Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • nauka wykorzystywania cech lidera w zarządzaniu zespołem
  • rozwój kompetencji pozwalających na nadzór nad realizacją ustaleń/ celów/ zadań
  • poznanie narzędzi udzielania motywującej krytycznej informacji zwrotnej
  • rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie umiejętności i potencjału pracowników
  • umiejętne diagnozowanie potrzeb i oczekiwania podwładnych
  • umiejętność dostosowywania działań motywacyjnych do poziomu rozwoju pracowników
  • tworzenie i stosowanie narzędzi motywacyjnych
  • odpowiednia i efektywna komunikacja z pracownikami
  • uświadomienie sobie znaczenia roli lidera w motywowaniu podwładnych

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. KOMPETENCJE KIEROWNICZE W ZARZĄDZANIU PRACOWNIKAMI

  • Mity i fakty bycia kierownikiem
  • Menedżer czy lider – określanie własnej roli
  • Bycia liderem można się nauczyć – lider skuteczny/ lider nieskuteczny
  • Co to są kompetencje – zestaw kompetencji menedżerskich – ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
  • Postawa – jako główny element sukcesu lidera

II. DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI KIEROWNICZYCH

  • Rozpoznanie własnego stylu zarządzania i jego wpływ na efekty pracy (test indywidualny)
  • Czy istnieje idealny styl zarządzania – analiza przypadku
  • Wpływ lidera na kształtowanie postaw pracowników
  • Główne modele zachowań wpływających na sukces i skuteczność w zarządzaniu zespołem (budowanie autorytetu w zespole)
  • znajomość firmy – świadomość misji, wizji i celu przedsiębiorstwa
  • pewność siebie i poczucie własnej wartości
  • budowanie zaufania i wiarygodność
  • zarażanie entuzjazmem
  • znajomość ludzi
  • MBO (Zarządzanie przez Cele) czyli zgodnie z zasadą SMART
  • delegowanie zadań - korzyści
  • komunikacja werbalna – dogadywanie się i unikanie nieporozumień
  • komunikacja niewerbalna – mowa ciała, wizerunek profesjonalisty

III. MOTYWACJA – KLUCZ DO EFEKTYWNOŚCI

  • Co motywuje współczesnych pracowników i jak to wykorzystać
  • Czy każdego pracownika motywuje to samo, od czego to zależy
  • Piramida potrzeb motywacyjnych wg Maslowa a jej wpływ na motywację pracowników
  • Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników – przyczyny
  • Zmiana – źródło spadku motywacji pracowników – jak nią zarządzać
  • W poszukiwaniu narzędzi motywacji – narzędzia „materialne” i „niematerialne”

IV. BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKA

  • Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących pracownika do pracy
  • Motywowanie przez dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników – model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda
  • Zarządzanie i motywowanie przez trening, doradztwo, coaching – umiejętność dopasowania stylu zarządzania do doświadczenia i rodzaju pracownika

V. CZY PIENIĄDZE SĄ SKUTECZNYM SPOSOBEM MOTYWOWANIA

  • Rola wynagrodzenia i jego wpływ na wyniki pracownika
  • Satysfakcja a motywacja – czyli dlaczego po podwyżce nie wzrasta jakość pracy
  • VII. KIJ CZY MARCHEWKA? TECHNIKI BUDOWANIA MOTYWACJI DO PRACY
  • Nagrody:
  • jak i kiedy je stosować
  • nagrody, które motywują najbardziej
  • indywidualne traktowanie
  • o nagrodach, które stają się dla pracownika karą
  • Kary (konstruktywna krytyka):
  • czy należy je stosować i w jaki sposób
  • motywacyjna siła negatywnej informacji zwrotnej – KRYTYKA DODAJĄCA SKRZYDEŁ (autorski Model Konstruktywnego Feedbacku)

VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

1. Wnioski na poziomie zespołowym i indywidualnym

2. Indywidualny plan działań – jaką wiedzę, umiejętności zastosuję w swojej pracy po szkoleniu

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy/ ankiety
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)