Normowanie czasu pracy - szkolenie online i stacjonarne
Pracownicy działów planowania zakładów produkcyjnych różnych branż, technolodzy i kadra kierownicza poprzez udział w szkoleniu nabiorą umiejętności praktycznych wyznaczania norm czasowych i zdobędą wiedzę teoretyczną w tym zakresie. Kurs pozwoli im zrozumieć i zastosować metody normowania czasu pracy, poznanie struktur procesów prac, które są kluczowe dla poprawy produktywności i efektywności.
Cele szkolenia Kaizen i normowania czasu pracy
Profesjonalny kurs skupia się na osiągnięciu doskonałości operacyjnej poprzez ciągłe ulepszanie i efektywne zarządzanie czasem. Szczególnie istotne jest dla osób ustalających normy czasowe, które są odpowiedzialne za monitorowanie i optymalizację wydajności pracy. Celem szkolenia jest:
- Zapoznanie uczestników z rozwiązaniami z zakresu Kaizen – metodą Value Stream Mapping, typologią marnotrawstwa 7 Muda, metodą 5S, technikami tzw. „visual management”, narzędziami metody Just-in-Time, techniką rozwiązywania problemów A3, zasadą „taktowania” prac i techniką „work balancing”, techniką „spaghetti diagrams” i innych.
- Wdrożenie do stosowania narzędzi Theory of Constraints: analizy „wąskich gardeł” systemu produkcyjnego oraz zasad kolejkowania zleceń, wdrożenie w podstawowe pojęcia metod Six Sigma i TQM.
- Dostarczenie uczestnikom umiejętności praktycznego stosowania podstawowych metod i technik normowania czasu pracy dla poprawy produktywności i niwelowania wariacji w operacjach procesu produkcyjnego.
- Przygotowanie uczestników do wykorzystywania techniki „Kaizen” do dokonywania ciągłych udoskonaleń w sposobie realizacji powierzonych zadań.
- Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu Kaizen
- Poznanie narzędzi Kaizen i sposobów ich wykorzystania
- Zdobycie umiejętności wdrażania Kaizen we własnym środowisku zawodowym
- Zdobycie umiejętności normowania czasu produkcji
- Poprawa jakości realizowanych zadań, zmniejszenie liczby popełnianych błędów, poprawa jakości komunikacji pomiędzy współpracującymi komórkami w strukturze organizacyjnej, poprawa jakości i jednoznaczności komunikacji z Klientami.
- Skrócenie cyklu realizacji zadań produkcyjnych, poprawa jakości planowania i harmonogramowania pracy.
- Optymalizacja wykorzystania zasobów organizacji i obniżenie poziomu kosztów jednostkowych realizowanych zadań.
- Przygotowanie uczestników do wdrażania certyfikowanych systemów zarządzania jakością (np. ISO) czy też informatycznych systemów zarządzania klasy MRPII, dzięki przygotowaniu przykładowych diagramów i opisów głównych procesów w obszarze produkcji, wraz z instrukcjami i standardami realizacji zadań.