MODUŁ I. CZYM JEST ZMIANA, ŹRÓDŁA POTRZEB ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
Ten moduł ma za zadanie wprowadzić w tematykę związaną z wdrażaniem zmian w organizacjach, poznać ich źródła, rodzaje, etapy.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:
- Przyczyny zmian
- Rodzaje zmian
- Model przeprowadzania zmiany
- Fazy procesu zarządzania zmianami
W ramach modułu zrealizowane zostanie studium przypadku: „Galimatias”
MODUŁ II. OPÓR WOBEC ZMIAN
W tym module zajmiemy się oporem, czyli zjawiskiem, które towarzyszy procesowi zmian, im bardziej poznamy jego źródła, przyczyny, czy konsekwencje, tym łatwiej będzie można znaleźć sposoby jego przezwyciężania.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:
- Cechy oporu wobec zmian
- Przyczyny oporu
- Źródła oporu
- Konsekwencje oporu
- Style reakcji na zmianę
W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia pozwalające poznać dokładnie style reakcji pracowników na zmianę organizacyjną
MODUŁ III. SPOSOBY PRZEZWYCIĘŻANIA OPORU WOBEC ZMIAN
W tym module zajmiemy się sposobami przezwyciężenia oporu, poznane zostaną techniki i metody.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:
- Opór jako siła napędowa
- Sześć poziomów oporu wobec zmian
- Metody przezwyciężania oporów wobec zmian wg Kottera i Schlesingera
- Techniki przezwyciężania oporu wg R. Griffin i R. Cialdiniego
W ramach modułu zrealizowane zostaną studia przypadku na znalezienie sposobu przezwyciężania oporu wobec zmian.
MODUŁ IV. KOMUNIKOWANIE ZMIAN
W tym module poruszona zostanie szczegółowo kwestia związana ze sposobem komunikowania o zmianach w organizacji, jak uniknąć błędów, w jaki sposób przekazywać informacje.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:
- Typowe błędy związane z komunikacją zmian
- Jak uniknąć błędów związanych z komunikacją zmian?
- Kanały komunikacji zmian
- Jak przekazywać dobre i złe wieści?
W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia pozwalające poznać sposoby przekazywania negatywnych informacji oraz ćwiczenie „Mój plan” mające na celu zaplanowanie sposobu komunikacji dla przykładowej organizacji w sytuacji wdrażania zmian.
MODUŁ V. PROJEKTOWANIE SPOTKAŃ Z PRACOWNIKAMI
W tym module zajmiemy się sposobem prowadzenia spotkań (zebrania, szkolenia wewnętrzne) z pracownikami, jak przygotować spotkania, jak inspirować do zmian, jak odpowiadać na „trudne” pytania. Jak radzić sobie w sytuacji kryzysowej.
Tematy, które zostaną w tym module poruszone:
- Jak przygotować się do spotkania
- Projektowanie wystąpień
- Inspirujmy do zmian
- Mowa ciała podczas wystąpienia
W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia indywidualne oraz analiza przypadku mająca na celu zaprojektowanie wystąpień wynikających z sytuacji opisanych w analizie przypadku.
MODUŁ VI. PRACA Z KAMERĄ - WYSTĄPIENIA UCZESTNIKÓW
- Analiza mocnych stron
- Wskazanie obszarów do pracy
- Metody szkoleniowe
- Szkolenie prowadzone będzie warsztatowo, mocno aktywizując uczestników. Podczas zajęć wykorzystane zostaną między innymi:
- Miniwykłady
- Ćwiczenia w grupach, dwójkach
- Dyskusje moderowane
- Studium przypadku
- Praca indywidualna
- Film
- Praca z kamerą
- Obserwacja, informacja zwrotna.