Wszystkie instytucje / firmy / przedsiębiorstwa narażone są codziennie na sytuacje zakłócające ich sprawną działalność. Od profesjonalizmu ich kadr zależy czy będzie to tylko codzienny problem czy sytuacja rozwinie się w kierunku kryzysu. To od ludzi zajmujących się komunikacja kryzysową zależy czy prezes, szef, zarząd dowie się o nich z krótkiego raportu o sytuacji z wnioskami przeciwdziałania na przyszłość czy przeczyta nieatrakcyjny artykuł w lokalnej gazecie albo niezbyt pochlebną informację na telewizyjnym pasku. Kryzysem jest ten problem, który poważnie zakłóci działalność organizacji i najczęściej z jednoczesnym wyzwoleniem zainteresowania mediów. Większość organizacji pasywnie czeka na niebezpieczeństwo zakłóceń funkcjonowania i reaguje zależnie od sytuacji kreując swoją strategię na bieżąco. Można też wybrać inną aktywną drogę, na której przewidując większość swoich kryzysów jest się w stanie przygotować odpowiednie procedury i reakcje wymagające tylko drobnych modyfikacji w sytuacji konieczności ich uruchomienia. Księga komunikacji kryzysowej to narzędzie, które w znacznym stopniu ułatwi zarządzanie informacją w pierwszych, tych najtrudniejszych do opanowania, chwilach sytuacji kryzysowej.


To właśnie w tym okresie działając pod presją czasu, mediów, współpracowników, przełożonych i zazwyczaj w stanie stresu popełnia się najwięcej błędów, które warunkują nie tylko skuteczne działania, ale również mają ogromny wpływ na wizerunek podmiotu. Dobrze stworzone procedury wewnętrzne oparte na mapach procesów umożliwią efektywne działanie nawet w sytuacjach, w których zazwyczaj ludzi blokuje stres związany z odpowiedzialnością, niepełną znajomością sytuacji czy uświadamianiem sobie potencjalnych następstw jakie sytuacja kryzysowa może nieść dla Twojej firmy / instytucji czy Ciebie osobiście.
 



Cele szkolenia:

  I. Rozwój umiejętności w zakresie:

  1. Diagnozy obszarów kryzysowych i zarządzania sytuacją kryzysową
  2. Efektywnego wykorzystania procedur w związku z sytuacją kryzysową
  3. Przyjmowania właściwych postaw w zetknięciu z kryzysem na różnych szczeblach w strukturach organizacyjnych firm i instytucji
  4. Zarządzania wiedzą w sytuacji stresowej


 II. Rozwój wiedzy w zakresie:

  1. Procesów komunikowania się w sytuacji w wewnętrznym i zewnętrznym obiegu informacji
  2. Zapanowania nad stresem w sytuacji kryzysowej

 

Korzyści z uczestnictwa:

  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności tworzenia systemu zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych
  • Poznasz różne aspekty strategii komunikacji kryzysowej
  • Zdobędziesz umiejętności analizy procesów komunikacji kryzysowej
  • Będziesz potrafił opracować księgę komunikacji kryzysowej
  • Nauczysz się projektować stosowne procedury związane z zarządzaniem informacją w sytuacjach kryzysowych oparte na mapach procesów
  • Dowiesz się jak skutecznie komunikować się w sytuacjach kryzysowych
  • Zrozumiesz wpływ stresu na skuteczność i efektywność zarządzania informacją w sytuacjach kryzysowych  

Grupa docelowa:

  • Menedżerowie, kierownicy i pracownicy współodpowiedzialni za opracowanie, wdrażanie i realizację strategii komunikacji kryzysowej w firmie/instytucji
  • Kadra struktur zarządzania kryzysowego
  • Osoby odpowiedzialne za opracowanie procedur bezpieczeństwa w firmach / instytucjach w zakresie obiegu informacji o zdarzeniach
  • Osoby odpowiedzialne za kierowanie działaniami w sytuacjach kryzysowych
  • Rzecznicy prasowi i inne osoby do kontaktu z mediami 
  • Studenci studiów zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa narodowego
     

Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

W czasie 8 godzin szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:

 

  1. Zarządzanie komunikowaniem kryzysowym w instytucji
     
  2. Determinanty komunikowania kryzysowego 
     
  3. Bariery, zakłócenia i błędy w procesach komunikacji kryzysowej
     
  4. Procedury jako skuteczne narzędzia działania w sytuacji kryzysowej
     
  5. Księga komunikacji kryzysowej  -  skuteczne narzędzie na niespokojne czasy
     
  6. Niewerbalne aspekty komunikacji kryzysowej
     
  7. Aspekt stresu w sytuacjach kryzysowych

Szkolenie w swej formie zbliżone jest do warsztatów, które łączą w elastyczny sposób formy podawcze wiedzy (wykład) z przykładami praktycznej realizacji oraz propozycjami rozwiązań niektórych aspektów.