, które nastąpiły w ostatnich latach, jest wzrost świadomości dotyczący prawa ludzi do spełniania się. Dlatego pracownic pragną wiedzieć, co się dzieje w firmie, cenią sobie konsultowanie się z nimi – chcą się angażować w różne projekty i decyzje dot. działania firmy. Pragną, aby efekty ich pracy stanowiły wartość dla firmy. Sani zaś odnajdują w tym przyjemność i satysfakcję. Dlatego, jeśli ich odpowiednio zmotywujemy, będą działali skuteczniej.

•    Po co motywować?
•    Co motywuje współczesnych pracowników?
•    Jak chwalić?
•    Czy pieniądze rzeczywiście motywują?
•    Jaki wpływ na motywację pracowników mają tzw. „drobiazgi”?
•    Czy motywować poprzez mówienie DO pracowników czy Z pracownikami?
•    Jak można „zarażać” entuzjazmem?
•    Co wspólnego ma Sherlock Holmes i inni detektywi z motywowaniem?
•    Czy krytyka może być motywująca i inspirująca?
•    Czy systemy ocen mogą być obiektywne?
 

Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na  szkolenie:
MOTYWOWANIE I OCENIANIE PRACOWNIKÓW

Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie umiejętności i potencjału pracowników
  • umiejętne diagnozowanie potrzeb i oczekiwania podwładnych
  • umiejętność dostosowywania działań motywacyjnych do poziomu rozwoju pracowników
  • tworzenie i stosowanie narzędzi motywacyjnych
  • odpowiednia i efektywna komunikacja z pracownikami
  • uświadomienie sobie znaczenia roli lidera w motywowaniu podwładnych
  • uświadomienie sobie roli i celów doskonałych systemów oceniania pracowników
  • prawidłowa interpretacja formularzy oceny i kryteriów nich zawartych
  • prowadzenie rozmów z pracownikami w taki sposób, aby były motywujące dla pracownika
  • umiejętne stosowanie metod radzenia sobie z trudnymi emocjami pracownika

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

  1. CO TO JEST MOTYWACJA
    • Co motywuje współczesnych pracowników i jak to wykorzystać
    • Co wspólnego mają Sherlock Holmes i inni „detektywi” z motywowaniem:
  • piramida potrzeb motywacyjnych wg Maslowa – analiza motywacji pracowników na różnych poziomach piramidy
  • puzzle Herzberga – czynniki zadowolenia i niezadowolenia pracowników

        1.1 W POSZUKIWANIU NARZĘDZI MOTYWACJI

  • Motywowanie za pomocą narzędzi „materialnych”
  • Motywowanie za pomocą narzędzi „niematerialnych”

        1.2 MOTYWACJA JAKO ELEMENT POLITYKI PERSONALNEJ FIRMY – ROLA MOTYWATORÓW  „MATERIALNYCH”

  • system ocen okresowych
  • system płac
  • systemy bonusowe
  • zakresy obowiązków
  • ścieżki kariery

              Jak badać poziom motywacji w firmie

              Kultura organizacyjna a poziom motywacji

              Rola i sposoby wykorzystania systemów motywacyjnych

       2. SYSTEM OCEN I JEGO WPŁYW NA MOTYWACJĘ PRACOWNIKÓW

      Cele i zasady rozmów oceniających:

  • istota systemów ocen
  • tworzenie formularzy ocen i analiza kryteriów oceniania – czyli ocena zgodna z profilem kompetencyjnym pracownika
  • korzyści z systemu ocen – dla Pracownika, dla Przełożonego, dla Firmy
  • warunki właściwie zaplanowanej i przeprowadzonej rozmowy oceniającej
  • Zasady działania efektywnego systemu ocen
  • rola kadry kierowniczej w sukcesie działania systemu ocen
  • style prowadzenia rozmów oceniających/ dyscyplinujących
  • zasady komunikacji podczas rozmowy
  • udzielanie negatywnej informacji zwrotnej – czyli motywacyjny feedback
  • trudne reakcje ze strony pracowników – 3 podstawowe przyczyny emocjonalnych reakcji pracowników
  • co zrobić, aby system ocen był jak najbardziej obiektywny

      2.1  KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA LIDERA – CZYLI ROLA MOTYWATORÓW „NIEMATERIALNYCH”

  • "zarażanie" entuzjazmem
  • okazywanie uznania
  • chwalenie (idea Jednominutowych Pochwał)
  • wyznaczanie pracownikom celów
  • informowanie
  • docenianie
  • pokazywanie pracownikom, że ich praca ma znaczenie
  • okazywanie szacunku
  • współpraca i odpowiedzialność zespołowa
  • Kiedy stosować instruowanie, trenowanie, wspieranie, a kiedy delegowanie wobec swoich pracowników
  • Błędy w motywowaniu pracowników
  • Motywacyjny Poradnik Kierownika:

      2.2 PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Indywidualny plan działania

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne / ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy / ankiety
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)