Po szkoleniu czestnicy będą potrafili:

  • Rozróżniać typy zachowań: uległych, agresywnych i asertywnych
  • Budować swoją postawę asertywną
  • Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Fakty i mity dotyczące asertywności

a) Postawa asertywna
b) Typy zachowań: bierna, agresywna, asertywna

  • Analiza fragmentu filmu
  • Ćwiczenie pozwalające lepiej rozpoznać typy zachowań

c) Pięć praw Fensterheima
d) Prawa asertywności
e) Przykłady zdań:

  • anty-asertywnych
  • pro-asertywnych

2. Budowanie postawy asertywnej

a) Blok ćwiczeń indywidualnych:

  • „Moja mapa celów”
  • „Moje relacje osobiste”
  • „Moja przestrzeń zawodowa”

3. Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych

a) Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
b) Emocje i asertywność
c) Reguły rozmowy asertywnej
d) Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
e) Budowanie komunikatów asertywnych

4. Trudne sytuacje zawodowe z klientem wewnętrznym i zewnętrznym: ćwiczenia

a) Obrona swoich praw
b) Przyjmowanie ocen
c) Asertywna odmowa
d) Reagowanie na krytykę
e) Reagowanie na gniew
f) Obrona własnych granic

5. Wyrażanie osobistych przekonań i opinii w sytuacjach zawodowych

a) Co zrobić kiedy druga strona stara się nakłonić do zmiany stanowiska?
b) Jak zaprezentować swoje przekonania  i utrzymać się przy nich? - ćwiczenia

  • Zebrania
  • Spotkania projektowe
  • Wystąpienia przed Zarządem
  • Spotkania z klientem

6. Podsumowanie szkolenia

a) Mój plan działania

Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:

  • Analizy przypadków
  • Scenki z odgrywaniem ról
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Testy
  • Dyskusje
  • Krótkie prezentacje wykładowe
  • Film

Struktura zajęć:
15% - prezentacje wykładowe
85% - część warsztatowa