Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności stosowania technik sprzedaży i budowania długofalowych relacji z Klientami. Podczas szkolenia trener zaprezentuje techniki, metody i najlepsze case study z bogatego doświadczenia zawodowego. Po dwóch dniach szkolenia uczestnicy będą posiadali kompetencje niezbędne do właściwego przygotowania się, poprowadzenia i zamknięcia procesów sprzedaży.


Korzyści dla Uczestników:

  1. Uczestnik zrozumie wagę i znaczenie dla procesu sprzedaży odpowiedniej diagnozy Klienta, poznania jego potrzeb i możliwości zakupowych.
  2. Uczestnik doświadczy skuteczności budowania trwałych relacji z Klientami.
  3. Uczestnik pozna możliwości i różnorodność technik w komunikacji interpersonalnej z Klientem oraz pozna sposoby skutecznego ich wykorzystania.
  4. Uczestnik uświadomi sobie osobiste predyspozycje, mocne strony i zakresy niezbędne do poprawy, aby nieustannie podnosić skuteczność sprzedaży i efektywność własnych działań.


Szkolenie polecamy dla:

Warsztaty dedykowane są menadżerom, kierownikom i siło sprzedaży, dla których ważnym czynnikiem osiągnięcia efektywności w sprzedaży jest m.in. budowanie długofalowych relacji z Klientami.


Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  •     praca z wykorzystaniem kamery video,
  •     praca indywidualna,
  •     praca w grupach,
  •     scenki sprzedażowe,
  •     test kompetencyjny,
  •     ćwiczenia,
  •     liczne case study.

1. Otwarcie treningu.

  •     Powitanie, przedstawienie się, ramowy program szkolenia.
  •     Moje cele na to szkolenie.
  •     Icebreaker- nawiązanie relacji sprzyjającej treningowi.
  •     Czynniki decydujące o efektywności działań sprzedażowych handlowca.
  •     Praca z wizją efektu i celu.
  •     Przekonanie o własnej skuteczności.
  •     Pozytywne myślenie.
  •     Identyfikacja z powierzoną rolą i zadaniami.

2. Przeszkody na drodze do efektywnej pracy handlowca.

  •     Rutyny.
  •     Przekonania ograniczające.
  •     Schemat i brak elastyczności.
  •     Organizacja pracy.

3. Rola i zadania handlowca.

  •     Sprzedaż doradcza.
  •     Sprzedaż strukturalna /szerokość asortymentu/.
  •     Sprzedaż z półką.
  •     Sprzedaż ekonomiczna.

4. W jaki sposób otwarcie kontaktu rzutuje na całość współpracy z klientem?

  •     Jaki wpływ na długofalową współpracę z klientem ma rodzaj nawiązanej relacji?
  •     Współpraca w oparciu o relacje osobiste (wymiar emocjonalny).
  •     Współpraca w oparciu o realizację celu klienta (wymiar biznesowy).
  •     Szanse i zagrożenia budowania współpracy z większym naciskiem na relacje lub biznes.
  •     Pierwsze wrażenie i jego konsekwencje.
  •     Wzmacnianie siły handlowej w pierwszej fazie kontaktu – co ma wpływ na moją siłę i w jaki sposób mogę ją wzmacniać?
  •     Haki na uwagę, czylijak zaintrygować klienta w pierwszej fazie kontaktu?

5. Technologia skutecznego badania potrzeb - sercem sprzedaży i siły negocjacyjnej.

  •     Zbieraj informacje, kontroluj rozmowę, pamiętaj o celu, który sobie postawiłeś i o celach szczegółowych na każdym z etapów kontaktu z klientem.
  •     Nie sprzedawaj - pytaj! Postawa „badawcza” – czym jest i jak ją budować?
  •     Funkcjonalny podział pytań- jak z nich korzystać w procesie docierania do informacji o potrzebach klienta?
  •     Lista pytań z realności uczestników.
  •     Okazywanie szacunku klientowi i porządkowanie informacji - podsumowania i parafrazy.
  •     Rola aktywnego  słuchania w procesie badania potrzeb klienta.

6. Przedstawianie rozwiązań.

  •     Eksperyment dający podstawę do zrozumienia wagi języka korzyści w komunikacji z klientem.
  •     Język korzyści - prezentowanie rozwiązań z uwzględnieniem zysków  klienta.
  •     Praca nad katalogiem korzyści z poszczególnych produktów/rozwiązań.
  •     „Formuły wiążące” potrzeby klienta z ofertą firmy - jak stosować skuteczną argumentację i wywierać wpływ na klienta w procesie sprzedaży rozwiązań?
  •     Prezentacja perswazyjna  4P - zapoznanie z metodą i prezentacje uczestników.

7. Wywieranie wpływu w sprzedaży.

  •     Wywieranie wpływu i jego rola w sprzedaży.
  •     Co jest wywieraniem wpływu, a co manipulacją?
  •     Język Perswazji oraz schemat oddziaływań perswazyjnych.
  •     Ćwiczenia praktyczne w „wywieraniu wpływu” – szukanie możliwości zastosowanie reguł wywierania wpływu w realności biznesowej uczestników.

8. Neutralizowanie obiekcji klienta i sposoby reagowania w sytuacjach trudnych.

  •     Ranking sytuacji trudnych (obiekcji i zastrzeżeń płynących od rzeczywistych klientów).
  •     Style reagowania w sytuacjach trudnych - diagnoza własnych preferencji i możliwe drogi rozwoju.
  •     Korzystne ścieżki reagowania w pracy z trudnym klientem.
  •     Opracowanie scenariuszy przebiegu rozmów w sytuacjach trudnych podanych przez uczestników.
  •     Radzenie sobie z obiekcjami.

9. Finalizowanie sprzedaży.

  •     Umiejętność adekwatnego reagowania na sygnały zakupu wysyłane przez klienta.
  •     Katalog sposobów zamykania sprzedaży w odniesieniu do realiów uczestników.

10. Zakończenie szkolenia.

  •     Podsumowanie szkolenia.
  •     Indywidualny plan rozwojowy : jakie informacje były dla mnie wyjątkowo cenne?Co wprowadzę do codziennej pracy? W czym czuję się mocny, a co identyfikuję jako własny obszar rozwojowy?
  •     Ankiety ewaluacyjne.
  •     Rozdanie materiałów i certyfikatów.
Termin

2019-06-17 (2 dni)
(Termin gwarantowany)

Miejsce

Ogrodowa 12 – Conference Center
ul. Ogrodowa 12
Poznań

Cena

1480 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1746 dni

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1480 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane