MODUŁ I: SESJA COACHINGOWA
Sesja coachingowa będzie poświęcona z jednej strony wspólnej analizie słabych punktów, problemów i ryzyk, które mogą potencjalnie zmniejszać efektywną działalność leczniczą z uwagi na brak motywacji w zespole, problemy z budowaniem autorytetu, z przekazywaniem zadań czy też z uwagi na niekorzystny klimat wewnątrz organizacji. Sesja będzie okazją do wspólnej burzy mózgów i znalezienia optymalnych rozwiązań sprzyjających wzmocnieniu kompetencji menedżerskich.
- Jak budować autorytet lidera w grupie
- Czy potrafię tworzyć zespoły zadaniowe
- Co zrobić, żeby zmotywować pracowników
MODUŁ II: STYLE PRZYWÓDZTWA
Mało kto rodzi się przywódcą, w większości przypadków te kompetencje nabywa się, rozwija w toku praktycznych doświadczeń związanych z kierowaniem ludźmi. Ich doskonalenie odbywa się przez całe życie zawodowe ale warto mieć świadomość, które style przywództwa stosować w konkretnych sytuacjach, a których zdecydowanie unikać, jeśli chcemy osiągnąć konkretne cele. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z przeglądem stylów przywództwa oraz sposobami na podnoszenie własnych kompetencji menedżerskich w różnych sytuacjach. Ważnym punktem modułu będzie wspólna analiza czynników, które decydują o skuteczności oraz te, które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają efektywne zarządzanie.
- Zarządzanie a przewodzenie - podobieństwa i różnice, częste pułapki
- Przegląd stylów przywództwa
- Najbardziej pożądane umiejętności menedżerskie - jak je wzmacniać i rozwijać
MODUŁ III: KIM I CZYM ZARZĄDZAM I JAK TO ROBIĘ
To z pozoru proste pytanie - kim i czym zarządzam i jak to robię - wymaga analizy i oceny pod względem efektywności stosowanych narzędzi i skutków tych działań. To wymaga już pogłębionej świadomości oraz stałego samodoskonalenia w zakresie m. in. zarządzania grupą, kierowania projektami, zarządzania sytuacjami kryzysowymi czy zmianą organizacyjną a także umiejętności negocjacyjnych w ramach np. rozwiązywania konfliktów grupowych czy też bycia mentorem lub coachem.
- Kim jestem jako szef
- Czynniki skuteczności i niepowodzeń w kierowaniu ludźmi
- Jak negocjować ze współpracownikami oraz zarządzać konfliktem
MODUŁ IV: ZESPOŁY ZADANIOWE, WSPÓŁPRACA I MOTYWOWANIE
Każda firma chce aby działały w niej sprawnie zespoły zadaniowe, aby współpraca odbywała się w sposób niezakłócony a wszyscy pracownicy przychodzili do pracy każdego dnia w pełni zmotywowani. W praktyce nie zawsze tak to działa. Dlatego też niezwykle istotne w pracy menedżera jest rozwijanie kompetencji ludzi, zarządzanie talentami, motywowanie, tworzenie klimatu współpracy i integrujących celów. Ważnym elementem tego modułu będzie burza mózgów, jakie stworzyć praktyczne rozwiązania w tym zakresie i dopasować je do specyfiki pracy i zespołu placówki.
- Rozwijanie kompetencji i zarządzanie talentami
- Rywalizacja a współpraca
- Skuteczne techniki motywacyjne