Szkolenie po┼é─ůczone z praktycznymi warsztatami i mo┼╝liwo┼Ťci─ů konsultacji w zakresie projektowania i wdra┼╝ania systemów kontroli zarz─ůdczej w konkretnych instytucjach

UWAGA: szkolenie uwzgl─Ödnia projekt zmian w Ustawie o finansach publicznych dotycz─ůcych kontroli zarz─ůdczej!

 

Cele szkolenia:

Podstawowym celem szkolenia jest dostarczenie niezb─Ödnej wiedzy i doskonalenie umiej─Ötno┼Ťci analitycznych w zakresie projektowania i stosowania systemu kontroli zarz─ůdczej we wszystkich „jednostkach sektora finansów publicznych” wyszczególnionych w artykule 9 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009 Nr 157 poz. 1240). 
W trakcie warsztatów zostan─ů pokazane i poddane analizie narz─Ödzia kontroli zarz─ůdczej, której zadania, zakres i cele stosowania dla instytucji dzia┼éaj─ůcych w sektorze finansów publicznych wyznaczaj─ů jednej strony przepisy prawa (zawarte w rozdziale 6 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych pt. „Kontrola zarz─ůdcza oraz koordynacja kontroli zarz─ůdczej w jednostkach sektora finansów publicznych”) ale z  drugiej strony du┼╝y nacisk zostanie po┼éo┼╝ony na ich praktyczne zastosowanie dzi─Öki czemu mo┼╝na usprawni─ç efektywno┼Ť─ç zarz─ůdzania organizacji publicznych, z których pochodz─ů uczestnicy szkolenia. Wa┼╝nym elementem szkolenia b─Ödzie analiza i ocena proponowanych zmian w Ustawie o finansach publicznych dotycz─ůcych kontroli zarz─ůdczej oraz praktyczne przygotowanie do nadchodz─ůcych zada┼ä i wyzwa┼ä w tym obszarze.

Uczestnicy warsztatów b─Öd─ů mogli zapozna─ç si─Ö z funkcjonuj─ůcymi systemami kontroli zarz─ůdczej w wybranych organizacjach oraz podda─ç wspólnej dyskusji ich poszczególne elementy oraz wymieni─ç do┼Ťwiadczenia zwi─ůzane z projektowaniem i wdra┼╝aniem skutecznych systemów kontrolnych. Istotnym dope┼énieniem szkolenia b─Ödzie wspólna analiza po┼é─ůczona z dyskusj─ů w gronie jego uczestników nad rozwi─ůzaniami strukturalnymi (rol─ů kierownika jednostki oraz pracowników) w ró┼╝nych instytucjach sektora finansów publicznych, które mog─ů pozytywnie b─ůd┼║ negatywnie wp┼éyn─ů─ç na realizacj─Ö celów kontroli zarz─ůdczej. 

 

Dla kogo jest przeznaczone szkolenie:

Dla kierowników wszystkich typów jednostek finansów publicznych i pracowników tych┼╝e jednostek uj─Ötych w art. 9 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009 Nr 157 poz. 1240). Szkolenie w sposób szczególny przeznaczone jest dla osób bior─ůcych czynny udzia┼é w procesie tworzenia i wdra┼╝ania systemu kontroli zarz─ůdczej w danej jednostce finansów publicznych.

 

Co zyskaj─ů uczestnicy szkolenia

Warsztaty b─Öd─ů s┼éu┼╝y─ç dostarczeniu praktycznej wiedzy i doskonaleniu umiej─Ötno┼Ťci analitycznych w zakresie projektowania i stosowania systemów kontroli zarz─ůdczej i zarz─ůdzania ryzykiem. Dzi─Öki interaktywnemu charakterowi spotkania ich uczestnicy b─Öd─ů mieli okazj─Ö do wzajemnej wymiany do┼Ťwiadcze┼ä i dyskusji nad wdra┼╝aniem skutecznych rozwi─ůza┼ä w tym zakresie oraz dog┼é─Öbnego poznania i zrozumienia, co w ramach kontroli zarz─ůdczej jest obowi─ůzkiem a co dobr─ů praktyk─ů zarz─ůdcz─ů. 

Uczestnicy warsztatów zapoznaj─ů si─Ö ze wszystkimi proponowanymi zmianami ustawowymi zwi─ůzanymi ze stosowaniem systemu kontroli zarz─ůdczej dzi─Öki czemu b─Öd─ů  mieli okazj─Ö do praktycznego przygotowania si─Ö do nich poprzez stworzenie optymalnych rozwi─ůza┼ä. 

Podczas szkolenia zostan─ů przekazane praktyczne wskazówki pozwalaj─ůce na budowanie pog┼é─Öbionej ┼Ťwiadomo┼Ťci na temat ryzyk wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych, metod ich identyfikacji i sposobów efektywnych radzenia sobie z nimi w oparciu o konkretne sytuacje i przypadki w wybranych jednostkach finansów publicznych. Wa┼╝nym elementem szkolenia b─Ödzie prezentacja po┼é─ůczona z analiz─ů, jak wygl─ůda w praktyce ca┼éy proces kontroli zarz─ůdczej ze szczególnym uwzgl─Ödnieniem zarz─ůdzania ryzykiem w oparciu o wybrane case studies oraz zaj─Öcia w grupach s┼éu┼╝─ůce doskonaleniu wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci w zakresie wykrywania, monitorowania i oceny ryzyka w jednostkach finansów publicznych. 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkni─Ötych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwi─ůzania
  3. Wspólnie z Pa┼ästwem opracowujemy najlepsz─ů taktyk─Ö przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spo┼Ťród oko┼éo 80 ┼Ťwietnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ─çwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy ┼Ťwietne materia┼éy szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. S┼éu┼╝ymy pomoc─ů we wdra┼╝aniu poznanej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci w ┼╝ycie
  10. Na Pa┼ästwa ┼╝yczenie przeprowadzamy badania efektywno┼Ťci szkolenia i opracowujemy system dalszych szkole┼ä w celu osi─ůgni─Öcia maksymalizacji efektów
  11. Jeste┼Ťmy do Pa┼ästwa dyspozycji

Reklamacje

Jeste┼Ťmy otwarci na konstruktywn─ů krytyk─Ö. Zawsze staramy si─Ö zaspokoi─ç oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje Ôľ║

 


Newsletter

Je┼╝eli zainteresowa┼éo Ci─Ö to szkolenie i chcia┼éby┼Ť otrzymywa─ç powiadomienia o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz si─Ö do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegó┼éowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zobacz nasz─ů ofert─Ö szkole┼ä on-line, które s─ů alternatyw─ů dla tradycyjnych szkole┼ä stacjonarnych Ôľ║

Program szkolenia przeznaczony dla wszystkich typów instytucji sektora finansów publicznych, które s─ů ustawowo zobligowane do stosowania kontroli zarz─ůdczej.
 

MODU┼ü I: SESJA COACHINGOWA 

Sesja coachingowa b─Ödzie po┼Ťwi─Öcona wspólnej analizie najpowa┼╝niejszych ryzyk, które wp┼éywaj─ů lub mog─ů wp┼éywa─ç na dalsz─ů dzia┼éalno┼Ť─ç konkretnej jednostki finansów publicznych. W drugiej cz─Ö┼Ťci sesja b─Ödzie punktem wyj┼Ťcia do zastanowienia si─Ö nad tworzeniem i wyborem optymalnych rozwi─ůza┼ä w zakresie kontroli zarz─ůdczej i zarz─ůdzania ryzykiem w ramach prowadzonej dzia┼éalno┼Ťci w instytucjach finansów publicznych.

  • Analiza ryzyk wp┼éywaj─ůcych na sytuacj─Ö firmy
  • Wybór rozwi─ůza┼ä w zakresie kontroli zarz─ůdczej i zarz─ůdzania ryzkiem dostosowanych do specyfiki placówki 
  • Jak oceni─ç potencjalne zagro┼╝enia i dokona─ç adekwatnej reakcji - burza mózgów

 

MODU┼ü II: ZNACZENIE SYSTEMU KONTROLI W ZARZ─äDZANIU JEDNOSTKAMI FINANSÓW PUBLICZNYCH

Celem tego modu┼éu jest zdobycie lub pog┼é─Öbienie wiedzy na temat znaczenia kontroli w procesie zarz─ůdzania oraz istoty i celów systemu kontroli zarz─ůdczej w kontek┼Ťcie istniej─ůcych przepisów prawnych oraz towarzysz─ůcych im dokumentów (m.in. komunikatów ministra finansów) oraz w aspekcie poprawy skuteczno┼Ťci prowadzonej dzia┼éalno┼Ťci. W trakcie modu┼éu zostan─ů omówione za┼éo┼╝enia, rola i korzy┼Ťci p┼éyn─ůce ze stosowania narz─Ödzi kontroli polegaj─ůcego na monitorowaniu i sterowaniu kluczowymi procesami w dzia┼éalno┼Ťci bie┼╝─ůcej i d┼éugofalowej placówek. Analizie poddane zostan─ů podobie┼ästwa i ró┼╝nice pomi─Ödzy kontrol─ů zarz─ůdcz─ů, audytem wewn─Ötrznym oraz controllingiem operacyjnym i strategicznym.

  • Kontrola jako funkcja zarz─ůdzania oraz przepisy prawne dot. kontroli zarz─ůdczej
  • Narz─Ödzia kontroli zarz─ůdczej, audytu wewn─Ötrznego, nadzoru i controllingu - podobie┼ästwa i ró┼╝nice
  • Dzia┼éalno┼Ť─ç bie┼╝─ůca i d┼éugoterminowa organizacji - na co mamy wp┼éyw i czy mo┼╝emy przewidzie─ç przysz┼éo┼Ť─ç 

 

MODU┼ü III: STANDARDY I ETAPY PROCESU KONTROLI ZARZ─äDCZEJ W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

Celem tego modu┼éu jest zdobycie praktycznej wiedzy na temat standardów i narz─Ödzi wykorzystywanych przy budowaniu i wdra┼╝aniu systemu kontroli zarz─ůdczej. Istotnym elementem b─Ödzie równie┼╝ omówienie narz─Ödzi pomiaru efektywno┼Ťci dzia┼éa┼ä, badanie przyczyn odchyle┼ä oraz prowadzanie dzia┼éa┼ä koryguj─ůcych.

  • Mechanizmy kontrolne w organizacji oraz mi─Ödzynarodowe standardy kontroli zarz─ůdczej
  • Etapy tworzenia i implementacji systemu kontroli zarz─ůdczej 
  • Jak zmierzy─ç efektywno┼Ť─ç dzia┼éa┼ä i kiedy wprowadza─ç dzia┼éania koryguj─ůce 

 

MODU┼ü IV: PROCES OCENY I ZARZ─äDZANIEM RYZYKIEM 

Modu┼é pozwala na kszta┼étowanie umiej─Ötno┼Ťci w zakresie analizy czynników wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych w zakresie identyfikacji oraz zarz─ůdzania ryzykiem, które mog─ů dysfunkcjonalnie wp┼éyn─ů─ç na dzia┼éalno┼Ť─ç instytucji. 

  • Wczesne wykrywanie sytuacji kryzysowych oraz identyfikacja ryzyk 
  • Tworzenie zintegrowanego systemu zarz─ůdzania ryzykiem
  • Najcz─Ö┼Ťciej wyst─Öpuj─ůce i najpowa┼╝niejsze ryzyka w organizacji - burza mózgów

 

MODUŁ V: MONITOROWANIE I OCENA FUNKCJONOWANIA KONTROLI ZARZĄDCZEJ

Zdobycie wiedzy na temat procesu i sposobów monitorowania oraz oceny funkcjonuj─ůcych standardów kontroli zarz─ůdczej w jednostkach sektora finansów publicznych. W trakcie tego modu┼éu analizie i wspólnej dyskusji b─Ödzie poddana dokumentacja obejmuj─ůca funkcjonowanie systemu kontroli zarz─ůdczej na przyk┼éadzie wybranych instytucji a ich uzupe┼énieniem – zaj─Öcia warsztatowe w zakresie samooceny kontroli zarz─ůdczej.

  • Monitorowanie i ocena funkcjonuj─ůcych mechanizmów kontrolnych
  • Przegl─ůd dokumentów kontroli zarz─ůdczej - jak poprawnie je wype┼éni─ç i gdzie mog─ů by─ç pu┼éapki
  • Kwestionariusze samooceny systemu kontroli zarz─ůdczej - warsztaty dla uczestników
     

Pracujemy wykorzystuj─ůc najnowsze i najbardziej efektywne metody szkoleniowe w┼Ťród których s─ů:

  • coaching
  • analizy problemowe
  • benchmarking i najlepsze praktyki na rynku
  • praca grupowa nad specjalnie przygotowanymi case studies