Szkolenie online i stacjonarne dla młodych, początkujących menedżerów. Zarządzanie zespołem, motywowanie, przywództwo - program szkolenia
MODUŁ I. ZMIANA Z PERSPEKTYWY PRACOWNIKA NA PERSPEKTYWĘ MENEDŻERA, CZYLI OD CZEGO ZACZĄĆ?
Właśnie zaczynasz jako Młody Menedżer… Dowiesz się od czego zacząć i jakie czyhają zagrożenia.
- 7 niespodzianek, które czekają na nowego menedżera (wąskie gardło decyzyjne, prawdziwy ogląd sytuacji czyli zbieranie informacji z jak największej liczby źródeł, narzędzia decyzyjne, samodzielność pracowników)
- Zadania nowego menedżera czyli od czego zacząć?
- Najważniejsze działania kierownika na początek
- Jak przygotować grunt pod pierwsze działania?
- Jakim mam być szefem - dyrektywnym czy partycypacyjnym?
MODUŁ II. AWANS NA MENEDŻERA PRZEZ REKRUTACJĘ WEWNĘTRZNĄ
Jesteś sfrustrowany koniecznością pracy z dawnymi kolegami, w charakterze ich szefa? Dawni koledzy, zdają się nie przyjmować do wiadomości, że coś się zmieniło i traktują Cię …, nie tak jak byś chciał? To ślepa uliczka. Dowiesz się co z tym w praktyce zrobić.
- Możliwe reakcje zespołu na nową sytuację i jak sobie z nimi radzić?
- Co zrobić z trudną osobą w zespole, konkurentem do awansu?
- Pomoc nowemu menedżerowi - zadania dla firmy: proces adaptacji, rola przełożonego, mentoring
MODUŁ III. JAKIM MAM BYĆ SZEFEM DYREKTYWNYM CZY LIBERALNYM?
To wątpliwość wielu, nie tylko młodych menedżerów. Wykorzystamy model ZarządzaniaMsytuacyjnego wg. Herseya – Blancharda oraz wg. Blake’ a –Mouton.
- Jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania i narzędzia (R1, R2, R3, R4)?
- Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika (relacyjny, optymalny, zadaniowy, unikowy, zachowaczy)?
MODUŁ IV. JAK MENEDŻER MOŻE STWORZYĆ ODPOWIEDZIALNY, WSPÓŁPRACUJĄCY ZESPÓŁ?
Jaki jest najpowszechniejszy błąd szefów w komunikowaniu się? Skupianie się wyłącznie na tym co chcą przekazać pracownikowi. Jeśli odwrócisz tę tendencję, będziesz w stanie rozumieć swoich ludzi i sam być zrozumiany.
- Jak rywalizacja i współpraca pomiędzy członkami zespołu wpływają na efektywność pracy zespołowej?
- Praktyczne narzędzia do tworzenia zaangażowanego zespołu, żeby ludzie:
- Naprawdę się angażowali
- Brali odpowiedzialność nie tylko za swój obszar, ale też za cały zespół
- Ufali sobie nawzajem i polegali na sobie
- Mówi sobie nawzajem nawet trudne rzeczyo błędach, bez ukrytych intencji
- Zgłaszali pomysły, wychodzili z inicjatywą usprawnień
MODUŁ V. JAK MENEDŻER POWINIEN DELEGOWAĆ I ROZLICZAĆ EFEKTYWNOŚĆ PRACOWNIKA?
O delegowaniu się więcej mówi, niż je prawidłowo praktykuje, a to przecież najlepszy sposób na zwiększanie wartości pracownika w swoim zespole. Poczujesz na własnej skórze, jak krzywdzące dla pracownika może być niewłaściwe delegowanie. I jak to robić właściwie, żeby otrzymać wszystkie korzyści.
- Błędy w delegowaniu
- Praktyka, czyli jak właściwie delegować zadania?
- Planowanie delegowania
- W jaki sposób i po co kontrolować vs zaufanie do pracownika?
MODUŁ VI. JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ ROZMÓW MENEDŻERA Z PRACOWNIKAMI?
Doświadczyłeś już uczucia niezrozumienia i złości, kiedy pracownik nie wykonuje Twojego polecenia lub wykonuje je niewłaściwie albo mówi, że zrobi i nie robi? Przekazujesz pracownikowi zadanie, a on protestuje? Wyobraź sobie, że możesz zmienić te sytuacje, zmieniając swój sposób rozmów z pracownikami. Nauczę Cię prowadzić rozmowy rozwojowe, budujące więź, pozwalające poznać co motywuje Twojego pracownika oraz dyscyplinujące. Doświadczysz tego na sobie!
- Wina i kara vs odpowiedzialność i zaangażowanie
- Motywujące przekazywanie zadań, monitorowanie ich wykonania i egzekwowanie
- Motywacja do zmiany vs wysiłek szefa związany z pokonywaniem oporu, czyli różnice w skuteczności metod udzielania informacji zwrotnej - podejście push vs pull
- Motywujące przekazywanie celów
- Techniki rozmów rozwojowych i motywujących pracownika:
Jak poprowadzić rozmowę rozwojową? Jak poprzez rozmowę odkryć co motywuje pracownika? Pokażę Ci różnice pomiędzy rodzajami udzielania informacji zwrotnej w odniesieniu do zachowania lub wykonania zadania
- Techniki dyscyplinowania i egzekwowania
MODUŁ VII. MOTYWOWANIE PRZEZ MENEDŻERA, CZYLI CO NAPRAWDĘ DZIAŁA MOTYWUJĄCO NA PRACOWNIKÓW?
Odkrywamy tajemnicę motywacji, dostaniesz do ręki konkretne narzędzia i przekonasz się na jak wiele sposobów można motywować pracowników.
- Zrozumienie ludzkiej natury podstawą motywacji
- Spójrz na motywowanie jako proces
- Istota różnych typów potrzeb, ich współzależność i wskazania do pracy
- Nauczysz się negocjować z pracownikiem w oparciu o swoje i jego interesy, a nie stanowiska - tak, żeby zaspokoić jego potrzeby i go zmotywować
- Odkrycia Mclellanda, czyli motyw władzy, osiągnięć i przynależności - jak je rozpoznać i wykorzystać
- Indywidualna motywacja pracownika - umiejętność rozpoznania wiodącej potrzeby pracownika
MODUŁ VIII. PRZYWÓDZTWO CZY ZARZĄDZANIE? JAK DOSKONALIĆ SIĘ JAKO LIDER (MENEDŻER)?
Aby ludzie zaaprobowali Cię jako lidera potrzebujesz być kompletny w różnych aspektach. W tej części popracujemy nad tym jak stawać się przywódcą. Co mówić, nad postawą, pewnością siebie, samoświadomością … bo, żeby rozwijać innych trzeba znać i rozwijać siebie.
- Trafna samoocena - jak pogłębiać znajomość swoich mocnych i słabych stron?
- Jakie działania i postawy budują autorytet?
- Znaczenie samokontroli i narzędzia jej rozwijania
- Pewność siebie - czyli co zyskujesz i co o pokazuje twoja mowa ciała, ton głosu i treść komunikatów?
- Budowanie pewności siebie metodą „power poses”, szybkich zmian w ciele regulujących poziom odpowiednich
- Praca głosem, czyli intonacja, dykcja, swoboda mówienia, siła głosu
- Jaka jest różnica między liderem transakcyjnym a liderem transformacyjnym?
- Stosowanie w praktyce modelu przywództwa 5 - poziomu wg. Jima Collinsa i Johna Maxwella.
MODUŁ IX. COACHINGOWY STYL ZARZĄDZANIA
Coachingowy styl prowadzenia rozmów pozwoli Ci rozwijać i usamodzileniać pracownika, poprzez budzenie w nim refleksji, odkryć i zwbudzanie motywacji.
- Zrozumiesz na czy polega coachingowy styl zarządzania
- Przećwiczysz na realnych sytuacjach narzędzia coachingowego zarządzania
- Rozwiniesz swój autorytet jako lidera, który rozwija i inspiruje
MODUŁ X. INTEGRACJA TREŚCI, DOŚWIADCZEŃ I ODKRYĆ
Jak wdrażać nowo poznane techniki do codziennego życia? Jak najlepiej „skonsumować” wykonaną pracę po szkoleniu - tym zajmiemy się na koniec.
- Koło zmiany czyli praktyczne narzędzie do wykorzystania w zaplanowaniu zmiany. Bez planu zmiana, bardzo rzadko się udaje!
Opinie uczestników o szkoleniu dla młodych, początkujących menedżerów:
"Ogromna dawka wiedzy i praktyki przekazana w ciekawy sposób."
"Szkolenie inspirujące, angażujące grupę. Ciekawe zagadnienia i ciekawa osobowość Trenera."
"Szkolenie było bardzo dynamiczne. Szkolenie było idealnie skrojone pod grupę. Jestem zadowolona i mam już pomysły w głowie dzięki szkoleniu"
"Szkolenie pełne energii."
"Szkolenie przeprowadzone w sposób ciekawy i profesjonalny. Polecam wszystkim, którzy pragną pracować nad swoimi kompetencjami liderskimi."
"Szkolenie dobrze przygotowane. Trener nawiązywał i wykorzystywał sytuacje z codziennej pracy, nie opierał się na schematach."