CEL SZKOLENIA:


Znajomość savoir-vivre uważana jest obecnie za jeden z kluczowych elementów pomyślnego nawiązywania i budowania kontaktów zawodowych oraz towarzyskich. W przekonaniu wielu osób stosowanie zasad etykiety to warunek udanych relacji biznesowych, a przede wszystkim profesjonalnego wizerunku zawodowego.
Czy jednak w ścisłym i sumiennym przestrzeganiu reguł etykiety nie zapominamy zbyt często o prawdziwym celu tych zasad międzyludzkich i zaniedbujemy ich fundament -  NATURALNOŚĆ.
W dzisiejszym - szybkim, wielozadaniowym i niecierpiącym zwłoki świecie – podane w opakowaniu zasady są wygodnym rozwiązaniem. Można sprawnie „zbudować” wizerunek, bezzwłocznie osiągnąć cel i przejść do zdobywania następnego. Dostaje narzędzia: mam TAK podać rękę, TO powiedzieć, TAK się ubrać, w TAKI sposób zjeść – tym samym jestem profesjonalny, skuteczny, kompetentny. I tak mnie zobaczą inni.
Owszem, wciąż wielu tak to odczyta. Jednak coraz więcej osób jest zmęczona (lub jeszcze nie wie, że jest zmęczona) tym „nieskazitelnym” wizerunkiem. Coraz bardziej potrzebujemy zatrzymania, oddechu, sensu. Tego, aby poczuć się swobodnie i dobrze w czyimś towarzystwie. Dlatego tak dynamicznie rozwijają się wszystkie obszary SLOW LIFE.
Zamknięci w relacjach internetowych, powierzchownych i wymagających wizerunkowo, potrzebujemy tych PRAWDZIWYCH. Nie tylko w życiu osobistym, ale również zawodowym. Klienci nie chcą być kolejnym obiektem treningu technik sprzedaży czy przedmiotem oceny: opłacalny vs. nieopłacalny. Klienci, kontrahenci, pracownicy coraz bardziej potrzebują RELACJI.
Gwarantuję, że jeśli będą mieć zasoby finansowe to w taką relację ZAINWESTUJĄ. Ale taka relacja wymaga CZASU i NATURALNOŚCI.
Chcemy przebywać z ludźmi wśród których dobrze się czujemy, jesteśmy swobodni, jesteśmy sobą, nie czujemy się nieustannie oceniani. Do których mamy ZAUFANIE. Zbudowanie takich relacji jest gwarancją sukcesu – SUKCESU w wielu wymiarach (nie tylko finansowym). Jest to prawda znana od dawna i wciąż aktualna. Również psychologia pozostaje w tym zakresie na niezmiennym stanowisku.
I właśnie temu służy savoir-vivre. I właśnie w tym celu został stworzony.

Celem szkolenia rozwój umiejętności trafnego wykorzystywania reguł savoir-vivre,
tak aby służyły budowaniu relacji międzyludzkich i dawały ogrom satysfakcji zawodowej i osobistej, ale przede wszystkim prowadziły w naturalny sposób do osiągania sukcesów biznesowych.

EFEKTY SZKOLENIA:

  1. Poznanie roli savoir-vivre w życiu biznesowym oraz rzeczywistych potrzeb współczesnego świata zawodowego,
  2. Rozwój umiejętności budowania relacji międzyludzkich w zgodzie z naszym celem zawodowym,
  3. Poszerzenie wiedzy o psychologii kontaktów interpersonalnych i wpływie poszczególnych mechanizmów na budowanie relacji,
  4. Poznanie zasad pierwszego kontaktu - powitania, przedstawiania, tytułowania – a przede wszystkim ich umiejętnego stosowania,
  5. Poznanie reguł pierwszeństwa, ubioru i zachowania się przy stole oraz ich naturalnego modyfikowania w zależności od bieżących potrzeb,
  6. Weryfikacja własnych przekonań w obszarze budowania relacji i sposobu osiągania sukcesu zawodowego dzięki kontaktom z innymi ludźmi,
  7. Wyznaczenie własnego celu interpersonalnego i poznanie swoich mocnych stron w jego osiąganiu.

 

DLA KOGO JEST SZKOLENIE:
Dla osób, które:

  • chcą poznać kluczowe reguły savoir-vivre i nauczyć się ich umiejętnego wykorzystywania w życiu zawodowym, ale również osobistym,
  • mają poczucie, że nie potrafią budować relacji biznesowych,
  • w kontaktach biznesowych czują nieustanne napięcie i stres,
  • mają częsty kontakt z ludźmi, a ich spotkania zawodowe mają zazwyczaj charakter oficjalny,
  • pracują głównie z klientami,
  • reprezentują organizację,
  • są zmęczone swoim profesjonalnym wizerunkiem.

 

DLA KOGO NIE JEST SZKOLENIE:
Dla osób, które:

  • cenią ponad wszystko tradycję i wieloletnie zasady,
  • chcą poznać i trzymać się oficjalnych reguł protokołu dyplomatycznego czy zasad etykiety,
  • cenią sobie przede wszystkim profesjonalny wizerunek i perfekcję w życiu zawodowym,
  • nie mają czasu, potrzeby, chęci na budowanie relacji zawodowych

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

MODUŁ I
Wprowadzenie do szkolenia.

  1. Zweryfikujemy cel szkolenia i zbudujemy bazę do aktywnego i otwartego współdziałania na szkoleniu.
  2. Określenie celu szkolenia, weryfikacja potrzeb uczestników,
  3. Zapoznanie się uczestników oraz trenera,
  4. Budowanie atmosfery współpracy, działania, motywacji i otwartości.

 

MODUŁ II
Kluczowy cel savoir-vivre.

  1. Poznamy rzeczywisty cel reguł savoir-vivre, zdecydujemy czemu ma on służyć dla nas i przeanalizujemy kluczowe dziedziny codziennego funkcjonowania, które mogą nas wspierać w budowaniu relacji biznesowych.
  2. Czym jest i czemu służy savoir-vivre?
  3. Tradycyjne zasady a aktualne potrzeby,
  4. Obszary savoir-vivre – najważniejsze elementy zachowania i wizerunku, które wpływają na budowanie relacji.

 

MODUŁ III
Siła naturalności.

  1. Poznamy fundamenty dobrej relacji, zgodnie z podpowiedziami psychologii. Dowiemy się dlaczego tak ważna jest naturalności i jaką ma moc sprawczą – na podstawie rzeczywistych przykładów. Będziemy pracować nad docenieniem i umiejętnym wykorzystywaniem cech, które przyczynią się do naszego sukcesu interpersonalnego.
  2. Psychologia relacji międzyludzkich – fundamenty dobrego kontaktu,
  3. Budowanie optymalnej relacji – czyli analiza naszego celu interpersonalnego,
  4. Magia naturalności – czyli przewaga elastyczności nad tradycją,
  5. Kluczowe cechy „naturalnej etykiety” i ich psychologiczny sukces – otwartość, bezpośredniość, spontaniczność,
  6. Faux pas vs. Gafy – jak uczynić z nich wartość dodaną.

 

MODUŁ IV
Powitania i nawiązywanie kontaktu.

  1. Poznamy kluczowe zasady pierwszego kontaktu i wzajemnego przedstawiania się. Wypracujemy sposoby na ich elastyczne wykorzystanie w realnym świecie biznesowym.
  2. Zasady pierwszego kontaktu – czyli jak pierwszym spotkaniem zbudować bazę to rozwoju cennej relacji,
  3. Elementy pierwszego kontaktu: uściski dłoni, kontakt wzrokowy, zachowania przestrzenne, kontakt dotykowy – o tym co mówi nauka i jak ją weryfikuje praktyka,
  4. Reguły wzajemnego przedstawiania się – przewaga trafnej „dygresji” nad „właściwym” tytułem.

 

MODUŁ V
Reguły precedencji (pierwszeństwa)

  1. Poznamy zasady pierwszeństwa w etykiecie biznesowej i towarzyskiej oraz skonfrontujemy je z mechanizmami psychologicznymi. Dowiemy się jak każe nam usiąść „etykieta”, a jak „sprzyjająca atmosfera”.
  2. Hierarchia służbowa i towarzyska – kiedy wspiera, a kiedy warto ją zignorować,
  3. Pierwszeństwo podczas spotkań roboczych i podczas podróżowania – zasady tradycyjnego etykiety a psychologia budowania przestrzeni międzyludzkiej.

 

MODUŁ VI
Etykieta w ubiorze i akcesoriach.

  1. Dowiemy się, co mówi psychologia o budowaniu wizerunku i regułach autoprezentacji, o tym jaki wpływ na innych mają poszczególne elementy naszego wyglądu.
  2. Znaczenie i reguły elegancji – o efektach wyścigu tradycji z bieżącymi trendami.
  3. Kluczowe elementy wizerunku zgodnego z zasadami etykiety a zgodnego z naszym celem interpersonalnym.

 

MODUŁ VII
Reguły zachowania się przy stole.

  1. Poznamy kluczowe zasady zachowania się przy stole i dowiemy dlaczego dmuchanie na zupę nie zaprzepaści naszych szans na intratny kontrakt.
  2. Wspólne zasiadanie przy stole jako źródło nieocenionych możliwości budowania relacji – dlaczego warto je wykorzystać.
  3. Kluczowe elementy savoir-vivre przy stole – te obligatoryjne i te elastyczne.

 

MODUŁ VIII
Psychologia „ja”, a savoir-vivre.

  1. Dowiemy się, które elementy naszej osobowości mają wpływ na podejście do reguł savoir-vivre. Zdiagnozujemy indywidualne obszary do pracy ze sobą, których „naprawa” pozwoli budować lepsze relacje.
  2. Rola mojego poczucia własnego wartości a budowanie relacji międzyludzkich – o nieśmiałości, perfekcjonizmie i potrzebach ego.
  3. Bycie miłym, a bycie asertywnym – dlaczego ten wybór ma kluczowe znaczenie w realizowaniu zasad savoir-vivre.

Praca na szkoleniu to praca warsztatowa, oparta na dominującej aktywności uczestników. Wymaga otwartości, zaufania, empatii wobec innych uczestników oraz motywacji do udziału.
Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania i przy użyciu różnorodnych akcesoriów szkoleniowych. Praca na szkoleniu obejmuje zarówno zdobywanie wiedzy teoretycznej, jak również praktyczne ćwiczenia i symulacje, ułatwiające transfer wiedzy i umiejętności do życia zawodowego. Uczestnicy szkolenia bazują na własnych doświadczeniach i przykładach oraz konkretnych sytuacjach problemowych ze swojego życia. Każdy uczestnik otrzymuje materiały edukacyjno-rozwojowe z zakresu omawianych tematów oraz wskazania do dalszej pracy rozwojowej.
 

Najczęściej stosowane narzędzia pracy warsztatowej to:

  • Interaktywne mini-wykłady
  • Studium przypadków
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Gry i symulacje
  • Dyskusje problemowe
  • Testy diagnostyczne