“Ustawa o dost─Öpie do informacji publicznej nie mo┼╝e by─ç i nie jest ┼Ťrodkiem do wykorzystywania jej w celu wyst─Öpowania z wnioskiem o udzielenie ka┼╝dej informacji. Oznacza to, ┼╝e zakres przedmiotowy ustawy wytycza i obejmuje dost─Öp tylko do informacji publicznej, a nie publiczny dost─Öp do wszelkich informacji.” (Wyrok Wojewódzkiego S─ůdu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 22.12.2016 r. II SA/Sz 1158/16).

Celem szkolenia jest:

  • analiza przepisów ustawy o dost─Öpie do informacji publicznej z dnia 06.09.2001 r. oraz prezentacja naj┼Ťwie┼╝szej linii orzeczniczej w tym zakresie

  • zapoznanie uczestników szkolenia z zagadnieniami dotycz─ůcymi zarówno sfery udost─Öpniania informacji, jak równie┼╝ prawa do prywatno┼Ťci z uwzgl─Ödnieniem przepisów dotycz─ůcych ochrony danych osobowych.

Program uwzgl─Ödnia zmiany przepisów ustaw szczególnych tj. now─ů ustaw─Ö o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego, która wesz┼éa w ┼╝ycie ustaw─ů z 25.02.2016 r., nowelizacj─Ö ustawy – Prawo zamówie┼ä publicznych, która obowi─ůzuje od 22 czerwca 2016 r., nowy tryb rozpoznania sprawy w post─Öpowaniu uproszczonym w zakresie zmiany ustawy – Prawo o post─Öpowaniu przed s─ůdami administracyjnymi.

Korzy┼Ťci dla uczestników:

  • uzyskanie kompleksowej informacji w zakresie procedury dost─Öpu do informacji publicznej

  • szkolenie pozwoli na samodzielne skonstruowanie dokumentów zwi─ůzanych z ustaw─ů, w szczególno┼Ťci: decyzji o odmowie udost─Öpnienia informacji publicznej ze wzgl─Ödu na ochron─Ö prywatno┼Ťci osoby fizycznej lub tajemnicy przedsi─Öbiorcy, wniosku o udost─Öpnienie informacji publicznej, pismo informuj─ůcego o nieposiadaniu wnioskowanej informacji publicznej i inn.


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkni─Ötych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwi─ůzania
  3. Wspólnie z Pa┼ästwem opracowujemy najlepsz─ů taktyk─Ö przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spo┼Ťród oko┼éo 80 ┼Ťwietnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ─çwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy ┼Ťwietne materia┼éy szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. S┼éu┼╝ymy pomoc─ů we wdra┼╝aniu poznanej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci w ┼╝ycie
  10. Na Pa┼ästwa ┼╝yczenie przeprowadzamy badania efektywno┼Ťci szkolenia i opracowujemy system dalszych szkole┼ä w celu osi─ůgni─Öcia maksymalizacji efektów
  11. Jeste┼Ťmy do Pa┼ästwa dyspozycji

Newsletter

Je┼╝eli zainteresowa┼éo Ci─Ö to szkolenie i chcia┼éby┼Ť otrzymywa─ç powiadomienia o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz si─Ö do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegó┼éowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

MODU┼ü I. INFORMACJA PUBLICZNA - DEFINICJA LEGALNA I ┼╣RÓD┼üA PRAWA

  1. Informacja zwykła a informacja przetworzona
  2. Formy ograniczenia dost─Öpu do informacji publicznej
  3. Dost─Öp do akt postepowania (karnego, cywilnego, administracyjnego) a prawo do informacji publicznej
  4. Prawo ochrony prywatno┼Ťci na gruncie prawa cywilnego oraz ochrony danych osobowych

 

MODU┼ü II. ZAKRES PODMIOTOWY UDOST─śPNIENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ

  1. Podmioty uprawnione do uzyskania informacji publicznej
  2. Podmioty zobowi─ůzane do udzielenia informacji publicznej

 

MODUŁ III. OGRANICZENIE PRAWA DO INFORMACJI PUBLICZNEJ

  1. Tajemnica przedsi─Öbiorcy
  2. Tajemnica chronione przepisami szczególnymi (lekarska, adwokacka, radcy prawnego, bieg┼éego rewidenta, skarbowa …)

 

MODUŁ IV. TRYB UDZIELENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ

  1. Bezwnioskowy
  2. Tryb wnioskowy
  3. Wniosek
  4. Termin udostepnienia informacji
  5. Bezczynno┼Ť─ç organu

 

MODUŁ V. UDOSTEPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ - PROCEDURA WNIOSKOWA

  1. Umorzenie postepowania w sprawie udostepnienia informacji publicznej
  2. Wydanie decyzji o odmowie udostepnienia informacji publicznej
  3. Formy udostepnienia informacji publicznej

 

MODUŁ VI. PONOWNE WYKORZYSTANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO

 

MODUŁ VII. POSTEPOWANIE SKARGOWE W ZAKRESIE UDOSTEPNIENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ

  1. Wniesienie skargi do s─ůdu administracyjnego
  2. Przedmiot skargi
  3. Postepowanie przed sadem administracyjnym
  4. Środki odwoławcze (skarga kasacyjna, zażalenie)

 

MODUŁ VIII. OPŁATY I KOSZTY UDOSTEPNIENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ

 

MODU┼ü IX. WSPO╠ü┼üSTOSOWANIE USTAWY O DOST─śPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ ORAZ O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

 

MODU┼ü X. DOST─śP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ W ZAKRESIE WYKONYWANIA ZAWODU DZIENNIKARZA - USTAWA O DOST─śPIE DO INFORMACJI PUBLICZNEJ A PRAWO PRASOWE

 

MODU┼ü XI. DOST─śP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ W KONTEK┼ÜCIE INNYCH OBOWI─äZUJ─äCYCH PRZEPISÓW (PRAWO ZAMÓWIE┼â PUBLICZNYCH, KRS,…)

  • Dost─Öp do informacji a prywatno┼Ť─ç osób pe┼éni─ůcych funkcje publiczne
  • Dost─Öp do informacji a prywatno┼Ť─ç w prawie nowych technologii

 

MODU┼ü XII. ODPOWIEDZIALNO┼Ü─ć KARNA I DYSCYPLINARNA ZA NIEUDZIELNIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

 

 

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • Prezentacja Power Point    
  • Interaktywny wyk┼éad    
  • Warsztaty    
  • CASE STUDY - analiza przypadku
  • Panel dyskusyjny