Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych.

Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.

 

 

 

 

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

Po szkoleniu Uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
  • Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
  • Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
  • Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
  • Wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i jak radzić sobie ze stresem
  • Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
  • Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
  • Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
  • Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność
  • Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne
  • Budować swoją postawę asertywną
  • Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny

 

 


Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z komunikacji interpersonalnej z elementami inteligencji emocjonalnej w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. WSTĘP - WPROWADZENIE DO TEMATU

  1.  Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę

MODUŁ II. KOMPETENCJE NIEZBĘDNE DO BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ: KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA

MODUŁ III. POSTAWY I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE I UTRUDNIAJĄCE DOBRĄ KOMUNIKACJĘ

  1. Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony  na współpracę z innymi
  2. Rodzaje barier komunikacyjnych
  3. Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
  4. Ćwiczenie  - zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?).
  5. Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność

MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA - narzędzia

  1. Aktywne słuchanie
    • Znaczenie i techniki aktywnego słuchania - parafraza, odzwierciedlenie
    • Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
  2. Rozmowa
    • Dostrojenie się do drugiej osoby - poziom werbalny i niewerbalny
    • Pytania - rodzaje i funkcje pytań
    • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań - ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
    • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
  3. Informacja zwrotna
    • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
    • Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
    • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych

MODUŁ V. MOWA CIAŁA - CZY NAPRAWDĘ JEST TAKA WAŻNA?

  1. Ćwiczenie - rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
  2. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

MODUŁ VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA CZYLI KOMUNIKACJA EMOCJI JAKO ASPEKT BUDOWANIA RELACJI

  1. IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
  2. Siła inteligencji emocjonalnej
  3. Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg  D. Goleman)
  4. Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
  5. Rozmowa o emocjach własnych - dyskusja w grupach

MODUŁ VII. O TYM, ŻE NIE MA DOBRYCH LUB ZŁYCH TEMPERAMENTÓW

  1. "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
  2. Poznajemy osobowości
  3.  Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
  4. Test osobowości Hartmana
  5. 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
  6. Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
  7. „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę)
  8. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia

MODUŁ VIII. TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH

  1.  W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
  2. Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
  3. Stres powstaje w głowie!
  4. Rozbrajanie stanów negatywnych
  5. Wzbudzanie stanów pozytywnych

MODUŁ IX. ŹRÓDŁA I FAZY STRESU

  1. Stres korzystny i niekorzystny
  2. Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
  3. Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
  4. Jak reagujemy na stres?
  5. Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
  6. Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
  7. Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
  8. Ćwiczenie: Autodiagnoza

MODUŁ X. WROGA ZAMIENIĆ W PRZYJACIELA - UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM

  1. Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania - prawo Yerkesa-Dodsona
  2. Czynniki redukujące stres zawodowy
  3. Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
  4. Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
  5. Style reagowania w sytuacjach trudnych
  6. Autorska gra szkoleniowa

MODUŁ XI. ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY INTELIGENCJĄ EMOCJONALNĄ A SPOSOBEM REAGOWANIA NA STRES

MODUŁ XII.  EMOCJE I ASERTYWNOŚĆ

  1. Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
  2. Reguły rozmowy asertywnej
  3. Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
  4. Budowanie komunikatów asertywnych
  5. Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych - analiza przypadków

 

Opinie uczestników o szkoleniu:

 

"Szkolenie odbyło się w bardzo miłej atmosferze. Trenerka jest osobą o bardzo dużej wiedzy, którą z łatwością i humorem się dzieli. Zarówno część teorytyczna jak i praktyczna poprowadzone zostały w sposób angażujący."

"Poważne podejście do przedmiotu szkolenia poparte dużą wiedzą i doświadczeniem."

"Rozbudowane warsztaty połączone z elementami ćwiczeń psychologicznych."

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:

  • Analizy przypadków
  • Praca w grupach
  • Scenki z odgrywaniem ról
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Testy
  • Dyskusje
  • Krótkie prezentacje wykładowe
  • Film
  • Gra szkoleniowa

Struktura zajęć:

  • 15% - prezentacje wykładowe
  • 85% - część warsztatowa