Głównym celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych zasad funkcjonowania etykiety i savoir-vivre dla urzędów, w tym:
- Savoir-vivre - zasady dobrego i umiejętnego zachowania w życiu codziennym i zawodowym
- Dress code - budowanie wizerunku urzędu, w tym typy strojów i zasady ich doboru
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - podstawowe zasady
- Precedencja a tytułowanie, etykieta flagowa, hierarchia stanowisk, zasady pierwszeństwa
- Precedencja - zasady ustalania pierwszeństwa w Polsce oraz wybranych krajach UE
- Organizacja wizyt i delegacji zagranicznych - oficjalnych i roboczych
- Posługiwanie się wizytówkami, kody w zaproszeniach - jak czytać, jak się stosować?
- Organizacja przyjęć (typy przyjęć, rozsadzanie przy stole, dobór, sposób jedzenia, itp.)
- Skuteczna komunikacja werbalna i poza werbalna w relacjach międzynarodowych
- Korespondencja dyplomatyczna i korespondencja służbowa, korespondencja papierowa i e-mail
- Netykieta - zachowanie w sieci: komunikatory, fora internetowe, social-media
Dostępne jest również szkolenie Etykieta biznesowa i biznesowy savoir-vivre - wersja 2 dniowa ►