Czasami mówi się, że awansując pracownika na stanowisko menedżerskie można go skrzywdzić. Dlaczego? Ponieważ bez żadnego przygotowania, czasami z dnia nadzień, zaczynamy od takiej osoby wymagać zupełnie nowych dla niej rzeczy. Do tej pory realizowała swoje cele ponadprzeciętnie, aż tu nagle spadają wyniki, znika entuzjazm, brakuje inicjatywy i zaangażowania.

Jak temu zaradzić? Osoby przygotowywane do awansu powinny sukcesywnie zdobywać nowe kompetencje. Menedżer, niezależnie od działu w którym pracuje, powinien posiadać określone predyspozycje. Ale osoby wiążące swoją przyszłość z marketingiem i sprzedażą muszą mieć dodatkowe umiejętności. Dzięki nim nie tylko szybciej zaadaptują się w nowej roli i będą czerpać z nowej pozycji przyjemność, ale też wniosą dodatkową wartość do organizacji.

Marketing i sprzedaż to kluczowe z punktu widzenia generowania przychodów dla firmy działy. Dlatego tak ważne jest przygotowanie kadry do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków.

Szkolenie przygotowane jest w formie warsztatów aktywizujących uczestników kursu, dzięki czemu będzie możliwość zastosowania wiedzy w praktyce.


Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • poznają 10 kluczowych kompetencji menedżera marketingu i sprzedaży
  • przygotowani na awans na stanowisko menedżera
  • stosować nowe umiejętności w pracy, dzięki czemu wzrośnie ich efektywność działania
  • kreatywnie zgłaszać nowe pomysły
  • motywować swoich podwładnych
  • być aktywnym członkiem zespołu 
  • pracować nie tylko zza biurka, ale zbierać informacje z rynku
  • skutecznie komunikować się z innymi pracownikami
  • znać obszary, które wymagają dalszego rozwoju 

 

Szkolenie polecamy szczególne: 

  • dla pracowników działów marketingu i sprzedaży
  • dla wszystkich osób, które chcą pracować w marketingu albo sprzedaży
  • dla osób, które są na programach menedżerskich
  • dla osób, które dostały niedawno awans na stanowisko menedżera
  • dla studentów kierunków ekonomicznych

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z rozpatrywania skarg i wniosków zgodnie z obowiązującymi przepisami w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. KREATYWNOŚĆ

Kreatywny dział marketingu odszedł „do lamusa”, bo wszystko zlecane jest agencji zewnętrznej? Praca operacyjna zabija inicjatywę i nowe pomysły? Ciągłe spotkania zabierają czas na kreację? Rutyna nie pozwala szukać nowych rozwiązań sprzedażowych?

Właśnie. A przecież w DNA pracowników marketingu i sprzedaży powinna być kreatywność. W tym module wypróbujemy sprawdzone techniki kreatywności, aby odblokować to, co najważniejsze. Czyli WENĘ.

  1. Widmo pytania szefa „jakieś pomysły?”
  2. O co tak naprawdę chodzi w tej kreatywności…, czyli kreatywność w pracy i w życiu
  3. „Kreatywność należy trenować. Zupełnie jak bieganie po chleb. Dzień w dzień” - wprowadzenie do treningu kreatywności
  4. Część warsztatowa: rozgrzewka twórcza i wybrane metody kreatywności ( m.in. przełamywanie barier, nowa perspektywa, generowanie pomysłów za pomocą skojarzeń)

MODUŁ II. ORIENTACJA NA ZEWNĄTRZ ORGANIZACJI, czyli  2xK

Nie da się być dobrym marketingowcem „zza biurka”. Nie ma takiej możliwości, żeby zrozumieć w ten sposób swojego konsumenta i poznać konkurencję. Podobnie w sprzedaży. Telefoniczny kontakt z swoim klientem nie wystarczy, żeby być efektywnym sprzedawcą.
Ten moduł przypomni, że KLIENT i KONKURENCJA nigdy nie śpią…

  1. KLIENT, czyli szef wszystkich szefów
  2. Gdzie szukać informacji o kliencie i jak czytać „między wierszami”
  3. Konsument a shopper - czy zawsze jest to ta sama osoba?
  4. KONKURENCJA - przyjaciel czy wróg
  5. Strategie marketingowe a konkurencja
  6. Część warsztatowa: generowanie insightów, przykłady działań marketingowych i sprzedażowych w zależności od pozycji konkurencji

MODUŁ III.  WIZJA - STRATEGIA - INSPIRACJA

Oczywista oczywistość dla menedżerów, ale czy na pewno? 

Ten moduł podpowie, w jaki sposób wytyczanie wizji i strategii wpływa pozytywnie na biznes. Ale nie tylko. Także na ludzi, z którymi pracujemy. 

  1. Wizjoner i strateg - kluczowe kompetencje liderów
  2. Inspirowanie a wpływanie na ludzi - co robić, a czego unikać w biznesie
  3. Część warsztatowa: tworzenie wizji „MÓJ dział”, inspirowanie - konkurs na „Moje wakacje życia”

MODUŁ IV. KOMUNIKACJA

Działy marketingu i sprzedaży są działami niezwykle „kontaktowymi”. I nie chodzi tutaj o porównanie do sportu, że najczęściej obrywają. Chociaż i w tym punkcie jest dużo prawdy. Mam na myśli kwestie komunikowania się. 

W tym module skupimy się na odpowiedzi na pytanie, dlaczego umiejętność komunikacji jest kluczowa dla marketingowców i sprzedawców.

  1. Zasady efektywnej komunikacji
  2. Jak komunikować się z różnymi typami osobowości
  3. Ćwiczenia warsztatowe: typy osobowości i sposoby komunikacji - scenki

MODUŁ V. TEAM BUILDING, czyli umiejętność pracy w zespole

Jednostki, nawet wybitne, w pojedynkę osiągają mniej, niż osoby współpracujące w zespole. To ważne, aby każda osoba czuła swój potencjał i świadomie partycypowała w pracy swojego zespołu.

W tym module skupimy się na pracy zespołu i przyjrzymy się, co zrobić, żeby był to „zespół wygrywający”.

  1. Pokaż mi swój zespół, a powiem Ci, czy osiągniesz sukces…
  2. Różne role w zespole
  3. Ćwiczenia warsztatowe: ćwiczenie na efektywną pracę w zespole, metoda 6 kapeluszy Edwarda de Bono

MODUŁ VI. NEGOCJACJE I SPRZEDAŻ

Sprzedaż - sprzedaje. Ale marketing? Oczywiście, że tak! Zaczynając od zaprezentowania swoich pomysłów, czy to szefom, czy właśnie sprzedawcom! A negocjacje? Są zawsze i wszędzie. Od wysokości budżetu przyznanego na kolejny rok, po oczywiście spotkania z klientami zewnętrznymi.
W tym module skupimy się na ćwiczeniach związanych ze sprzedażą i negocjacjami. Jak poradzą sobie z tym marketingowcy, a jak zawodowi sprzedawcy?

  1. Wewnętrzny i zewnętrzny klient
  2. Aktywne słuchanie
  3. Odmienny punkt widzenia
  4. Sytuacja Win Win
  5. Ćwiczenia warsztatowe: scenki sprzedażowe, negocjacje - ćwiczenie w grupie

MODUŁ VII. ASERTYWNOŚĆ 

Asertywność w biznesie nie jest barkiem zaangażowania czy proaktywności. Czasami, żeby wykonać lepiej jedno zadanie, należy odmówić przyjęcie kolejnego zlecenia.
W tym module będziemy ćwiczyć komunikaty asertywne.

  1. Asertywność w biznesie, czyli o co konkretnie chodzi
  2. Zasady asertywności
  3. Przykłady zachowań asertywnych
  4. Ćwiczenia warsztatowe: w jakich sytuacjach w pracy osoby mają problem z asertywnością, komunikaty asertywne ćwiczenia w parach 

MODUŁ VIII.  PRZYWÓDZTWO

Młodzi menedżerowie często mają problem z tą kompetencją. Szczególnie, jeśli awans wewnętrzny spowodował, że wcześniej koledzy z zespołu zaczęli być podwładnymi.
W tym module omówimy kwestie związane z leadershipem

  1. Jakie kompetencje powinien mieć lider 
  2. Jakie cechy powinien posiadać lider
  3. Typy liderów
  4. Ćwiczenia warsztatowe: „Prawda czy fałsz” - jak postrzegają mnie inni, jakim typem lidera jestem? - praca indywidualna

MODUŁ IX. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Nie ma nic bardziej pewnego, niż zmiany w organizacji. Tylko otwartość na nowe wyzwania daje menedżerowi możliwość adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby.
W tym module sprawdzimy, jak uczestnicy radzą sobie ze zmianami w życiu i biznesie.

  1. Marketing i sprzedaż - przystosowanie się do ciągłych zmian
  2. Główne zasady zarządzania zmianami
  3. Ćwiczenia warsztatowe: indywidualny test „Jak reaguję na zmiany”, Zmiany w biznesie – scenki rodzajowe

MODUŁ X. DBANIE O ROZWÓJ SWÓJ I SWOICH PRACOWNIKÓW

Zmiany wymuszają konieczność rozwijania siebie oraz zachęcania do tego osób współpracujących. Umiejętność dawania informacji zwrotnej nie tylko pozwala skorygować drobne błędy biznesowe, ale i pomaga w samorozwoju.

  1. Nie zostań w tyle, kiedy świat idzie do przodu
  2. Parę słów o motywowaniu siebie i innych
  3. Informacja zwrotna jako narzędzie rozwoju pracowników
  4. Ćwiczenia warsztatowe: jak motywować zespół - ćwiczenie w parach, udzielanie feedbacku zwrotnego - ćwiczenie w parach

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia. Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in. 

  • dyskusje 
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe (m.in. jakim typem lidera jesteś, moja wizja zespołu)
  • indywidualne testy zachowań (m.in. jak reagujesz na zmiany)
  • odgrywanie scenek/ról (m.in. super sprzedawca, udzielanie feedbacku
  • burze mózgów i inne wybrane metody pobudzenia kreatywności (m.in. przełamywanie barier, szukanie nowej perspektywy)
  • warsztatowe ćwiczenia (m.in. na poznanie technik negocjacyjnych, zachowań komunikatów asertywnych, efektywnej komunikacji)