Cele szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami

Dzięki szkoleniu, uczestnicy:

  • nauczą się kreować newsy
  • zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
  • zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
  • nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
  • poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
  • nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
  • poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
  • stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji warsztatu PR managera w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. POZNAJ MEDIA

  1. Komunikacja to dialog.
  2. Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.
  3. Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  4. Przegląd mediów - gdzie chcesz być widoczny.
  5. Opracowanie strategii komunikacji z mediami - warsztaty.
  6. Media plan - czym jest, jak tworzyć?
  7. Potrzeby i oczekiwania mediów.
  8. Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  9. Budowanie bazy dziennikarzy - jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.

MODUŁ II. FORMY KONTAKTU Z MEDIAMI

  1. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  2. Przyczyny odrzucenia materiałów.
  3. Pisemne formy komunikacji z mediami:
    • misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.
  4. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  •     informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
  •     misja firmy - typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji

Metody pracy: ćwiczenie - „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.

MODUŁ III. KONTAKTY I SPOTKANIA Z MEDIAMI - ODCZAROWANIE MITU

  1. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
  2. Wypowiedzi publiczne:
    •     język mediów
    •     rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
    •     konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
    •     trudne sytuacje podczas wystąpień
  3. E-PR - kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).
    •     strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.).
  4. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów:
    •     konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy,
    •     press pack,
    •     co zrobić, by media pojawiły się na imprezie?
  5. Patronaty medialne - po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?

Metody pracy: ćwiczenie - „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat - „jaki jest mój personal brand”,  warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.

MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE

  1. Zarządzanie sytuacja kryzysową.
  •     książka kryzysowa - czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć,
  •     kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody.

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.

  • case study
  • warsztaty
  • ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • burze mózgów
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • dyskusje
  • odgrywanie scenek
  • warsztaty pisania