Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.


1. Wstęp- czym jest mobbing? Mobbing, a inne formy dyskryminacji w zatrudnieniu

  • Pojęcie mobbingu- wyjaśnienie terminu, specyfika zjawiska, szczegółowa analiza jego kodeksowego pojęcia.
  • Zachowania mobbera
  • Objawy u ofiary.
  • Mobbing, dyskryminacja w zatrudnieniu, molestowanie, molestowanie seksualne –rozróżnianie zjawisk, ich przyczyny i skutki.
  • Kodeksowe formy dyskryminacji – kryteria i sposoby rozpoznawania.
  • Zagrożenia występujące w środowisku pracy- Formy, rodzaje, mechanizmy i przejawy mobbingu.
  • Niepokojące symptomy w zachowaniu pracownika mobbowanego.
  • Kategorie zachowań mobbingowych- rozpoznawanie działań będących mobbingiem.
  • Działania niebędące mobbingiem.
  • Skutki prawne mobbingu.

2. Jak przeciwdziałać mobbingowi w miejscu pracy?

  • Obowiązek przeciwdziałania mobbingowi- co może zrobić pracodawca?
  • Realizacja obowiązku przeciwdziałania mobbingowi
  • Przeciwdziałanie mobbingowi, a konsekwencje prawne.

       - Zapobieganie mobbingowi oraz innym formom przemocy w pracy,
       - Organizacyjne środki antymobbingowe i antydyskryminacyjne.

3. Odpowiedzialność pracodawcy.

  • Odpowiedzialność kontraktowa.
  • Odpowiedzialność deliktowa.

       - Zasada winy
       - Zasada ryzyka
       - Ciężar dowodu.

4. Środki prawne przysługujące ofiarom mobbingu.

  • Zadośćuczynienie pieniężne za rozstrój zdrowia.
  • Odszkodowanie w związku z podaniem mobbingu, jako przyczyny rozwiązania stosunku pracy.
  • Inne formy pomocy ofiarom mobbingu.
  • Zasady postępowania w przypadku wystąpienia zjawiska mobbingu w miejscu pracy.

5. Praktyczne przykłady, kazusy, pytania.

Wykład, prezentacja, "burza mózgów", dyskusja moderowana, case study, odpowiedzi na pytania, konsultacje indywidualne.