MODUŁ I. KREATYWNOŚĆ
Kreatywny dział marketingu odszedł „do lamusa”, bo wszystko zlecane jest agencji zewnętrznej? Praca operacyjna zabija inicjatywę i nowe pomysły? Ciągłe spotkania zabierają czas na kreację? Rutyna nie pozwala szukać nowych rozwiązań sprzedażowych?
Właśnie. A przecież w DNA pracowników marketingu i sprzedaży powinna być kreatywność. W tym module wypróbujemy sprawdzone techniki kreatywności, aby odblokować to, co najważniejsze. Czyli WENĘ.
- Widmo pytania szefa „jakieś pomysły?”
- O co tak naprawdę chodzi w tej kreatywności…, czyli kreatywność w pracy i w życiu
- „Kreatywność należy trenować. Zupełnie jak bieganie po chleb. Dzień w dzień” - wprowadzenie do treningu kreatywności
- Część warsztatowa: rozgrzewka twórcza i wybrane metody kreatywności ( m.in. przełamywanie barier, nowa perspektywa, generowanie pomysłów za pomocą skojarzeń)
MODUŁ II. ORIENTACJA NA ZEWNĄTRZ ORGANIZACJI, czyli 2xK
Nie da się być dobrym marketingowcem „zza biurka”. Nie ma takiej możliwości, żeby zrozumieć w ten sposób swojego konsumenta i poznać konkurencję. Podobnie w sprzedaży. Telefoniczny kontakt z swoim klientem nie wystarczy, żeby być efektywnym sprzedawcą.
Ten moduł przypomni, że KLIENT i KONKURENCJA nigdy nie śpią…
- KLIENT, czyli szef wszystkich szefów
- Gdzie szukać informacji o kliencie i jak czytać „między wierszami”
- Konsument a shopper - czy zawsze jest to ta sama osoba?
- KONKURENCJA - przyjaciel czy wróg
- Strategie marketingowe a konkurencja
- Część warsztatowa: generowanie insightów, przykłady działań marketingowych i sprzedażowych w zależności od pozycji konkurencji
MODUŁ III. WIZJA - STRATEGIA - INSPIRACJA
Oczywista oczywistość dla menedżerów, ale czy na pewno?
Ten moduł podpowie, w jaki sposób wytyczanie wizji i strategii wpływa pozytywnie na biznes. Ale nie tylko. Także na ludzi, z którymi pracujemy.
- Wizjoner i strateg - kluczowe kompetencje liderów
- Inspirowanie a wpływanie na ludzi - co robić, a czego unikać w biznesie
- Część warsztatowa: tworzenie wizji „MÓJ dział”, inspirowanie - konkurs na „Moje wakacje życia”
MODUŁ IV. KOMUNIKACJA
Działy marketingu i sprzedaży są działami niezwykle „kontaktowymi”. I nie chodzi tutaj o porównanie do sportu, że najczęściej obrywają. Chociaż i w tym punkcie jest dużo prawdy. Mam na myśli kwestie komunikowania się.
W tym module skupimy się na odpowiedzi na pytanie, dlaczego umiejętność komunikacji jest kluczowa dla marketingowców i sprzedawców.
- Zasady efektywnej komunikacji
- Jak komunikować się z różnymi typami osobowości
- Ćwiczenia warsztatowe: typy osobowości i sposoby komunikacji - scenki
MODUŁ V. TEAM BUILDING, czyli umiejętność pracy w zespole
Jednostki, nawet wybitne, w pojedynkę osiągają mniej, niż osoby współpracujące w zespole. To ważne, aby każda osoba czuła swój potencjał i świadomie partycypowała w pracy swojego zespołu.
W tym module skupimy się na pracy zespołu i przyjrzymy się, co zrobić, żeby był to „zespół wygrywający”.
- Pokaż mi swój zespół, a powiem Ci, czy osiągniesz sukces…
- Różne role w zespole
- Ćwiczenia warsztatowe: ćwiczenie na efektywną pracę w zespole, metoda 6 kapeluszy Edwarda de Bono
MODUŁ VI. NEGOCJACJE I SPRZEDAŻ
Sprzedaż - sprzedaje. Ale marketing? Oczywiście, że tak! Zaczynając od zaprezentowania swoich pomysłów, czy to szefom, czy właśnie sprzedawcom! A negocjacje? Są zawsze i wszędzie. Od wysokości budżetu przyznanego na kolejny rok, po oczywiście spotkania z klientami zewnętrznymi.
W tym module skupimy się na ćwiczeniach związanych ze sprzedażą i negocjacjami. Jak poradzą sobie z tym marketingowcy, a jak zawodowi sprzedawcy?
- Wewnętrzny i zewnętrzny klient
- Aktywne słuchanie
- Odmienny punkt widzenia
- Sytuacja Win Win
- Ćwiczenia warsztatowe: scenki sprzedażowe, negocjacje - ćwiczenie w grupie
MODUŁ VII. ASERTYWNOŚĆ
Asertywność w biznesie nie jest barkiem zaangażowania czy proaktywności. Czasami, żeby wykonać lepiej jedno zadanie, należy odmówić przyjęcie kolejnego zlecenia.
W tym module będziemy ćwiczyć komunikaty asertywne.
- Asertywność w biznesie, czyli o co konkretnie chodzi
- Zasady asertywności
- Przykłady zachowań asertywnych
- Ćwiczenia warsztatowe: w jakich sytuacjach w pracy osoby mają problem z asertywnością, komunikaty asertywne ćwiczenia w parach
MODUŁ VIII. PRZYWÓDZTWO
Młodzi menedżerowie często mają problem z tą kompetencją. Szczególnie, jeśli awans wewnętrzny spowodował, że wcześniej koledzy z zespołu zaczęli być podwładnymi.
W tym module omówimy kwestie związane z leadershipem
- Jakie kompetencje powinien mieć lider
- Jakie cechy powinien posiadać lider
- Typy liderów
- Ćwiczenia warsztatowe: „Prawda czy fałsz” - jak postrzegają mnie inni, jakim typem lidera jestem? - praca indywidualna
MODUŁ IX. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
Nie ma nic bardziej pewnego, niż zmiany w organizacji. Tylko otwartość na nowe wyzwania daje menedżerowi możliwość adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby.
W tym module sprawdzimy, jak uczestnicy radzą sobie ze zmianami w życiu i biznesie.
- Marketing i sprzedaż - przystosowanie się do ciągłych zmian
- Główne zasady zarządzania zmianami
- Ćwiczenia warsztatowe: indywidualny test „Jak reaguję na zmiany”, Zmiany w biznesie – scenki rodzajowe
MODUŁ X. DBANIE O ROZWÓJ SWÓJ I SWOICH PRACOWNIKÓW
Zmiany wymuszają konieczność rozwijania siebie oraz zachęcania do tego osób współpracujących. Umiejętność dawania informacji zwrotnej nie tylko pozwala skorygować drobne błędy biznesowe, ale i pomaga w samorozwoju.
- Nie zostań w tyle, kiedy świat idzie do przodu
- Parę słów o motywowaniu siebie i innych
- Informacja zwrotna jako narzędzie rozwoju pracowników
- Ćwiczenia warsztatowe: jak motywować zespół - ćwiczenie w parach, udzielanie feedbacku zwrotnego - ćwiczenie w parach