Autoprezentacja to umiejętność tworzenia własnego wizerunku. Jest ona bardzo przydatna w relacjach biznesowych: podczas rozmów kwalifikacyjnych, gdy poszukujemy pracy, podczas pierwszych spotkań z kontrahentami, współpracownikami, podczas „wchodzenia” do nowej grupy pracowniczej itp. Ale także umiejętność autoprezentacji jest wykorzystywana na co dzień, w życiu prywatnym, gdy poznajemy nowych ludzi, budujemy relacje, nawiązujemy kontakty i przyjaźnie. Kreowanie swojego wizerunku (nie mówimy tu o manipulacji) jest to sposób, w jaki każdy człowiek, poprzez swoje wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne, komunikuje na zewnątrz kim jest, albo za kogo chciałby być uważany. To forma „sprzedaży” siebie i co najważniejsze umiejętność, której można się nauczyć i rozwijać.

Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

  • skutecznie komunikować się (werbalnie i niewerbalnie)
  • umiejętnie kontrolować autoprezentację
  • zbudować profesjonalny wizerunek swojej osoby i odpowiednie relacje z rozmówcami
  • przekonać innych do własnego zdania i skutecznie argumentować
  • asertywnie bronić swojego zdania i swoich praw a także przyjmować uzasadnioną krytykę
  • konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

  1. Skuteczne autoprezentacje:
    • Podstawy autoprezentacji – co to jest?
    • Pierwsze wrażenie – co ma wpływ na pierwszą ocenę mojej osoby.
    • Nawiązanie i budowa relacji z drugą osoba podczas rozmowy.
    • Kreowanie i wzmacnianie własnego wizerunku profesjonalisty:
      • Co mówi Twoja postawa?
      • Co inni mogą wyczytać z twojego zachowania?
      • Czy płeć ma znaczenie?
      • Jakie masz poczucie własnej wartości?
    • Monitorowanie reakcji słuchacza.
    • Autoprezentacja podczas rozmów kwalifikacyjnych, biznesowych i prywatnych.
  2. Podstawowe zasady komunikacji:
    • Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu.
    • Intonacja – jeden z kluczowych czynników wywierania wpływu.
    • Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy do tego, co odbiorca zapamiętuje.
    • Przekazywanie informacji zwrotnej.
    • Inteligencja emocjonalna – dlaczego ma znaczenie i jak ja rozwijać.
  3. Komunikacja werbalna i niewerbalna:
    • Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji.
    • Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji:
      • Wygląd zewnętrzny.
      • Język ciała.
      • Rekwizyty.
    • Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji.
  4. Asertywność
    • Mapa asertywności – diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych.
    • Podstawowe zasady i prawa asertywności.
    • Praktyczne ćwiczenie radzenia sobie w trudnych sytuacjach i odpowiadania postawą asertywną.
    • Obrona swoich praw i radzenie sobie z odmową.
    • Asertywna reakcja na uzasadniona i nieuzasadnioną krytykę.
  5. Sztuka argumentowania i perswazji:
    • Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją.
    • Sztuka argumentowania i wywierania wpływu.
    • Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji.
    • Przekonywanie innych do swoich racji 

 


Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:

„Naprawdę dobrej jakości, merytoryczne szkolenie. Teoria połączona z praktyką.”

„Szkolenie bardzo profesjonalnie przeprowadzone przez doświadczonego trenera.”

„Dobrze zorganizowane szkolenie. Jasno i zrozumiale przekazane informacje.”

Szkolenie prowadzone profesjonalnie, na wysokim poziomie, bez zbędnych i niepotrzebnych zagadnień. Strzał w 10.”

 

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • praca z kamerą
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów