MODUŁ I. POZNAJ MEDIA
- Komunikacja to dialog.
- Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
- Przegląd mediów - gdzie chcesz być widoczny.
- Opracowanie strategii komunikacji z mediami - warsztaty.
- Media plan - czym jest, jak tworzyć?
- Potrzeby i oczekiwania mediów.
- Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
- Budowanie bazy dziennikarzy - jak się za to zabrać?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.
MODUŁ II. FORMY KONTAKTU Z MEDIAMI
- Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
- Przyczyny odrzucenia materiałów.
- Pisemne formy komunikacji z mediami:
- misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.
- Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
- informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
- misja firmy - typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji
Metody pracy: ćwiczenie - „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.
MODUŁ III. KONTAKTY I SPOTKANIA Z MEDIAMI - ODCZAROWANIE MITU
- Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
- Wypowiedzi publiczne:
- język mediów
- rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
- konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
- trudne sytuacje podczas wystąpień
- E-PR - kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).
- strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.).
- Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów:
- konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy,
- press pack,
- co zrobić, by media pojawiły się na imprezie?
- Patronaty medialne - po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
Metody pracy: ćwiczenie - „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat - „jaki jest mój personal brand”, warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.
MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
- Zarządzanie sytuacja kryzysową.
- książka kryzysowa - czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć,
- kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody.
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.