MODUŁ 1. Role szefa – menadżer, coach, lider – co? Jak? Kiedy?
-
Watkins – menedżer a lider w zarządzaniu projektami
-
Role szefa – kluczowe dla osiągnięcia celów
-
Coach w organizacji – rola i podejście coachingowe
MODUŁ 2. Feedback – jak udzielać informacji zwrotnej i prowadzić rozmowę oceniającą (metody, narzędzia, techniki, słownictwo).
-
Idea feedback’u i jego znaczenie w rozwoju kompetencji
-
Funkcje feedback’u: monitorowanie, rozwój pracowników, motywowanie
-
Informacja zwrotna a rozwijanie pracowników
-
Konstrukcje rozwojowej informacji zwrotnej
-
Model FUKO a inne modele udzielania informacji zwrotnej
-
Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu.
MODUŁ 3. Typy psychologiczne – charakterystyka, podejście, wydajność, delegowanie zadań.
-
Założenia zachowań w koncepcji Carla G. Junga
-
Metody określania zachowań, przykładowo: Extented DISC, Insighst
-
Analiza własnego zachowania i komunikowania w oparciu o kwestionariusz
-
Ja a inni w procesie wykonywania zadań w oparciu o koncepcję C. G. Junga
MODUŁ 4. Coach a mentor w organizacji.
-
Rola coacha i mentora w organizacji
-
Funkcje coacha w rozwoju pracowników
-
Model GROW w pracy nad celami z pracownikami
-
Funkcje mentora – mentoring w systemie rozwoju
-
Rozmowa coachingowa – wykorzystanie pytań coachingowych
-
Mentoring i zadania w rozwoju pracowników w organizacji
MODUŁ 5. Motywacja, a umiejętności i kompetencje – jak wzbudzać odpowiednie postawy u podwładnych i jak dobierać członków zespołu.
-
Motywowanie jako proces w zarządzaniu projektami
-
Czynniki motywujące i demotywujące – o co zadbać?
-
Elastyczność w motywowaniu.
-
Psychologiczne style w komunikacji i ich wpływ na dobór członków zespołu
-
Motywowania a inspirowanie
MODUŁ 6. Negocjacje nastawione na współpracę – model i metody.
-
Koncepcje podejścia negocjacyjnego do osiągania założeń
-
Negocjacje nastawione na osiągnięcia – założenia
-
Cele negocjacyjne moje i drugiej strony – karta negocjacyjna
-
Koło problemów Moore’a, czyli czego unikać w negocjacjach
MODUŁ 7. Twórcze podejście do rozwiązywania problemów
-
Indywidulana rozmowa w sytuacji problemowej
-
Analiza problemu – czyli co jest sednem problemu
-
Graficzne metody podejścia do analizy konfliktów
-
Inspirowanie pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów
-
Perswazja w pracy szefa.
-
Szef jako mediator.
-
Wiedza i umiejętności menadżera.
-
Wywieranie wpływu wg Roberta Cialdiniego – wybrane aspekty
-
Wywieranie wpływu a manipulacja – cienka granica (diagnoza i metody obrony)