• Kto w praktyce będzie podejmował decyzję?
  • Kto lub co może mieć na nią wpływ?
  • Jak wyglądają argumenty obydwu stron?
  • Kto i z jakich pozycji będzie prowadził lobbing? Kim są nasi sprzymierzeńcy i ewentualni przeciwnicy?
  • Czy sprawą mogą zainteresować się media?i co należy w związku z tym zrobić?
  • Czy propozycja, której jesteśmy przeciwni będzie kosztowna? Jeśli tak, to jak należy zebrać jak najwięcej argumentów w tej sprawie?
  • Jak przygotować kampanię lobbingową i jak ją skutecznie przeprowadzić?AI wiele innych, od których, zależeć będzie sukces projektu

Zdobycie przez uczestników szkolenia wiedzy dotyczącej:

  • Standardów prawnych Lobbingu w Polsce i Unii Europejskiej
  • Metodologii działań lobingowych i technik rzecznictwa interesów podmiotów biorących udział w relacjach lobbingowych
  • Zapoznanie z metodologią „Due Diligence” i jej zastosowaniem do opracowania Strategii i planów działań lobbingowych w odniesieniu do konkretnych oczekiwań dewelopera, związanych z pozyskiwaniem terenów, kapitału, zawierania umów konsorcjalnych, tym umów Partnerstwa Publiczno – Prywatnego
  • Poznanie praktycznych wskazówek określających reguły postępowania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych w procesach lobbingowych
  • Eliminowania lub ograniczenia niekorzystnych skutków błędów własnych i partnerów (w układzie lobbingujący - lobbingowany i vice-versa)
  • Opanowania zasad przygotowania planu postępowania lobbingowego,Poznanie i przećwiczenie formuł sprawozdań i ocen z postępowań lobbingowych

Szkolenie pozwoli odpowiedzieć na kilka zasadniczych pytań:

  • Na czym polega istota lobbingu ?
  • Jakie są możliwe do wykorzystania praktyczne modele i techniki lobbingu w Polsce
  • Na czym opierają się i jak funkcjonują regulacje prawne działań lobbingowych w Polsce i w U.E.?
  • Jakie są pułapki i zagrożenia w działaniach lobbingowych w odniesieniu do projektów deweloperskich?
  • Które zagadnienia w relacjach: administracja - biznes są najbardziej tzw.”delikatną materią”?
  • Jak praktycznie przygotować się i być wymagającym partnerem w kontaktach lobbingowych

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

  1. Pojęcie - definicja lobbingu
    • historia
    • stan obecny
  2. Konstrukcja prawna działalności lobbingowej w przepisach polskich i Europejskich
    • Polsce
    • Europie
    • Europie
    • USA
  3. Standardy w:
  4. Lobbing w systemie prawa polskiego
    • zasady jawności działalności lobbingowej w procesie stanowienia i stosowania prawa
    • zasady wykonywania zawodowej działalności lobbingowej
    • formy kontroli zawodowej działalności lobbingowej
    • zasady prowadzenia rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową
  5. Zarobkowa działalność lobbingowa a działania firm deweloperskich

  6. Działalność na rzecz osoby trzeciej - zlecać, czy działać osobiście?

  7. Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową

  8. Typowe metody lobbingu - bezpośredni i pośredni

  9. Strategie lobbingowe w projektach deweloperskich - metodologia ”Due Diligence”
    • metodyka precyzyjnego określenia problemu do rozwiązania
    • identyfikacja decydentów i ich: „portrety psychologiczne”
    • szczegółowe określenie preferencji decydentów i grup lokalnych mających wpływ na decydentów
    • szczegółowa analiza procedur decyzyjnych i tzw. miejscowych praktyk w tym zakresie
    • zdefiniowanie naszych priorytetów i celu końcowego - alternatywy
  10. Procedury lobbingowe - czyli jak elastycznie stosować metodologię ”Due Diligence”

  11. Wybrane szczegółowe techniki lobbingu w odniesieniu do decydentów

  12. Monitoring procesów lobbingowych - ocena ryzyka

  13. Bezpieczeństwo działań lobbingowych - czyli jak nie naruszać przepisów KK

  14. Ewaluacja i Audyt wyników lobbingu

  15. Pułapki prawne i zagrożenia etyczne lobbingu

  16. Scenariusze przykładowych działań lobbingowych - warsztaty praktyczne

  17. Podsumowanie szkolenia

Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji power-point z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. W zależności od zapotrzebowania, możliwe są praktyczne warsztaty we wszystkich aspektach szkolenia. Uzupełnieniem wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy oraz moderowana dyskusja.

  • Uczestnicy szkolenia uzyskają niezbędne kompendium wiedzy, pozwalającej na skuteczne prowadzenie procesów lobbingowych, ocenę zagrożeń i umiejętność ich eliminacji
  • Poznają metodologię „Due Diligence” i jej zastosowanie w działaniach lobbingowych
  • Uzyskają wiedzę na temat najczęściej popełnianych błędów w kontaktach z decydentami i lokalnymi grupami „nacisku”
  • Podczas warsztatów, poznają gotowe scenariusze działań lobbingowch, w odniesieniu do konkretnych sytuacji związanych z projektami deweloperskimi
  • Zapoznają się z polskimi i europejskimi standardami procedur lobbingowych oraz zdobędą umiejętność prawidłowego działania w procesach lobbingowych, ich ocenie i monitorowaniu, a także przygotowaniu sprawozdań ewaluacyjnych