CEL SZKOLENIA:
Znajomość savoir-vivre uważana jest obecnie za jeden z kluczowych elementów pomyślnego nawiązywania i budowania kontaktów zawodowych oraz towarzyskich. W przekonaniu wielu osób stosowanie zasad etykiety to warunek udanych relacji biznesowych, a przede wszystkim profesjonalnego wizerunku zawodowego.
Czy jednak w ścisłym i sumiennym przestrzeganiu reguł etykiety nie zapominamy zbyt często o prawdziwym celu tych zasad międzyludzkich i zaniedbujemy ich fundament - NATURALNOŚĆ.
W dzisiejszym - szybkim, wielozadaniowym i niecierpiącym zwłoki świecie – podane w opakowaniu zasady są wygodnym rozwiązaniem. Można sprawnie „zbudować” wizerunek, bezzwłocznie osiągnąć cel i przejść do zdobywania następnego. Dostaje narzędzia: mam TAK podać rękę, TO powiedzieć, TAK się ubrać, w TAKI sposób zjeść – tym samym jestem profesjonalny, skuteczny, kompetentny. I tak mnie zobaczą inni.
Owszem, wciąż wielu tak to odczyta. Jednak coraz więcej osób jest zmęczona (lub jeszcze nie wie, że jest zmęczona) tym „nieskazitelnym” wizerunkiem. Coraz bardziej potrzebujemy zatrzymania, oddechu, sensu. Tego, aby poczuć się swobodnie i dobrze w czyimś towarzystwie. Dlatego tak dynamicznie rozwijają się wszystkie obszary SLOW LIFE.
Zamknięci w relacjach internetowych, powierzchownych i wymagających wizerunkowo, potrzebujemy tych PRAWDZIWYCH. Nie tylko w życiu osobistym, ale również zawodowym. Klienci nie chcą być kolejnym obiektem treningu technik sprzedaży czy przedmiotem oceny: opłacalny vs. nieopłacalny. Klienci, kontrahenci, pracownicy coraz bardziej potrzebują RELACJI.
Gwarantuję, że jeśli będą mieć zasoby finansowe to w taką relację ZAINWESTUJĄ. Ale taka relacja wymaga CZASU i NATURALNOŚCI.
Chcemy przebywać z ludźmi wśród których dobrze się czujemy, jesteśmy swobodni, jesteśmy sobą, nie czujemy się nieustannie oceniani. Do których mamy ZAUFANIE. Zbudowanie takich relacji jest gwarancją sukcesu - SUKCESU w wielu wymiarach (nie tylko finansowym). Jest to prawda znana od dawna i wciąż aktualna. Również psychologia pozostaje w tym zakresie na niezmiennym stanowisku.
I właśnie temu służy savoir-vivre. I właśnie w tym celu został stworzony.
Celem szkolenia rozwój umiejętności trafnego wykorzystywania reguł savoir-vivre,
tak aby służyły budowaniu relacji międzyludzkich i dawały ogrom satysfakcji zawodowej i osobistej, ale przede wszystkim prowadziły w naturalny sposób do osiągania sukcesów biznesowych.
EFEKTY SZKOLENIA:
- Poznanie roli savoir-vivre w życiu biznesowym oraz rzeczywistych potrzeb współczesnego świata zawodowego
- Rozwój umiejętności budowania relacji międzyludzkich w zgodzie z naszym celem zawodowym
- Poszerzenie wiedzy o psychologii kontaktów interpersonalnych i wpływie poszczególnych mechanizmów na budowanie relacji
- Poznanie zasad pierwszego kontaktu - powitania, przedstawiania, tytułowania - a przede wszystkim ich umiejętnego stosowania
- Poznanie reguł pierwszeństwa, ubioru i zachowania się przy stole oraz ich naturalnego modyfikowania w zależności od bieżących potrzeb
- Weryfikacja własnych przekonań w obszarze budowania relacji i sposobu osiągania sukcesu zawodowego dzięki kontaktom z innymi ludźmi
- Wyznaczenie własnego celu interpersonalnego i poznanie swoich mocnych stron w jego osiąganiu
DLA KOGO JEST SZKOLENIE:
Dla osób, które:
- chcą poznać kluczowe reguły savoir-vivre i nauczyć się ich umiejętnego wykorzystywania w życiu zawodowym, ale również osobistym
- mają poczucie, że nie potrafią budować relacji biznesowych
- w kontaktach biznesowych czują nieustanne napięcie i stres
- mają częsty kontakt z ludźmi, a ich spotkania zawodowe mają zazwyczaj charakter oficjalny
- pracują głównie z klientami
- reprezentują organizację
- są zmęczone swoim profesjonalnym wizerunkiem
DLA KOGO NIE JEST SZKOLENIE:
Dla osób, które:
- cenią ponad wszystko tradycję i wieloletnie zasady
- chcą poznać i trzymać się oficjalnych reguł protokołu dyplomatycznego czy zasad etykiety
- cenią sobie przede wszystkim profesjonalny wizerunek i perfekcję w życiu zawodowym
- nie mają czasu, potrzeby, chęci na budowanie relacji zawodowych