Podczas szkolenia uczestnicy:

•    Dowiedzą się, jakich reakcji mogą spodziewać się w trakcie komunikowania zmian pracownikom i jakie są ich przyczyny
•    Nauczą się radzenia sobie z oporem pracowników
•    Nauczą się jak komunikować zmiany
•    Nauczą się jak projektować spotkania z pracownikami


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Czym jest zmiana, źródła potrzeb zmian organizacyjnych


Ten moduł ma za zadanie wprowadzić w tematykę związaną z wdrażaniem zmian w organizacjach, poznać ich źródła, rodzaje, etapy.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:

  • Przyczyny zmian
  • Rodzaje zmian
  • Model przeprowadzania zmiany
  • Fazy procesu zarządzania zmianami

W ramach modułu zrealizowane zostanie studium przypadku: „Galimatias”

2. Opór wobec zmian

W tym module zajmiemy się oporem, czyli zjawiskiem, które towarzyszy procesowi zmian, im bardziej poznamy jego źródła, przyczyny, czy konsekwencje, tym łatwiej będzie można znaleźć sposoby jego przezwyciężania.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:

  • Cechy oporu wobec zmian
  • Przyczyny oporu
  • Źródła oporu
  • Konsekwencje oporu
  • Style reakcji na zmianę

W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia pozwalające poznać dokładnie style reakcji pracowników na zmianę organizacyjną

3. Sposoby przezwyciężania oporu wobec zmian

W tym module zajmiemy się sposobami przezwyciężenia oporu, poznane zostaną techniki i metody.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:

  • Opór jako siła napędowa
  • Sześć poziomów oporu wobec zmian
  • Metody przezwyciężania oporów wobec zmian wg Kottera i Schlesingera
  • Techniki przezwyciężania oporu wg R. Griffin i R. Cialdiniego

W ramach modułu zrealizowane zostaną studia przypadku na znalezienie sposobu przezwyciężania oporu wobec zmian.

4. Komunikowanie zmian

W tym module poruszona zostanie szczegółowo kwestia związana ze sposobem komunikowania o zmianach w organizacji, jak uniknąć błędów, w jaki sposób przekazywać informacje.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:

  • Typowe błędy związane z komunikacją zmian
  • Jak uniknąć błędów związanych z komunikacją zmian?
  • Kanały komunikacji zmian
  • Jak przekazywać dobre i złe wieści?

W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia pozwalające poznać sposoby przekazywania negatywnych informacji oraz ćwiczenie „Mój plan” mające na celu zaplanowanie sposobu komunikacji dla przykładowej organizacji w sytuacji wdrażania zmian.

5. Projektowanie spotkań z pracownikami

W tym module zajmiemy się sposobem prowadzenia spotkań (zebrania, szkolenia wewnętrzne) z pracownikami, jak przygotować spotkania, jak inspirować do zmian, jak odpowiadać na „trudne” pytania. Jak radzić sobie w sytuacji    kryzysowej.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:

  • Jak przygotować się do spotkania
  • Projektowanie wystąpień 
  • Inspirujmy do zmian
  • Mowa ciała podczas wystąpienia

W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia indywidualne oraz analiza przypadku mająca na celu zaprojektowanie wystąpień wynikających z sytuacji opisanych w analizie przypadku.

6. Praca z kamerą - wystąpienia uczestników  (o ile grupa nie będzie większa niż 10 uczestników)

  • Analiza mocnych stron
  • Wskazanie obszarów do pracy
  • Metody szkoleniowe
  • Szkolenie prowadzone będzie warsztatowo, mocno aktywizując uczestników. Podczas zajęć wykorzystane zostaną między innymi:
  • Miniwykłady 
  • Ćwiczenia w grupach, dwójkach
  • Dyskusje moderowane 
  • Studium przypadku 
  • Praca indywidualna
  • Film
  • Praca z kamerą
  • Obserwacja, informacja zwrotna.

Szkolenie prowadzone będzie warsztatowo, mocno aktywizując uczestników. Podczas zajęć wykorzystane zostaną między innymi:
•    Miniwykłady
•    Ćwiczenia w grupach, dwójkach
•    Dyskusje moderowane
•    Studium przypadku
•    Praca indywidualna
•    Praca z kamerą
•    Obserwacja, informacja zwrotna