Jedną podstawowych spraw, mających wpływ na uzyskanie takiego efektu, jest wiedza o finansach i ich praktycznym znaczeniu dla bieżącej i długofalowej oceny efektywności pracy zespołu. Zarządzanie zespołem będzie na tyle skuteczne, na ile jego członkowie uzyskają informacje dotyczącą rachunku ekonomicznego swojej działalności i opanują umiejętności wykorzystania tej wiedzy w działaniu. Coraz większe naciski, by jak najdokładniej rozliczać wydatki i rosnąca presja konkurencyjna wpływają na gwałtowny wzrost zainteresowania kontrolingiem finansowym pracy zespołów. Wyzwaniem dla menedżerów, jest umiejętność przekazania wiedzy, która stanowi o konkurencyjności działania zespołu, jako całości a także jego poszczególnych członków. Wdrażanie systematycznie prowadzonej edukacji zespołów w tym zakresie następuje jednak powoli, przede wszystkim ze względu na:

  • brak umiejętności menedżerów w zakresie metodyk i technik przekazywania wiedzy o stanie finansów firmy i wpływu na ten stan efektów pracy zespołu
  • opór pracowników przed dokładnym rozliczaniem efektów i kosztów pracy każdego z zatrudnionych
  • trudności związane z opracowaniem mierników opisujących skuteczność / efektywność działań

Jednakże odpowiedni sposób przekazywania informacji o finansach i ich roli w funkcjonowaniu zespołu określany, jako inteligencja finansowa, pozwoli przełamać te obawy i aktywnie włączyć zespół w aktywną analizę efektów finansowych swojej pracy. Chodzi o to, by stworzyć taki system, w którym każdy ma możliwość dotarcia do potrzebnej mu wiedzy dotyczącej zasad i mierników oceny jego efektywności ekonomicznej, oraz jej wykorzystania w praktyce. O tym jest właśnie to szkolenie. Szkolenie będzie przebiegać w dwóch odsłonach. W pierwszej, przedstawione zostaną ogólne zasady zarządzania zespołem w aspektach psychologii i organizacji, rozwiązywania typowych sytuacji konfliktowych oraz sprawnej komunikacji w ramach zespołu. Odsłona druga, pokaże aspekt efektywności ekonomicznej działania zespołu w kontekście podstawowej wiedzy o finansach firmy i praktycznych skutkach aktywności zespołu i jego poszczególnych członkach. W tej części szkolenia zostanie również przedstawiona metoda i techniki za pomocą, których menedżer może wspólnie z zespołem analizować i oceniać efektywność finansową działań zespołu.

Niewątpliwą korzyścią wyniesioną ze szkolenia będzie szeroka znajomość procesów odpowiedzialnych za myślenie i jego płodność. Poznanie hamulców ograniczających produkcję pomysłów nie tylko do tworzenia rzeczy nowych, ale także poznanie narzędzi do konstruktywnej oceny, analizy i wyboru istniejących rozwiązań.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

  1. Psychologia zespołu
    • Typy osobowości pracowników - studia przypadków
    • Struktura grupy i role grupowe - przykłady
    • Rola jednostki w zespole, czyli co zależy od szefa a co od kolegów?
    • Co decyduje o sukcesie zespołu - podstawowe narzędzia
    • Kultura organizacyjna firmy i typy szefa w kontekście etapów rozwoju pracownika - identyfikacja silnych stron członków własnego zespołu – test sylwetki zawodowej?
    • Role w zespole - studia przypadków - test
  2. Budowanie efektywnego zespołu
    • Zarządzanie czasem, organizowanie pracy własnej i zespołu - podstawowe metodyki i ich praktyczna przydatność
    • Ustalenie celów i zadań, planowanie, budowanie planu i harmonogramu - przykładowe standardy
    • Umiejętności, zadania i role kierownicze - test skłonność do ryzyka
  3. Planowanie i ustalanie celów organizacyjnych i ekonomicznych
    • Metodyka prowadzenia rozmów określających i delegujących zadania
    • Jak konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej?
    • Strategie negocjacji i mediacji - test postawy negocjacyjnej
  4. Komunikacja w zespole
    • Struktury komunikacyjne i ich wpływ na komunikację w zespole - przykłady
    • Modele komunikowania się w organizacji - kultura organizacyjna firmy
    • Zasady efektywnej komunikacji w zespole pracowników - błędy w komunikacji
    • Wytyczne dobrej komunikacji - czyli dlaczego dobre chęci nie wystarczą?
    • Formy komunikacji interpersonalnej – modele teoretyczne a praktyka - test manipulacja
    • Wyrażanie własnych opinii i przekonań - jak rozpoznać własny styl komunikacyjny?
    • Komunikowanie a negocjowanie
    • Modele sytuacji konfliktowych
    • Dynamika rozwoju konfliktów
    • Style i techniki rozwiązywania konfliktów w zespole
    • Stres i metody jego pokonywania
  5. Co zespół powinien wiedzieć o finansach firmy?
    • Czy zawsze można ufać liczbom, czyli jak odczytać sytuację finansową firmy przez pryzmat dokumentów finansowych?
    • Czym się różni bilans od rachunku zysków i strat? - Przykłady
    • Jakich informacji dostarcza nam bilans? I jak przełożyć zagregowaną informację na konkret?
    • Czym są przychody a czym wpływy z działalności? Jaka jest różnica między kosztami a wydatkami? – Studia przypadków
    • Ćwiczenie
      Czym się różni wynik od przepływów?
    • Ćwiczenie
      Co to jest zysk i czym się różni od cash flow?
    • Przykłady
      Analiza wyników firmy za pomocą wskaźników - pułapki analizy wskaźnikowej
    • Jak przeprowadzić prawidłową interpretację wyników finansowych i jak unikać błędów?
    • Jak określić potrzeby kapitałowe firmy? - zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
    • Jak zmniejszyć potrzeby kapitałowe firmy i poprawić jej stan płynności?
    • Czy i kiedy mamy realny wpływ na zmniejszenie potrzeb kapitałowych?
    • Jak wzrost zapasów i należności od odbiorców wpływa na wyniki firmy?
    • Czym jest płynność finansowa a czym są wskaźniki płynności?
    • Jak optymalnie zarządzać kapitałem obrotowym?
    • Jakie znaczenia dla firmy ma osiągnięcie progu rentowności?
    • Ćwiczenie
      Czy można zarządzać przedsiębiorstwem w oparciu o dokumenty finansowe?
    • Jak analizować politykę finansową i inwestycyjną na podstawie bilansu?
    • Co zrobić, aby utrzymywać równowagę finansową firmy?
    • Ćwiczenie
      Jak interpretować wskaźniki rentowności? - ROS, ROA, ROE, ROCE, ROI
    • Błędy najczęściej popełniane przy ocenie rentowności
    • Jak poprawić wyniki wykorzystując dźwignię operacyjną? Na czym polega dźwignia finansowa? Dlaczego trzeba korzystać z zadłużenia? Jakie są granice? A co z ryzykiem
    • Analiza rentowności IRR, NPV
    • Elementy matematyki finansowej
    • Przykłady zastosowań IRR
    • NPV - Analizy typu: kupić czy wynająć, kupić czy wytwarzać
    • Które poziomy wyników finansowych są istotne przy ocenie firmy a które fałszują jej obraz?
    • Dlaczego amortyzacja jest nietypowym kosztem?
    • Ćwiczenie
      Czym się różni nadwyżka od wyniku - EBIT a EBITDA
    • Ćwiczenie
      Które wskaźniki należy analizować w zależności od celów analizy? Wybór wskaźników w oparciu o model Du Ponta
    • Dyskusja Czy branża i konkurenci stanowią dobry punkt odniesienia do oceny rentowności sprzedaży? Benchmarking
    • ROE a cele długoterminowe
    • Jaką wartość ma tzw. zdrowy rozsądek w ocenie stanu finansów w firmie?
  • Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki
  • Inspirujące przykłady i historie nawiązujące do branż, z których są uczestnicy
  • Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów
  • Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi