Autoprezentacja to umiejętność tworzenia własnego wizerunku. Jest ona bardzo przydatna w relacjach biznesowych: podczas rozmów kwalifikacyjnych, gdy poszukujemy pracy, podczas pierwszych spotkań z kontrahentami, współpracownikami, podczas „wchodzenia” do nowej grupy pracowniczej itp. Ale także umiejętność autoprezentacji jest wykorzystywana na co dzień, w życiu prywatnym, gdy poznajemy nowych ludzi, budujemy relacje, nawiązujemy kontakty i przyjaźnie. Kreowanie swojego wizerunku (nie mówimy tu o manipulacji) jest to sposób, w jaki każdy człowiek, poprzez swoje wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne, komunikuje na zewnątrz kim jest, albo za kogo chciałby być uważany. To forma „sprzedaży” siebie i co najważniejsze umiejętność, której można się nauczyć i rozwijać.

Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

  • skutecznie komunikować się (werbalnie i niewerbalnie),
  • umiejętnie kontrolować autoprezentację,
  • zbudować profesjonalny wizerunek swojej osoby i odpowiednie relacje z rozmówcami,
  • przekonać innych do własnego zdania i skutecznie argumentować,
  • asertywnie bronić swojego zdania i swoich praw a także przyjmować uzasadnioną krytykę,
  • konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Skuteczne autoprezentacje.

  • Podstawy autoprezentacji – co to jest?
  • Pierwsze wrażenie – co ma wpływ na pierwszą ocenę mojej osoby.
  • Nawiązanie i budowa relacji z drugą osoba podczas rozmowy.
  • Kreowanie i wzmacnianie własnego wizerunku profesjonalisty:
    • Co mówi Twoja postawa?
    • Co inni mogą wyczytać z twojego zachowania?
    • Czy płeć ma znaczenie?
    • Jakie masz poczucie własnej wartości?
  • Monitorowanie reakcji słuchacza.
  • Autoprezentacja podczas rozmów kwalifikacyjnych, biznesowych i prywatnych.


Moduł II
Podstawowe zasady komunikacji.

  • Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu.
  • Intonacja – jeden z kluczowych czynników wywierania wpływu.
  • Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy do tego, co odbiorca zapamiętuje.
  • Przekazywanie informacji zwrotnej.
  • Inteligencja emocjonalna – dlaczego ma znaczenie i jak ja rozwijać.


Moduł III
Komunikacja werbalna i niewerbalna.

  • Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji.
  • Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji:
    • Wygląd zewnętrzny.
    • Język ciała.
    • Rekwizyty.
  • Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji.


Moduł IV
Asertywność.

  • Mapa asertywności – diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych.
  • Podstawowe zasady i prawa asertywności.
  • Praktyczne ćwiczenie radzenia sobie w trudnych sytuacjach i odpowiadania postawą asertywną.
  • Obrona swoich praw i radzenie sobie z odmową.
  • Asertywna reakcja na uzasadniona i nieuzasadnioną krytykę.


Moduł V
Sztuka argumentowania i perswazji.

  • Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją.
  • Sztuka argumentowania i wywierania wpływu.
  • Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji.
  • Przekonywanie innych do swoich racji.

 


Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:

„Naprawdę dobrej jakości, merytoryczne szkolenie. Teoria połączona z praktyką.”

„Szkolenie bardzo profesjonalnie przeprowadzone przez doświadczonego trenera.”

„Dobrze zorganizowane szkolenie. Jasno i zrozumiale przekazane informacje.”

Szkolenie prowadzone profesjonalnie, na wysokim poziomie, bez zbędnych i niepotrzebnych zagadnień. Strzał w 10.”

 

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:

  • dyskusje,
  • studium przypadku,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • kwestionariusze i testy zachowań,
  • odgrywanie scenek/ról,
  • praca z kamerą,
  • gry symulacyjne,
  • burze mózgów.