• Doskonalenie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną w relacjach pionowych i poziomych w celu zwiększenia efektywności.
  • Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych, zapoznanie uczestników z pojęciem i  technikami aktywnego słuchania, prowadzenia rozmowy.
  • Nauka kontrolowania własnych emocji, unikania sytuacji konfliktowych w relacjach zawodowych.
  • Praca ukierunkowana jest na zmianę nastawień wobec siebie i otoczenia, a w rezultacie nastawienie na zmianę sposobu funkcjonowania w realiach zawodowych.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Budowanie relacji w organizacji

  • Współpraca w zespole
  • Współpraca pomiędzy zespołami
  • Współpraca z przełożonymi
  • Co buduje, a co psuje relacje w zespołach? – ćwiczenie
  • Cechy osobowości i zachowania, które wpływają na relacje w zespole

2. Konflikty w zespołach

  • Skąd się biorą konflikty?
  • Pierwsze symptomy konfliktów
  • Różne rodzaje konfliktów
  • Gra szkoleniowa: „Moja organizacja”

3. Komunikacja w organizacji

  • Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację        
  • Od intencji do interpretacji – model komunikacji nastawiony  na współpracę
  • Różnice znaczeń i rozumienia w procesie komunikacji
  • Bariery w komunikacji
    • Rodzaje barier komunikacyjnych
    • Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowanie
  • Empatia i budowanie zaufania w zespołach

4. Narzędzia skutecznej komunikacji

  • Aktywne słuchanie
    • znaczenie i techniki aktywnego słuchania – parafraza, odzwierciedlenie,
    • parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne
    • słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
  • Rozmowa
    • Dostrojenie się do drugiej osoby – poziom werbalny i niewerbalny
    • Pytania – rodzaje i funkcje pytań
    • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań –  ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
    • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
  • Wyrażanie własnego zdania bez osłabiania relacji w zespole:
    • Argumentacja, udowadnianie, czy prezentowanie? – ćwiczenia praktyczne
  • Informacja zwrotna
    • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
    • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych

5. Komunikacja emocji – aspekt budowania relacji

  • Siła emocji
  • Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja”
  • Rozmowa o emocjach własnych
  • Ćwiczenia indywidualne: komunikaty typu „ja”
  • Przyjmowanie emocji drugiej osoby – wykorzystanie odzwierciedlania

6. Podsumowanie szkolenia:

  • Mój indywidualny plan działania - ćwiczenie
  • krótkie prezentacje wykładowe
  • ćwiczenia w grupach,
  • testy
  • praca indywidualna
  • analizy przypadków
  • odgrywanie ról przez uczestników szkolenia
  • gry szkoleniowe

Struktura zajęć: 20% - mini wykłady i 80% - warsztaty