Jak dobrze rozmawiać przez telefon, aby odnieść sukces w pracy i w biznesie? - program szkolenia online
Wykład - pierwsza część szkolenia z rozmów biznesowych przez telefon
Szkolenie ze skutecznego pozyskiwania klientów przez telefon rozpocznie wykład wprowadzający w jego zagadnienia – Czym jest rozmowa przez telefon i dlaczego jest taka ważna?
Kreatywnie poprowadzony wykład, wzbudzić w uczestnikach naturalną chęć i autentyczną potrzebę aktywnego udziału w warsztatach z komunikacji telefonicznej. Spełni on także rolę integrującą uczestników wokół tematyki szkolenia ze sprzedaży przez telefon, i wynikających z nich celów oraz zadań. Finałem tej części będzie gra szkoleniowa > Emocje to dźwięki! Naucz się je rozumieć.
Gra stanowić będzie podsumowanie pierwszej części spotkania. Dzięki niej, uczestnicy szkolenia z metod telefonicznej obsługi klienta w przystępnej formule zorientują się, w jaki sposób - praktycznie - wykorzystywać zdobytą podczas wykładu wiedzę w codziennym zawodowym działaniu z klientem. Spełni ona także rolę integracyjną, bo poprzez jej efektywną, ale i efektowną formułę – stworzy atmosferę zaangażowania, tak niezbędną dla szkoleniowej aktywności. Gra doskonale wpisuje się w model kształcenia oparty na metodyce Action Learning, w myśl której:
- powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam,
- zaangażuj mnie a zrozumiem!
Warsztaty - druga część szkolenia z rozmów telefonicznych
Następnie uczestnicy warsztatów z biznesowych rozmów przez telefon wezmą udział w części stricte warsztatowej będącej zbiorem najlepszych przykładów – case study - wziętych z zawodowych doświadczeń osób zajmujących się zarządzaniem biznesowymi relacjami oraz rozwojem kompetencyjnym w tych obszarach.
Część warsztatowa składać się będzie z modułów tematycznych, a każdy realizowany będzie w aktywnej formule ćwiczeń, quizów, symulacji, case study. Podsumowaniem każdego modułu szkolenia z komunikacji telefonicznej w biznesie będzie moderowany FOCUS, dyskusja, w trakcie której uczestnicy będą mogli „na gorąco”, pod okiem prowadzącego zajęcia eksperta – sprawdzić stan swojej wiedzy i umiejętności, doskonalić je i rozwijać, oraz przekonać się o efektywności proponowanych rozwiązań.
Spotkanie zakończy gra strategiczna - stanowiąca praktyczny egzamin w zakresie wiedzy oraz umiejętności z interesujących nas obszarów tematycznych, będących celem szkolenia z profesjonalnej komunikacji telefonicznej.
Baza Dobrych Praktyk - trzecia część szkolenia z telefonicznych rozmów z klientami
Na finale szkolenia z biznesowych rozmów telefonicznych, w trakcie podsumowania (dyskusji moderowanej przez prowadzącego zajęcia eksperta) opracowana zostanie tzw. Baza Dobrych Praktyk: katalog sprawdzonych rozwiązań, podpowiedzi i reguł sprawdzających się w telefonicznych rozmowach handlowych. Wiedzę tą, uczestnicy szkolenia będą mogli „od zaraz” wykorzystywać w swojej pracy, zaś sam katalog traktować – w pewnym sensie - jako „zawodową ściągę”. Każdy z uczestników spotkania otrzyma taką Bazę Dobrych Praktyk – tak, aby korzystając z niej, mógł się rozwijać i lepiej zarządzać powierzonymi zadaniami.
Moduły kursu z komunikacji telefonicznej w biznesie
MODUŁ I. NAUCZ SIĘ PROWADZIĆ WYŁĄCZNIE DOBRE ROZMOWY PRZEZ TELEFON
- Co to znaczy dobra rozmowa telefoniczna?
- Wasza najlepsza/ najgorsza rozmowa handlowa przez telefon. Jaki jest wzór, schemat telefonicznych rozmów sprzedażowych
- Co można zrobić, by z każdym rozmawiało się lepiej przez telefon?
- Jak to wpływa na rezultat dla firmy i satysfakcję pracownika
MODUŁ II. PRZYGOTOWANIE PRZED ROZMOWĄ TELEFONICZNĄ
- Ważne wskazówki, o których zwykle zapominamy rozpoczynając sprzedażową rozmowę telefoniczną. Zaczynaj dobrze albo wcale
- Upewnij się z czym będziesz dzwonił i po co?
- Dobre przygotowanie do rozmowy telefonicznej z klientem. Co to właściwie znaczy?
- Jak uprościć sobie pracę? Czyli wilk syty i owca cała
MODUŁ III. CZYM SIĘ ZAJMUJESZ?
-
Praktyczne zadanie - jak z klienta zrobić partnera biznesowego przez telefon
MODUŁ IV. JAK NIE TRACIĆ CZASU NA ZADAWANIE BEZSENSOWNYCH PYTAŃ W TRAKCIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ
-
Kontakt telefoniczny z Niewłaściwą osobą – czyli dotarcie do osoby decyzyjnej
MODUŁ V. WEDŁUG DANYCH 33% ROZMÓW TELEFONICZNYCH JEST TRACONYCH NA POSZUKIWANIU WŁAŚCIWEJ OSOBY
1. Jak nie tracić cennego czasu na rozmowach handlowych przez komórkę?
MODUŁ VI. JAK ZAKOTWICZYĆ SIĘ W MÓZGU KLIENTA? – CZYLI JAK WZBUDZIĆ I PODTRZYMAĆ ZAINTERESOWANIE KLIENTA PRZEZ TELEFON
- Pytania i odpowiedzi – na co zwrócić uwagę. Jakie pytania sprawdzają się u Was, a jakich unikać w trakcie sprzedaży telefoniczne?
- Jak dobrze zadawać pytania handlowe przez telefon? Case study.
- Co zrobić, by uzyskać potrzebne Ci informacje zdalnie i nigdy nie nudzić się w pracy?
MODUŁ VII. SCHEMAT ROZMOWY TELEFONICZNEJ – POCZUJ SIĘ PEWNIE W KONTAKCIE Z KLIENTEM
- Prosty schemat rozmowy przez telefon
- Uzyskaj kontrolę nad rozmową telefoniczną
- Wybadaj klienta w trakcie kontaktu telefonicznego
- Spraw aby klient sam sobie sprzedawał
- Jeśli to konieczne daj sobie i jemu czas
- Zamykaj sprzedaż telefoniczną - oddzielając osobę od problemu
MODUŁ VIII. JĘZYK KORZYŚCI W SPRZEDAŻY PRZEZ TELEFON W SPRZEDAŻY PRZEZ TELEFON – NIE MÓW WSZYSTKIEGO TEGO, CO INNI
- Naucz się płynnie i precyzyjnie rozmawiać przez telefon z różnymi typami klienta, dostosowując odpowiednie słowa, wyrażenia, wtłaczając w klienta dobre treści
- Proponuj produkt, usługę w kontakcie telefonicznym w sposób tak naturalny jak rozmawiasz ze swoimi bliskimi
MODUŁ IX. JAK ZACZĄĆ DOBRĄ RELACJĘ BIZNESOWĄ PRZEZ TELEFON?
- Co to znaczy dobra relacja w biznesie
- Networking, nie tylko od tych co kupują
MODUŁ X. UTRZYMYWANIE KONTAKTU – BĄDŹ ZAPAMIĘTANY PO ROZMOWIE TELEFONICZNEJ!
Praktyczny egzamin, gra szkoleniowa!
Specjalnie zaadaptowana na potrzeby szkolenia ze skutecznych biznesowych rozmów przez telefon godzinna gra strategiczna, pełna emocjonujących wyzwań, zwrotów akcji oraz wyskalowanych zadań, będąca dobrym sprawdzianem dla zdobytych kwalifikacji oraz praktycznych kompetencji bezpośrednio związanych z celem szkolenia. Uczestnicy szkolenia ze sprzedaży telefonicznej zostaną podzieleni na rywalizujące zespoły - otrzymają zadania, w maksymalnym stopniu zbliżone do ich realnego zawodowego kontekstu, tak aby w trakcie ich realizowania - doświadczyć “na własnej skórze” tego, co dało im szkolenie z profesjonalnej komunikacji telefonicznej. Pod okiem prowadzącego zajęcia eksperta uczestnicy szkolenia będą mogli sprawdzić i przetestować uzyskane w czasie zajęć rozwiązania, skorygować ich metodykę, tak aby wdrożyć autorskie metody skutecznego działania, co ważne - dostosować wszystko do indywidualnych predyspozycji.
Takie rozwiązanie w maksymalnym stopniu uczyni szkolenie z rozmów sprzedażowych przez telefon efektywnym!