Kreowanie relacji z Klientem w czasach pracy zdalnej - jednodniowy, intensywny warsztat kompetencyjny w formie online i stacjonarnie.
Motto szkolenia:
"Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich współpracowników, Oni zatroszczą się o Twoich klientów!"
Richard Branson
Takie czasy. W zasadzie wszyscy pracujemy zdalnie. Bez względu na branżę, stanowisko, wiek, płeć, lokalizację firmy i jej wielkość. Pandemia covid19 fundamentalnie zmieniła charakter naszej zawodowej aktywności i rzeczywistości.
Dotychczasowe formy pracy, bezpośrednie, fizycznie współuczestniczące zmieniły się na te zdalne, wirtualne i pośrednie. Zamiast realnych spotkań w biurze, ze współpracownikami z naszego działu oraz innych zespołów, wspólnych kaw w przerwie na lunch, spotkań i rozmów z Klientami w realnej rzeczywistości wszystko stało się zdalne, na odległość z wykorzystaniem telefonu, videoczatu oraz wirtualnych komunikatorów.
Badania i analizy PwC z jesieni 2021 r. jednoznacznie dowodzą, że praca zdalna, w tzw. rozproszeniu obniża efektywność działań zespołowych aż o blisko 40%! To poważna strata, którą im szybciej się zniweluje, poprzez właściwe działania i zachowania, tym szybciej zacznie się osiągać sukcesy w kreowaniu relacji handlowych (sprzedaż, obsługa Klienta).
Praca w formule homeoffice niesie ze sobą wiele sytuacji, a wręcz zagrożeń, w obliczu których wciąż jeszcze pozostajemy bezradni i nieprzygotowani.
Jak pokonywać przeszkody związane ze zdalną pracą i kreowaniem relacji z klientami?
Nie możemy na co dzień korzystać z bezpośredniego wsparcia współpracowników z naszego zespołu, komunikacja z osobami z innych działów firmy - realizowana w formule np. telefonicznej lub video czatowej bywa ogromnym wyzwaniem. Podobnie jest w przypadku “spotkań” z Klientami zewnętrznymi, z którymi relacje musimy budować i realizować nie “na żywo” w trakcie faktycznych, fizycznych spotkań ale z pomocą technologii, która choć stara się te kontakty wirtualne maksymalnie ułatwiać, to jednak niesie ze sobą spore, często kłopotliwe ograniczenia.
Aby radzić sobie z tymi wszystkimi wyzwaniami współczesnego świata - oferujemy szkolenie z efektywnej pracy zdalnej, w trakcie którego, w praktyczny sposób nauczymy Cię tego, jak jak zdalnie kreować dobre relacje z Klientami
(wewnętrznymi i zewnętrznymi) w czasie homeoffice.
Warsztat zdalnego zarządzania relacjami z Klientami realizowany jest w formule online i adresowany jest do tych wszystkich osób, pracowników, którzy swoją zawodową aktywność realizują w formule pracy z domu.
Główne cele szkolenia z zakresu efektywnego budowania kontaktów z Klientami podczas home office
Szkolenie ze zdalnej współpracy obejmować będzie swoim zakresem merytorycznym i problemowym m.in. taką tematykę jak:
- Psychologia wpływu społecznego i socjologia relacji
- Argumentacja, perswazja i radzenie sobie z obiekcjami, zastrzeżeniami i obawami Klienta (wewnętrznego i zewnętrznego)
- Zarządzanie emocjami, radzenie sobie ze stresem, presją czasu, asertywność i planowanie zadań w czasie (tzw. zarządzanie czasem)
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie z kreowania dobrych relacji z klientem podczas kontaktu zdalnego?
Szkolenie z poprawy obsługi klienta na odległość adresowane jest do osób, które pracują zdalnie lub w systemie hybrydowym (home office) i w związku z tym, muszą swoje prace, zadania, projekty i cele - realizować w oparciu o komunikację zdalną: telefon, video czat, mail. W jego trakcie, uczestnicy dowiedzą się jak taką komunikację, w praktyce, realizować efektywnie i sprawnie. Wiedza ta może zostać przez nich wykorzystana zarówno w relacjach z Klientami zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi.
Korzyści dla uczestników warsztatu ze efektywnego budowania relacji z Klientem w formie zdalnej
Dodatkowo, ze szkolenia z komunikacji z klientem na odległość dowiesz się jak:
- rozmawiać z pracownikami, uważnie i aktywnie ich słuchając
- przekazywać polecenia w zrozumiały, klarowny sposób
- budować odpowiedzialność i zaangażowanie wśród członków zespołu rozproszonego oraz ducha pracy zespołowej
- korzystać ze sprawdzonych modeli przekazywania informacji zwrotnej
- pisać krótkie, rzeczowe maile oraz w skuteczny sposób prowadzić rozmowy
- aktywizować rozmówców, zachęcać ich do wypowiedzi, poszukiwania rozwiązań oraz otwierania się na Twoją argumentację
- podsumowywać ustalenia i stworzyć Plan Działania, dzięki któremu każdy z Twoich rozmówców będzie wiedział, jak wygląda stan sprawy
Ponadto otrzymasz wartościowe wskazówki i podpowiedzi, o tym jak zorganizować przestrzeń pozwalająca na efektywną pracę zdalną. W tym także:
- Poznasz efektywne techniki zarządzania swoim czasem pracy na home office
- Dowiesz się jak walczyć z bodźcami rozpraszającymi w trakcie pracy z domu
- Będziesz lepiej łączyć życie zawodowe z życiem prywatnym
- Dowiesz się jak obniżyć stres i zadbać o zdrowe rytuały
- Dowiesz się jak często organizować spotkania, rozmowy, jak ustalać ich cel oraz pilnować planu i porządku w trakcie rozmowy/spotkania online
- Poznasz metody aktywizowania uczestników rozmów i spotkań zdalnych