MODUŁ I: SESJA COACHINGOWA
Sesja coachingowa będzie poświęcona z jednej strony wspólnej analizie słabych punktów, problemów i ryzyk, które mogą potencjalnie zmniejszać efektywną działalność leczniczą w obszarze budowania relacji z pacjentem. Sesja będzie okazją do wspólnej burzy mózgów i znalezienia optymalnych rozwiązań sprzyjających budowaniu relacji z chorym w oparciu o komunikację interpersonalną.
- Analiza słabych i mocnych stron w celu zdiagnozowania problemów i wypracowania najbardziej efektywnych rozwiązań komunikacji z pacjentem
- Jak budować długotrwałe relacje w oparciu o kompleksową i zintegrowaną opieką zdrowotną
- Jak podnieść efektywność komunikacji z pacjentem biorąc pod uwagę wiele czynników takich jak: rodzaj i stopień niepełnosprawności, wiek, chorobę, stan psychofizyczny
MODUŁ II: KOMUNIKACJA Z PACJENTEM
W trakcie tego modułu szkoleniowego zostaną omówione najważniejsze elementy związane z prowadzeniem komunikacji, które mogą wpłynąć zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na nawiązanie kontaktu z pacjentem. Przekazywana wiedza będzie opierać się o wyniki badań, analiz i przeprowadzonych wdrożeń w tym obszarze. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z przeglądem wybranych narzędzi nowoczesnej i profesjonalnej komunikacji z pacjentem. Ważnym punktem modułu będzie wspólna analiza czynników, które decydują o skuteczności oraz te, które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają efektywną komunikację.
- Przegląd narzędzi nowoczesnej komunikacji z pacjentami
- Czynniki skuteczności i niepowodzeń komunikacyjnych
- Najczęstsze problemy komunikacyjne z chorymi i ich rodzinami (manipulacja, agresja, niezrozumienie, niepokój i lęk, zarzuty, roszczenia)
MODUŁ III: MODEL OPIEKI KOMPLEKSOWEJ I ZINTEGROWANEJ
Wraz z tym jak zmienia się medycyna, wprowadzane są nowe modele opieki nad pacjentem a ich najnowszymi wyznacznikami stały się kompleksowość i integracja. Moduł podejmuje najważniejsze wyzwania i korzyści związane z budowaniem relacji z pacjentem w oparciu o model zintegrowanej i kompleksowej opieki zdrowotnej.
- Przegląd najnowszych programów opieki medycznej w oparciu o kompleksowość i integrację
- Komunikacja z pacjentem w całym cyklu sprawowania opieki nad pacjentem - korzyści i zagrożenia
- Jak w sposób nowoczesny budować dialog z pacjentem - dokąd chcemy razem zmierzać
MODUŁ IV: EDUKACJA I PROMOCJA ZDROWIA ORAZ PLANY LECZENIA
Moduł będzie okazją do wspólnej dyskusji oraz oceny poszczególnych etapów leczenia pacjenta jako spersonalizowanego harmonogramu procedur widzianego z punktu widzenia zarówno lekarza, jak i pacjenta. Wspólnie z uczestnikami szkolenia zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza poszczególnych etapów diagnozowania i leczenia tak aby uzyskać jak najlepszą efektywność komunikacyjną poprzez danie poczucia pacjentowi, że jest partnerem w jego współtworzeniu zgodnie z jego potrzebami zdrowotnymi. Ważnym elementem modułu będą praktyczne warsztaty jak w plany leczenia wkomponować komunikację związaną z edukacją i promocją zdrowia.
- Informacja o stanie zdrowia pacjenta a plan leczenia
- Jak przekonać pacjenta do podjęcia leczenia i pełnej realizacji planu diagnozy i leczenia
- Jak skutecznie edukować o zdrowiu i przekonać pacjenta do zdrowego stylu życia