Course  assignment:

The training’s goal will be review and improvement of  all competencies necessary for the business goals achievement both in an aspect of group or individual work. 

Advantages coming out of participation in this  course:

•    Establishing of an effective style for communication with others
•    Practical diagnosis of communicational barriers and active of avoiding them
•    Establishing of supportive relationships in the team
•    Effective cooperation inside the team
•    Consciousness of a mutual influence in a  team – individual and individual – team relationships
•    Ability to use different techniques of conflict management and solving
•    Changing of one’s own attitudes and constructive behaviors modelling

Expected participant’s  preparation:

This course is giving basic skills so the previous knowledge is not necessary. 

 


Online training?

Yes, it is possible to organize the training Effective interpersonal communication in the remote learning system.

► Online training is conducted live.
► The substantive scope is individually adjusted to your needs.
► Ask the training tutor about possible solutions.

.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

I. INTRODUCTION TO THE COMMUNICATION ISSUES

  1. Communication process and it’s stages
  2. The importance and meaning of verbal and nonverbal communication
  3. Tools and techniques of an efficient way of communication


II. THE RULES OF EFFICIENT COMMUNICATION, AS A BASIC ELEMENT OF EFFECTIVE CONTACTS IN THE ORGANIZATION

  1. Self-diagnosis of one’s own communication style
  2. Mistakes in communication
  3. Communicational barriers
  4. Stage of interpersonal contact settings
  5. Direct communication vs. communication by phone or e-mail


III. COMMUNICATION IN AN ORGANIZATION

  1. Communication nets in an organization
  2. Communication’s flow models and optimization
  3. Tasks and tolls of an internal communication


IV. EFFECTIVE CONVERSATIONS LEADING

  1. One’s image creating as a message sender or receiver
  2. Factors influencing quality of the contacts between team members
  3. Active listening as a toll of an effective communication
  4. Factors disturbing listening and statements understanding
  5. The art of questions posing
  6. Psychological rules and techniques of influence rendering


V. TEAM BUILDING STAGES AND THEIR INFLUENCE ON COOPERATION

  1. Team development stages: rules of functioning and dangers on each of them
  2. The ways of cooperation depending of the stages
  3. Team roles identification


VI. CONFLICT AND CONTEST AS THE BIGGEST THREATS FOR THE COOPERATION

  1. Tonflicts types and sources
  2. Strategies of coping with conflict
  3. Contest and emulation in the team: for or against


VII. BEING IN AN AGREEMENT WITH MYSELF AND IN A GOOD ATTITUDE TOWARDS OTHERS – THE ASSERTIVE BEHAVIOR CONCEPT

  1. The meaning of assertiveness
  2. Your own rights
  3. When you decide to be assertive…..
  4. Behaviors types: aggressive, submissive, assertive
  5. Using “I” messages as a base of one’s own opinions, statements and emotions expressing in an assertive way 
  6. Why are we afraid to say „no” – what stop us
  7. Self-esteem coming out of assertive way of self-treatment


VIII. WHAT DOES MEAN TO RESPECTS MYSELF AND OTHERS – WHAT WILL HAPPEN IF I WILL AGREE OR REFUSE

  1. Ability of rejection giving and receiving
  2. Argument’s ability
  3. Anti-manipulation self defense
  4. Positive and negative opinions receiving, how to cope with different forms of critic
  5. Constructive feedback giving

Course methods:

Course has been prepared as an interactive one. The participants activity takes over  80% of course time. Each session goes according to a similar dynamics, based on a methods taking upon consideration Kolb’s cycle of learning: exercise opening for a new habit  (consciousness building), short lecture about techniques (knowledge), new tactics and techniques practicing (skills, and experience). After each session closing, the participants receive all the leaflets concerning just finished session.
Practical issues are always concluded with short lectures giving the explanation of the basic psychological mechanisms connected with participants experience coming out of the common work in a class.