Lider codziennie staje przed ważnym zadaniem komunikowania się z pracownikami. Chodzi o wzmacnianie ich zaangażowania w realizację zadań, tonowanie nastrojów kiedy dochodzi do nieporozumień, jasne przekazywanie informacji zwrotnych o charakterze rozwojowym, dyscyplinującym lub wzmacniającym. Sytuacje zawodowe, w których ludzie przeżywają silną presję ze strony współpracowników, klientów wewnętrznych i zewnętrznych powodują duże obciążenie i po pewnym czasie wyczerpują naturalne umiejętności radzenia sobie ze stresem. Remedium na tego typu sytuacje są dobrze wyćwiczone kompetencje komunikacyjne, a w szczególności odpowiedzi asertywne. Znajomość technik skutecznego reagowania na obiekcje, krytykę czy opór to ważna umiejętność lidera, mająca wspływ nie tylko na jakoś kontaktów międzyludzkich, ale również na ogólny dobrostan psychiczny i samopoczucie w pracy własne i podwładnych.
Cel szkolenia:
Wzmacnianie kompetencji komunikacyjnych liderów: udzielania rozwojowej informacji zwrotnej, regulowania niepożądanych zachowań pracowników, motywowania do większej wydajności, zmiany i rozwoju zawodowego.
Korzyści uczestnictwa w szkoleniu dot. komunikacji lidera z pracownikami
Uczestnik podczas szkolenia:
- przyjrzy się różnicom między ludźmi w zakresie komunikowania się i nauczy się porozumiewać ze współpracownikami, czerpiąc korzyści z różnorodności
- dokona autodiagnozy indywidualnego stylu komunikowania się z różnymi osobami
- zwiększy swoją efektywność zawodową poprzez rozpoznawanie i unikanie typowych błędów i blokad komunikacyjnych
- dowie się jak stosować w praktyce zasady komunikacji otwartej
- przećwiczy elementy informacji zwrotnej służące wzmacnianiu potencjału pracowników oraz korekcie niepożądanych zachowań
- dowie się jak odpowiadać na obiekcje i krytykę oraz wyrażać ją w konstruktywny sposób
- dowie się jak używać języka korzyści w przekonywaniu innych do swoich rozwiązań
- nauczy się unikania sformułowań, które mogą wywoływać opór u rozmówcy
- dowie się w jaki sposób wykrywać komunikaty „podwójne”, aby unikać niekonstruktywnej polemiki
- przećwiczy wyrażanie swoich opinii i wywierania wpływu
Szkolenie w trybie online?
Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia Komunikacja lidera z pracownikami w systemie nauki zdalnej.
► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.