CEL SZKOLENIA

Program szkolenia z zakresu budowania relacji z klientem oraz aktywnej sprzedaży usług zdrowotnych i wyrobów medycznych to efekt skumulowanych doświadczeń, wyników badań oraz projektów consultingowo-szkoleniowych zrealizowanych w wielu podmiotach leczniczych oraz firmach działających jako producenci bądź dystrybutorzy wyrobów medycznych, których odbiorcami są szpitale, kliniki, przychodnie, centra medyczne, ośrodki rehabilitacji, domy opieki, gabinety lekarskie i dentystyczne oraz inne instytucje sektora ochrony zdrowia.

Podczas warsztatów szczególny nacisk zostanie położony na proces budowania relacji z klientem indywidualnym (pacjentem) bądź zbiorowym (instytucją publiczną,  prywatną firmą, korporacją), którego finalnym etapem jest decyzja zakupowa i sprzedaż oferty usług zdrowotnych bądź wyrobów medycznych. Bardzo często pierwsza transakcja to dopiero początek procesu budowania tych relacji a nie - jak mogłoby się niejednokrotnie wydawać - jego koniec uwieńczony sprzedażą. W oparciu o najlepsze praktyki w kraju i za granicą uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tym jak można budować w sposób efektywny łańcuch wartości dla klientów, tworząc go i monitorując jego dynamikę w sposób długofalowy. W trakcie warsztatów w sposób szczególny zostaną omówione od strony praktycznego zastosowanie poszczególne fazy procesu zarządzania grupą klientów kluczowych, którzy mogą przyczynić się do wzmocnienia rentowności firmy i prowadzić do jej dalszego rozwoju.

Ważnym elementem szkolenia będą analizy, dyskusje i wspólne poszukiwanie optymalnych rozwiązań obejmujących wszystkie elementy tego procesu począwszy od samego tworzenia oferty usługowej i produktowej w formie „tailored to the needs” (skrojony na miarę potrzeb), następnie opracowania strategii dotarcia do wcześniej zidentyfikowanych grup docelowych, poprzez nawiązywanie pierwszego kontaktu w celu przedstawienia i zachęcenia do skorzystania z oferty usługowej lub produktowej aż do etapu zbudowania długofalowej wymiany i dialogu z klientem w ramach obsługi i wsparcia posprzedażowego.

Szkolenie zostało oparte o studia przypadków (case studies), burze mózgów (brainstorm), najlepsze praktyki rynkowe (benchmarking) oraz wyniki własnych badań dzięki którym uczestnicy będą mieli możliwość wspólnego tworzenia najlepszych rozwiązań zmierzających do zapewnienia zintegrowanej i efektywnej obsługi klienta skoncentrowanej na dostarczeniu mu jakości zgodnej z oczekiwaniami i budowanie więzów opartych o zaangażowanie, satysfakcję, lojalność i zaufanie. 

Warsztaty są nastawione na przekazanie praktycznej wiedzy połączonej z treningiem umiejętności i kompetencji w zakresie nawiązywania, budowania i umacniania relacji z pacjentem oraz klientem firmowym, a także analizę procesów i obszarów zagrażających tym celom aby móc nimi odpowiednio zarządzać tworząc zintegrowany proces zarządzania klientami (customer relationship management). Warsztaty zostały podzielone na 5 modułów, z których każdy trwa około 1,5 godziny.

 

DO KOGO ADRESOWANE SĄ WARSZTATY

Warsztaty skierowane są zarówno dla przedstawicieli handlowych, kierowników i dyrektorów sprzedaży, managerów ds. kluczowych klientów i rozwoju rynku, pracowników i  kierowników recepcji lub rejestracji, pracowników obsługi klienta, działu sprzedaży i marketingu usług komercyjnych publicznych i niepublicznych podmiotów leczniczych, jak i instytucji oraz firm produkujących lub dystrybuujących szeroki zakres wyrobów medycznych.  

 

CO ZYSKAJĄ UCZESTNICY SZKOLENIA

Podczas warsztatów postawimy nacisk na zbudowanie praktycznej wiedzy i umiejętności na temat czynników determinujących proces budowania relacji z klientem oraz jego podtrzymywanie w całym cyklu organizacji opieki medycznej, wypracowanie odpowiednich postaw, a także motywacji do wdrażania zoptymalizowanych rozwiązań w Państwa Firmie. 

Warsztaty będą służyć pogłębionej analizie czynników - w oparciu o wybrane praktyki w Polsce i za granicą oraz burze mózgów i dyskusje wśród uczestników - które wzmacniają lub też osłabiają te działania. To pogłębi Państwa świadomość w tym zakresie i pozwoli podejmować działania adekwatne do zaistniałej sytuacji.

Przygotujemy Państwa do tych zadań w sposób kompleksowy a także wskażemy kierunki działań, które będą sprzyjać umacnianiu relacji z klientem indywidualnym lub zbiorowym, co następnie może przełożyć się na podniesienie wskaźników sprzedaży, a w efekcie dalszy rozwój organizacji.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Reklamacje

Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje ►

 


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. SESJA COACHINGOWA
Sesja coachingowa będzie poświęcona z jednej strony wspólnej analizie słabych punktów, problemów i ryzyk, które mogą potencjalnie zmniejszać efektywną działalność firmy w obszarze obsługi pacjenta i pozyskiwania nowych pacjentów. Z drugiej strony sesja będzie punktem wyjściem do zastanowienia się nad wyborem optymalnych rozwiązań w tych obszarach biorąc pod uwagę mocne strony placówki, wyróżniające ją na rynku tak aby można wszystkie jej atuty „sprzedać” w komunikacji z potencjalnym bądź obecnym klientem.

  1. Analiza słabych i mocnych stron w celu zdiagnozowania problemów i wypracowania najbardziej efektywnych rozwiązań sprzedażowych i obsługi pacjenta
  2. Jak dopasować rozwiązania w zakresie komunikacji do sytuacji i specyfiki organizacji
  3. Co decyduje o atrakcyjności ofert usług lub wyrobów medycznych 

 

MODUŁ II. KOMUNIKACJA BIZNESOWA
W trakcie II modułu szkoleniowego zostaną przedstawione w sposób przeglądowy innowacyjne narzędzia komunikacji biznesowej,  które skutecznie wpływają na nawiązanie kontaktu z klientami i wspomagają podejmowanie decyzji o zakupie usługi lub produktu. Następnie uczestnicy będę mieli okazję wybrać i poddać krytycznej analizie pod kątem wdrażania te narzędzia, które  najskuteczniej pomogą w realizacji celów biznesowych w zależności od specyfiki i sytuacji rynkowej organizacji. Podczas tego modułu zaplanowano wspólną dyskusję i wymianę doświadczeń na temat najczęstszych i najpoważniejszych problemów związanych z efektywnością procesów komunikacji skierowanych do różnych grup klientów. 

  1. Przegląd innowacyjnych narzędzi komunikacji biznesowej 
  2. Kreowanie wizerunku własnego oraz reprezentowanej firmy - czy wizerunek sprzedającego przekłada się na wizerunek marki i jak marka firmy wpływa na pracę sprzedającego daną usługę lub produkt
  3. Jak wpływać poprzez komunikację na podejmowanie decyzji zakupowych przez klienta

 

MODUŁ III. ZARZĄDZANIE KLUCZOWYMI KLIENTAMI
Moduł zakłada wymianę doświadczeń w zakresie poszukiwania optymalnych rozwiązań w zakresie całego procesu zarządzania kluczowymi klientami, jak również naświetla oraz poddaje analizie główne problemy i pułapki, jakie stają na drodze do efektywnej realizacji zadań biznesowych w obszarze współpracy z klientem. Ważnym elementem tego modułu będzie analiza najnowszych trendów i najlepszych praktyk rynkowych w zakresie zarządzania kluczowymi klientami.

  1. Proces zarządzania kluczowymi klientami - analiza poszczególnych etapów w perspektywie porównawczej
  2. Jak tworzyć wspólne cele i partnerskie relacje
  3. Zarządzanie sprzedażą jako dialog: od pierwszej rozmowy handlowej do zamknięcia sprzedaży    

 

MODUŁ IV. BUDOWANIE WARTOŚCI DLA KLIENTA I WIĘZÓW LOJALNOŚCIOWYCH
Moduł ten porusza niezwykle istotny czynnik, jakim jest budowanie długofalowych relacji z pacjentem i tworzenie więzów lojalnościowych. Aby mogły one zaistnieć musi pojawić się zaufanie oraz dialog między dwiema stronami transakcji, które sprzyjają zawiązywaniu i umacnianiu tego typu zależności. 

  1. Skuteczne techniki budowania relacji z pacjentem - przedefiniowanie klasycznego modelu sprzedaży aktywnej
  2. Dobre praktyki w zakresie programów lojalnościowych dla pacjentów placówek medycznych i klientów instytucjonalnych
  3. Czynniki wspomagające przyciągnięcie pacjenta, zatrzymanie na dłużej i tworzenie więzów lojalnościowych – porównawcze wyniki badań     


MODUŁ V. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - SATYSFAKCJA I JAKOŚĆ
Ostatni moduł obejmuje zajęcia warsztatowe z zakresu tworzenia - zoptymalizowanych do specyfiki danej firmy - narzędzi satysfakcji z usług zdrowotnych oraz narzędzi pomiaru dopasowania funkcjonalnego i jakości z wyrobów medycznych a także wykorzystywania istniejących narzędzi mierzących jakość życia związaną ze zdrowiem dostosowanych do specyfiki działalności danej jednostki i prowadzonych w niej pacjentów.

Uzupełnieniem modułu będzie wspólna dyskusja połączona z analizą wybranych przykładów jak interpretować uzyskane wyniki i jak wprowadzać niezbędne zmiany lub usprawnienia w tych obszarach. 

  1. Tworzenie narzędzi badawczych - zajęcia warsztatowe 
  2. Pomiar, analiza i interpretacja satysfakcji i jakości życia pacjenta związanej ze zdrowiem
  3. Czy mamy wpływ na zwiększenie satysfakcji z usług zdrowotnych i jakość wyrobu medycznego 

 

Pracujemy wykorzystując najnowsze i najbardziej efektywne metody szkoleniowe wśród których są:

  • coaching
  • analizy problemowe
  • studia przypadków
  • benchmarking i najlepsze praktyki na rynku
  • moderowane dyskusje w grupach
  • odgrywanie konkretnych ról