Kreowanie relacji z Klientem w czasach pracy zdalnej - jednodniowy, intensywny warsztat kompetencyjny w formie online i stacjonarnie.
 

Motto szkolenia:

"Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich współpracowników, Oni zatroszczą się o Twoich klientów!"
Richard Branson

Takie czasy. W zasadzie wszyscy pracujemy zdalnie. Bez względu na branżę, stanowisko, wiek, płeć, lokalizację firmy i jej wielkość. Pandemia covid19 fundamentalnie zmieniła charakter naszej zawodowej aktywności i rzeczywistości.

Dotychczasowe formy pracy, bezpośrednie, fizycznie współuczestniczące zmieniły się na te zdalne, wirtualne i pośrednie. Zamiast realnych spotkań w biurze, ze współpracownikami z naszego działu oraz innych zespołów, wspólnych kaw w przerwie na lunch, spotkań i rozmów z Klientami w realnej rzeczywistości  wszystko stało się zdalne, na odległość z wykorzystaniem telefonu, videoczatu oraz wirtualnych komunikatorów.

Badania i analizy PwC z jesieni 2021 r. jednoznacznie dowodzą, że praca zdalna, w tzw. rozproszeniu obniża efektywność działań zespołowych aż o blisko 40%! To poważna strata, którą im szybciej się zniweluje, poprzez właściwe działania i zachowania, tym szybciej zacznie się osiągać sukcesy w kreowaniu relacji handlowych (sprzedaż, obsługa Klienta).

Praca w formule homeoffice niesie ze sobą wiele sytuacji, a wręcz zagrożeń, w obliczu których wciąż jeszcze pozostajemy bezradni i nieprzygotowani.

Jak pokonywać przeszkody związane ze zdalną pracą i kreowaniem relacji z klientami?

Nie możemy na co dzień korzystać z bezpośredniego wsparcia współpracowników z naszego zespołu, komunikacja z osobami z innych działów firmy - realizowana w formule np. telefonicznej lub video czatowej bywa ogromnym wyzwaniem. Podobnie jest w przypadku “spotkań” z Klientami zewnętrznymi, z którymi relacje musimy budować i realizować nie “na żywo” w trakcie faktycznych, fizycznych spotkań ale z pomocą technologii, która choć stara się te kontakty wirtualne maksymalnie ułatwiać, to jednak niesie ze sobą spore, często kłopotliwe ograniczenia.

Aby radzić sobie z tymi wszystkimi wyzwaniami współczesnego świata - oferujemy szkolenie z efektywnej pracy zdalnej, w trakcie którego, w praktyczny sposób nauczymy Cię tego, jak jak zdalnie kreować dobre relacje z Klientami
(wewnętrznymi i zewnętrznymi) w czasie homeoffice.

Warsztat zdalnego zarządzania relacjami z Klientami realizowany jest w formule online i adresowany jest do tych wszystkich osób, pracowników, którzy swoją zawodową aktywność realizują w formule pracy z domu.

Główne cele szkolenia z zakresu efektywnego budowania kontaktów z Klientami podczas home office 

Szkolenie ze zdalnej współpracy obejmować będzie swoim zakresem merytorycznym i problemowym m.in. taką tematykę jak:

  • Psychologia wpływu społecznego i socjologia relacji
  • Argumentacja, perswazja i radzenie sobie z obiekcjami, zastrzeżeniami i obawami Klienta (wewnętrznego i zewnętrznego)
  • Zarządzanie emocjami, radzenie sobie ze stresem, presją czasu, asertywność i planowanie zadań w czasie (tzw. zarządzanie czasem)

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie z kreowania dobrych relacji z klientem podczas kontaktu zdalnego? 

Szkolenie z poprawy obsługi klienta na odległość adresowane jest do osób, które pracują zdalnie lub w systemie hybrydowym (home office) i w związku z tym, muszą swoje prace, zadania, projekty i cele - realizować w oparciu o komunikację zdalną: telefon, video czat, mail. W jego trakcie, uczestnicy dowiedzą się jak taką komunikację, w praktyce, realizować efektywnie i sprawnie. Wiedza ta może zostać przez nich wykorzystana zarówno w relacjach z Klientami zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi.

Korzyści dla uczestników warsztatu ze efektywnego budowania relacji z Klientem w formie zdalnej

Dodatkowo, ze szkolenia z komunikacji z klientem na odległość dowiesz się jak:

  • rozmawiać z pracownikami, uważnie i aktywnie ich słuchając
  • przekazywać polecenia w zrozumiały, klarowny sposób
  • budować odpowiedzialność i zaangażowanie wśród członków zespołu rozproszonego oraz ducha pracy zespołowej
  • korzystać ze sprawdzonych modeli przekazywania informacji zwrotnej
  • pisać krótkie, rzeczowe maile oraz w skuteczny sposób prowadzić rozmowy
  • aktywizować rozmówców, zachęcać ich do wypowiedzi, poszukiwania rozwiązań oraz otwierania się na Twoją argumentację
  • podsumowywać ustalenia i stworzyć Plan Działania, dzięki któremu każdy z Twoich rozmówców będzie wiedział, jak wygląda stan sprawy

Ponadto otrzymasz wartościowe wskazówki i podpowiedzi, o tym jak zorganizować przestrzeń pozwalająca na efektywną pracę zdalną. W tym także:

  • Poznasz efektywne techniki zarządzania swoim czasem pracy na home office
  • Dowiesz się jak walczyć z bodźcami rozpraszającymi w trakcie pracy z domu
  • Będziesz lepiej łączyć życie zawodowe z życiem prywatnym
  • Dowiesz się jak obniżyć stres i zadbać o zdrowe rytuały
  • Dowiesz się jak często organizować spotkania, rozmowy, jak ustalać ich cel oraz pilnować planu i porządku w trakcie rozmowy/spotkania online
  • Poznasz metody aktywizowania uczestników rozmów i spotkań zdalnych
     

Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

W jaki sposób zdalnie kreować relacje z klientami?  - program szkolenia 

Wykład  - pierwsza część szkolenia z utrzymywania relacji z klientem na odległość

Kreatywnie poprowadzony warsztat zarządzania relacjami wewnątrz i na zewnątrz formy w trakcie pracy zdalnej, ma za zadanie wzbudzić w uczestnikach naturalną chęć i autentyczną potrzebę aktywnego udziału w zajęciach online. Spełni on także rolę wprowadzającą uczestników do tematyki szkolenia z komunikacji na odległość i wynikających z niej celów oraz zadań. 

Finałem tej części kursu będzie gra szkoleniowa z elementami integracyjnymi > Świat jest pełen dźwięków!

Gra stanowić będzie podsumowanie pierwszej części prowadzonego szkolenia z efektywnej obsługi klienta na home office. Dzięki niej, uczestnicy szkolenia w przystępnej formule dowiedzą się w jaki sposób - praktycznie - wykorzystywać zdobytą podczas wykładu wiedzę w  codziennym zawodowym działaniu. Część wstępna to element integracyjny, który dzięki efektywnej formule zachęca kursantów do zaangażowania, której jest niezbędne dla uzyskania szkoleniowej aktywności. Prowadzona przez trenera gra szkoleniowa wpisuje się w technikę kształcenia opartą na Action Learning:

powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam, zaangażuj mnie a zrozumiem!

Warsztaty - druga część szkolenia ze zdalnego zarządzania kontaktami z klientem

Następnie uczestnicy szkolenia online ze zdalnego zarządzania relacjami z klientem wezmą udział w części stricte warsztatowej, która stanowi zbiór najlepszych przykładów – case study. Pochodzą one z zawodowych doświadczeń osób, które mają duże doświadczenie w zarządzaniu biznesowymi relacjami oraz podnoszeniem kompetencji w tym zakresie, a wszystko osadzone będzie w kontekście homeoffice i pracy zdalnej.

Część warsztatowa zbudowana będzie z modułów tematycznych, które przyjmą formę aktywnych ćwiczeń, symulacji i quizów i case study. Każdy z modułów zakończy moderowana dyskusja, podczas której uczestnicy szkolenia ze zdalnego budowania relacji biznesowych będą mogli pod okiem eksperta  skontrolować swój stan wiedzy i umiejętności. Podsumowanie pozwoli je doskonalić i rozwijać, a także pokazać skuteczność proponowanych w czasie zajęć rozwiązań.

Baza Dobrych Praktyk - trzecia część warsztatów z budowania relacji z klientami podczas home office

Na finale szkolenia z organizacji efektywnej komunikacji zdalnej z klientem wewnętrznym i zewnętrznym, w trakcie podsumowania, wniosków, konkluzji (dyskusji moderowanej przez prowadzącego zajęcia eksperta) opracowana zostanie tzw. Baza Dobrych Praktyk: katalog sprawdzonych rozwiązań, podpowiedzi i reguł. Wiedzę tą, uczestnicy szkolenia będą mogli „od zaraz” wykorzystywać w swojej pracy, zaś sam katalog traktować – w pewnym sensie - jako „zawodową ściągę”. Każdy z uczestników spotkania otrzyma taką Bazę Dobrych Praktyk – tak, aby korzystając z niej, mógł się rozwijać i lepiej kreować relacje.

Moduł kursu z utrzymania dobrych relacji z klientem na odległość 

MODUŁ I. ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY ZDALNEJ

  1. Aranżacja domowego miejsca pracy 
  2. Lista zadań niezbędna do aranżacji domowego biura
  3. Strefa życia zawodowego a prywatnego


MODUŁ II. WALKA Z NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYMI BŁĘDAMI W PRACY ZDALNEJ

  1. Jak ważna jest samodyscyplina podczas home office
  2. Organizacja godzin pracy z domu
  3. Łączenie życia rodzinnego i zawodowego – kontrakt z rodziną
  4. Przerwy podczas pracy zdalnej –ile powinny trwać i na co je wykorzystać


MODUŁ III. TECHNIKI I SPOSOBY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI ZDALNEJ Z KLIENTEM

  1. Komunikacja na odległość z Klientem wewnętrznym - najczęściej popełniane błędy i przykłady dobrych praktyk
  2. Komunikacja zdalna z Klientem zewnętrznym - najczęściej popełniane błędy i przykłady dobrych praktyk
  3. Trudny Klient (rozmówca) - co to znaczy i jak sobie z takim zjawiskiem radzić oraz mu przeciwdziałać podczas zdalnej obsługi 


MODUŁ IV. ZDALNA KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM

  1. Wspólne zasady współpracy i komunikacji na odległość
  2. System spotkań i rozmów zdalnych – jakiego rodzaju spotkania i rozmów są potrzebne by zachować transparentność oraz skutecznego przepływu informacji
  3. Wybór kanałów do komunikacji zdalnej (telefon, videoczat, mail)

Jakie metody stosujemy podczas szkolenia z budowania biznesowych relacji podczas home office?

Szkolenie z efektywnego kreowania relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi poprzez maksymalną liczbę angażujących ćwiczeń, analiz, case study - nauczy jego uczestników trwałych i skutecznych w praktyce działania postaw i zachowań, które służyć będą celom szkolenia.

Co istotne - w trakcie zajęć, uczestnicy warsztatów z utrzymywania kontaktów na odległość z klientami otrzymają wiele praktycznych wskazówek, rad, a przede wszystkim sprawdzonych i skutecznych narzędzi, pomocnych w efektywnym realizowaniu ustalonych celów i zadań.

Spotkaniu w formie online i stacjonarnie przyświecała będzie zasada > minimum nudnej teorii – maksimum przydatnej praktyki!
Ma swoją wartość także i to, że w ramach warsztatu, jego uczestnicy dostaną możliwość zrealizowania indywidualnych konsultacji z prowadzącym zajęcia ekspertem – dzięki temu będą mogli rozwiązać swoje
problemy, uzyskać wartościowe rady, wskazówki. Otrzymają inspiracje i wsparcie służące faktycznemu rozwojowi kompetencyjnemu w interesującym nas temacie zdalnego kreowania relacji biznesowych.