Cele szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami

Dzięki szkoleniu, uczestnicy:

  • nauczą się kreować newsy
  • zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
  • zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
  • nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
  • poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
  • nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
  • poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
  • stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. Poznaj media.

  1. Komunikacja to dialog.
  2. Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.
  3. Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  4. Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  5. Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  6. Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  7. Potrzeby i oczekiwania mediów.
  8. Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  9. Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.

II. Formy kontaktu z mediami.

       10. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.

        11. Przyczyny odrzucenia materiałów.

        12. Pisemne formy komunikacji z mediami:

         a. Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.

         13. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:

          a. informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa                  konstrukcja treści)

          b. misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji
Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.

III. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.

         14. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze.                   Elementy personal brandingu.

         15. Wypowiedzi publiczne:

               a. język mediów

               b. rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka

               c. konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów

               d. trudne sytuacje podczas wystąpień

         16. E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami                 – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).

               a. strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. –                         kiedy  zamieszczać, w jakiej formie itd.)

          17. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów

                a. konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy

                b. press pack

                c. co zrobić, by media pojawiły się na imprezie

         18. Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
Metody pracy: ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”,  warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.

IV. Zarządzanie kryzysowe

         19. Zarządzanie sytuacja kryzysową

  • książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
  • kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.

  • case study
  • warsztaty
  • ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • burze mózgów
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • dyskusje
  • odgrywanie scenek
  • warsztaty pisania