Chcesz, aby firma którą reprezentujesz pływała w błękitnym, przejrzystym oceanie? Masz już dosyć konkurowania przede wszystkim ceną, przez co zysk zamiast rosnąć, nieustająco się kurczy? 

„Czerwony ocean” to koncepcja, w której rywalizujące ze sobą podmioty walczą o każdą część stale kurczącego się rynku. Ponieważ produkty czy usługi są bardzo podobne, klient nie widzi różnicy, dlaczego ma wybrać jedną ofertę oprócz drugiej. Dominującym czynnikiem wyboru staje się wtedy cena. Szuka propozycji, która wszędzie wygląda tak samo, za którą zapłaci najmniej. I trudno się dziwić klientowi. Zapewne sam tak nie raz się zachowywałeś. Zresztą niejedna reklama mówi wprost „po co przepłacać”… 

A dlaczego czerwony? Właśnie. Jest jedno „ale”. Taka strategia może i jest dobra dla klienta, ale na pewno nie dla właściciela firmy. Konkurowanie ceną niestety nie kończy się dobrze dla mniejszych podmiotów. Tam, gdzie są większe koszty, a mniejsza skala obrotów, trudno jest operować tak niskimi marżami w porównaniu do dużych przedsiębiorstw, które „odrabiają” sobie zysk kumulatywnie, dzięki sprzedanej dużej ilości produktów czy usług. Doskonałym przykładem mogą być sieci dyskontowe. W przypadku małych firm, niestety, bardzo często dochodzi do „wykrwawienia się” i zamknięcia firmy. 

Po drugiej stronie jest „błękitny ocean”, czyli nisza rynkowa, miejsce, w którym nie musi być tak tłoczno. Warto jest szukać swojego błękitnego oceanu, aby wyprzedzić konkurencję, a klientom oferować dodatkową wartość. Za taki produkt klienci są gotowi zapłacić więcej. 
To co, płyniemy tam? ?

Szkolenie ma charakter warsztatowy, uczestnicy pracują na swoich indywidualnych potrzebach marketingowych.

Moduł I Zacznij od jednego

Wyobraź sobie, że idziesz na kawę ze swoim idealnie dopasowanym klientem. 
Kto to jest? Opiszesz go tak dokładnie, jak swoją przyjaciółkę czy znajomego, z którym pijesz kawę lub od czasu do czasu piwo?
No właśnie. A o to chodzi, abyś wiedział, kto jest Twoim odbiorcą. Opisz osobę, która desperacko potrzebuje Twojej usługi/produktu. Kim jest? Jak wygląda? Jakie ma potrzeby?
Pomyślisz sobie: „E tam, ja nie chcę nikogo wykluczać”. To może być błąd. Bo jeśli skupisz się na jednej, jedynej osobie, która staje się dla Ciebie idealnym klientem, w efekcie będziesz oferował usługi o wiele większej grupie zainteresowanych. 

Moduł II  Oferta dopasowana, czyli jaka?

Znając dobrze potrzeby swojego klienta, stworzenie lub modyfikacja oferty dla niego to będzie już bułka z masłem. Sam się przekonasz. Poznasz kilka metod, aby dopasować portfolio swojej firmy do oczekiwań klienta. A może powstanie zupełnie nowy pomysł? W tym module dryfujemy w stronę błękitnego oceanu.


Moduł III  Szukamy wyróżnika Twojej marki/produktów

Pokażę Tobie metodę „kwiatka”, dzięki której wypracujesz wszystkie potrzebne elementy do określenia niezbędnych elementów marki. Dokonasz również analizy konkurencji.

 

Moduł IV Budowanie nawyku orientacji na zewnątrz

Dlaczego marketing nie działa, kiedy pracujemy tylko zza biurka? W jaki sposób szukać inspiracji poza biurem? I najważniejsze, jak wprowadzić nowe nawyki w codziennej pracy marketera. 

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in. 

  • dyskusje 
  • ćwiczenia indywidualne 
  • indywidualne testy 
  • burze mózgów i inne wybrane metody pobudzenia kreatywności 
  • warsztatowe ćwiczenia 

 

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Zdefiniujesz core target swojej grupy klientów oraz dokonasz segmentacji
  • Wnikniesz w prawdziwe potrzeby klientów
  • Zastanowisz się nad ofertą, być może powstanie pomysł na ulepszenie swojego asortymentu
  • Poszukasz wyróżników swojej marki/produktów
  • Poznasz piramidę ustalania cen w portfelu produktów
  • Wypracuj wyróżnik swojej marki/firmy
  • Wypracujesz nawyk „orientacji na zewnątrz”  

 


Dla kogo kierowane jest szkolenie?

  • Dla specjalistów i menedżerów działów marketingu, w szczególności mniejszych firm, które nie dysponują dużymi budżetami marketingowymi na badania
  • Dla osób, które chcą pracować w marketingu