Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych wiadomości niezbędnych do zrozumienia, samodzielnego zaprojektowania, wdrożenia oraz właściwego i efektywnego zarządzania audytem wewnętrznym w organizacji. Audyt wewnętrzny jest prowadzony w różnorodnym otoczeniu prawnym, kulturowym w organizacjach różniących się między sobą celami, wielkością, złożonością oraz strukturą stąd też potrzeba dopasowania uznanych standardów audytu wewnętrznego do danej organizacji niezależnie od sektora czy też branży. 


Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Zasady przeprowadzenia audytu dotyczącego działań obsługi organów spółki.

  • Jak wewnętrzny audyt prawny pomaga w realizacji celów organizacji oraz w jaki sposób ustalić cele audytów? 
  • Analiza procesowa BZiRN – wyodrębnienie kluczowych procesów.
  • Wyznaczenie obszarów ryzyka prawnego.
  • Harmonogram działań.


Moduł II
Analiza kluczowych obszarów zarządzania dokumentacją organów spółek i rekomendacja rozwiązań prawnych.

  • W jaki sposób przeprowadzić analizę spełnienia obowiązków dokumentacyjnych i informacyjnych organów spółek kapitałowych?
  • Kluczowe procesy prawne uzależnione od branży i struktury działania.
  • W jaki sposób proces zarządzania dokumentacją korporacyjną wpływa na kształtowanie pozycji organów spółek.
  • Określenie zakresu odpowiedzialności i uprawnienia osób uczestniczących w obiegu dokumentów.
  • Analiza zasad ujawniania dokumentacji.
  • Na co zwraca szczególna uwagę przy analizie dokumentacji korporacyjnej - typowe i szczególne błędy w dokumentach oraz sposoby ich eliminacji.


Moduł III
Przygotowanie dokumentacji audytowej w zakresie procesów prawnych i obsługi organów spółki – sposoby eliminacji uchybień w procesach występujących w poprzednich latach.

  • Kiedy można i jak zabezpieczyć kluczowe organy spółki i spółkę przed nieprawidłowościami prawnymi w poprzednich latach?
  • Przykłady dokumentacji audytu w zakresie procesów Biura Zarządu i Rady Nadzorczej.
  • Case study: harmonogram prac i wstępna analiza kluczowych procesów prawnych.
  • Skutki uchybień formalnych a odpowiedzialność osób odpowiedzialnych za dokumentację korporacyjną .
  • W jaki sposób przygotować się do korygowania błędów – sposoby eliminacji. 


Moduł IV
Audyt procesu prawnego – zarządzania dokumentacją zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia – eliminacja błędów i ważność działań.

  • Organizacja walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników – najczęściej spotykane błędy.
  • Treść ogłoszenia, projekty uchwał – analiza dokumentów i systemy zarządzania.
  • Pełnomocnictwo na walnym zgromadzeniu – najczęściej spotykane uchybienia – sposoby eliminacji.
  • Formy uchwał zgromadzenia.
  • Księga protokołów – analiz zawartości i sposobu prowadzenia.


Moduł V
Dokumentacja zarządu i rady nadzorczej – audyt przygotowania, prowadzenia, ważności przeprowadzonych czynności – sposoby eliminacji uchybień.

  • Forma zwołania posiedzenia, porządek i treść.
  • Zakres informacji objętych protokołem.
  • Uchwały ZiRN (obligatoryjne i fakultatywne).
  • Forma uchwał podejmowanych przez zarząd jedno/wieloosobowy.
  • Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa.
  • Księga protokołów zarządu.
  • Księga akcyjna.


Moduł VI
Podstawowa wiedza dotycząca analizy dokumentacji pracodawcy (w tym w zakresie zatrudniania członków zarządu i rady nadzorczej).

  • Dokumentacja na etapie rekrutacji pracownika – jak zgodnie z prawem przeprowadzić procedurę zatrudnienia.
  • Zatrudnienie pracownika – założenie akt osobowych oraz ich prowadzenie zgodnie z zaleceniami kontrolnymi Państwowej Inspekcji Pracy.
  • Regulaminy pracy w kontekście przepisów kodeksu pracy oraz aktów wykonawczych.
  • Regulaminy wynagradzania pracowników.
  • Ochrona danych osobowych w związku z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej.
  • Kontrakty menedżerskie.
  • Umowy cywilnoprawne a umowa o pracę – wady i zalety pod katem podatkowym.
  • Wytyczne Państwowej Inspekcji Pracy.
  • CASE STUDY.


Moduł VII
Audyt procesu - ochrony danych osobowych oraz dostęp do informacji niejawnych.

  • Udostępnianie dokumentów zastrzeżonych – restrykcje obowiązujące pracowników.
  • Polityka bezpieczeństwa – jako główny dokument w zarządzania danymi osobowymi.
  • Instrukcje zarządzania systemem informatycznym.
  • Powoływanie osób na stanowisko administratora bezpieczeństwa informacji.
  • Obowiązki administratora danych osobowych – podmiotu przetwarzającego dane osobowe.
  • Odpowiedzialność karna, cywilna, administracyjna i dyscyplinarna za naruszenie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.
  • Kontrole GIODO oraz kary pieniężne za niedopełnienie warunków ustawowych przetwarzania danych osobowych.
  • Porozumienie pomiędzy GIODO oraz PIP ze stycznia 2013 r. w sprawie przeprowadzania kontroli pod kątem przestrzegania zasad .ochrony danych osobowych.
  • Szkolenie pracowników oraz innych osób przetwarzających dane osobowe.
  • CASE STUDY.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • interaktywny wykład,
  • prezentacja PP,
  • analiza przypadków,
  • moderowana dyskusja.