Wszystkie instytucje / firmy / przedsiębiorstwa narażone są codziennie na sytuacje zakłócające ich sprawną działalność. Od profesjonalizmu ich kadr zależy czy będzie to tylko codzienny problem czy sytuacja rozwinie się w kierunku kryzysu. To od ludzi zajmujących się komunikacja kryzysową zależy czy prezes, szef, zarząd dowie się o nich z krótkiego raportu o sytuacji z wnioskami przeciwdziałania na przyszłość czy przeczyta nieatrakcyjny artykuł w lokalnej gazecie albo niezbyt pochlebną informację na telewizyjnym pasku. Kryzysem jest ten problem, który poważnie zakłóci działalność organizacji i najczęściej z jednoczesnym wyzwoleniem zainteresowania mediów. Większość organizacji pasywnie czeka na niebezpieczeństwo zakłóceń funkcjonowania i reaguje zależnie od sytuacji kreując swoją strategię na bieżąco. Można też wybrać inną aktywną drogę, na której przewidując większość swoich kryzysów jest się w stanie przygotować odpowiednie procedury i reakcje wymagające tylko drobnych modyfikacji w sytuacji konieczności ich uruchomienia. Księga komunikacji kryzysowej to narzędzie, które w znacznym stopniu ułatwi zarządzanie informacją w pierwszych, tych najtrudniejszych do opanowania, chwilach sytuacji kryzysowej.
To właśnie w tym okresie działając pod presją czasu, mediów, współpracowników, przełożonych i zazwyczaj w stanie stresu popełnia się najwięcej błędów, które warunkują nie tylko skuteczne działania, ale również mają ogromny wpływ na wizerunek podmiotu. Dobrze stworzone procedury wewnętrzne oparte na mapach procesów umożliwią efektywne działanie nawet w sytuacjach, w których zazwyczaj ludzi blokuje stres związany z odpowiedzialnością, niepełną znajomością sytuacji czy uświadamianiem sobie potencjalnych następstw jakie sytuacja kryzysowa może nieść dla Twojej firmy / instytucji czy Ciebie osobiście.
Cele szkolenia:
I. Rozwój umiejętności w zakresie:
- Diagnozy obszarów kryzysowych i zarządzania sytuacją kryzysową
- Efektywnego wykorzystania procedur w związku z sytuacją kryzysową
- Przyjmowania właściwych postaw w zetknięciu z kryzysem na różnych szczeblach w strukturach organizacyjnych firm i instytucji
- Zarządzania wiedzą w sytuacji stresowej
II. Rozwój wiedzy w zakresie:
- Procesów komunikowania się w sytuacji w wewnętrznym i zewnętrznym obiegu informacji
- Zapanowania nad stresem w sytuacji kryzysowej
Korzyści z uczestnictwa:
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności tworzenia systemu zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych
- Poznasz różne aspekty strategii komunikacji kryzysowej
- Zdobędziesz umiejętności analizy procesów komunikacji kryzysowej
- Będziesz potrafił opracować księgę komunikacji kryzysowej
- Nauczysz się projektować stosowne procedury związane z zarządzaniem informacją w sytuacjach kryzysowych oparte na mapach procesów
- Dowiesz się jak skutecznie komunikować się w sytuacjach kryzysowych
- Zrozumiesz wpływ stresu na skuteczność i efektywność zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych
Grupa docelowa:
- Menedżerowie, kierownicy i pracownicy współodpowiedzialni za opracowanie, wdrażanie i realizację strategii komunikacji kryzysowej w firmie/instytucji
- Kadra struktur zarządzania kryzysowego
- Osoby odpowiedzialne za opracowanie procedur bezpieczeństwa w firmach / instytucjach w zakresie obiegu informacji o zdarzeniach
- Osoby odpowiedzialne za kierowanie działaniami w sytuacjach kryzysowych
- Rzecznicy prasowi i inne osoby do kontaktu z mediami
- Studenci studiów zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa narodowego