CEL SZKOLENIA
Program szkolenia z zakresu budowania relacji z klientem oraz aktywnej sprzedaży usług zdrowotnych i wyrobów medycznych to efekt skumulowanych doświadczeń, wyników badań oraz projektów consultingowo-szkoleniowych zrealizowanych w wielu podmiotach leczniczych oraz firmach działających jako producenci bądź dystrybutorzy wyrobów medycznych, których odbiorcami są szpitale, kliniki, przychodnie, centra medyczne, ośrodki rehabilitacji, domy opieki, gabinety lekarskie i dentystyczne oraz inne instytucje sektora ochrony zdrowia.
Podczas warsztatów szczególny nacisk zostanie położony na proces budowania relacji z klientem indywidualnym (pacjentem) bądź zbiorowym (instytucją publiczną, prywatną firmą, korporacją), którego finalnym etapem jest decyzja zakupowa i sprzedaż oferty usług zdrowotnych bądź wyrobów medycznych. Bardzo często pierwsza transakcja to dopiero początek procesu budowania tych relacji a nie - jak mogłoby się niejednokrotnie wydawać - jego koniec uwieńczony sprzedażą. W oparciu o najlepsze praktyki w kraju i za granicą uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tym jak można budować w sposób efektywny łańcuch wartości dla klientów, tworząc go i monitorując jego dynamikę w sposób długofalowy. W trakcie warsztatów w sposób szczególny zostaną omówione od strony praktycznego zastosowanie poszczególne fazy procesu zarządzania grupą klientów kluczowych, którzy mogą przyczynić się do wzmocnienia rentowności firmy i prowadzić do jej dalszego rozwoju.
Ważnym elementem szkolenia będą analizy, dyskusje i wspólne poszukiwanie optymalnych rozwiązań obejmujących wszystkie elementy tego procesu począwszy od samego tworzenia oferty usługowej i produktowej w formie „tailored to the needs” (skrojony na miarę potrzeb), następnie opracowania strategii dotarcia do wcześniej zidentyfikowanych grup docelowych, poprzez nawiązywanie pierwszego kontaktu w celu przedstawienia i zachęcenia do skorzystania z oferty usługowej lub produktowej aż do etapu zbudowania długofalowej wymiany i dialogu z klientem w ramach obsługi i wsparcia posprzedażowego.
Szkolenie zostało oparte o studia przypadków (case studies), burze mózgów (brainstorm), najlepsze praktyki rynkowe (benchmarking) oraz wyniki własnych badań dzięki którym uczestnicy będą mieli możliwość wspólnego tworzenia najlepszych rozwiązań zmierzających do zapewnienia zintegrowanej i efektywnej obsługi klienta skoncentrowanej na dostarczeniu mu jakości zgodnej z oczekiwaniami i budowanie więzów opartych o zaangażowanie, satysfakcję, lojalność i zaufanie.
Warsztaty są nastawione na przekazanie praktycznej wiedzy połączonej z treningiem umiejętności i kompetencji w zakresie nawiązywania, budowania i umacniania relacji z pacjentem oraz klientem firmowym, a także analizę procesów i obszarów zagrażających tym celom aby móc nimi odpowiednio zarządzać tworząc zintegrowany proces zarządzania klientami (customer relationship management). Warsztaty zostały podzielone na 5 modułów, z których każdy trwa około 1,5 godziny.
DO KOGO ADRESOWANE SĄ WARSZTATY
Warsztaty skierowane są zarówno dla przedstawicieli handlowych, kierowników i dyrektorów sprzedaży, managerów ds. kluczowych klientów i rozwoju rynku, pracowników i kierowników recepcji lub rejestracji, pracowników obsługi klienta, działu sprzedaży i marketingu usług komercyjnych publicznych i niepublicznych podmiotów leczniczych, jak i instytucji oraz firm produkujących lub dystrybuujących szeroki zakres wyrobów medycznych.
CO ZYSKAJĄ UCZESTNICY SZKOLENIA
Podczas warsztatów postawimy nacisk na zbudowanie praktycznej wiedzy i umiejętności na temat czynników determinujących proces budowania relacji z klientem oraz jego podtrzymywanie w całym cyklu organizacji opieki medycznej, wypracowanie odpowiednich postaw, a także motywacji do wdrażania zoptymalizowanych rozwiązań w Państwa Firmie.
Warsztaty będą służyć pogłębionej analizie czynników - w oparciu o wybrane praktyki w Polsce i za granicą oraz burze mózgów i dyskusje wśród uczestników - które wzmacniają lub też osłabiają te działania. To pogłębi Państwa świadomość w tym zakresie i pozwoli podejmować działania adekwatne do zaistniałej sytuacji.
Przygotujemy Państwa do tych zadań w sposób kompleksowy a także wskażemy kierunki działań, które będą sprzyjać umacnianiu relacji z klientem indywidualnym lub zbiorowym, co następnie może przełożyć się na podniesienie wskaźników sprzedaży, a w efekcie dalszy rozwój organizacji.