„Potrzeba mi 3 minut, aby przygotować przemówienie 3-godzinne; 3 godzin, aby przygotować przemówienie 3- minutowe, a będę potrzebować 6-ściu godzin, jeśli doskonale znam temat” (Bismarc)

Każdy z nas pozostając w jakiejkolwiek relacji z innymi ludźmi, dostarcza im informacji na swój temat i czyni to za pomocą słów i/ lub niewerbalnie. Oznacza to, że chcemy tego czy nie – nie możemy nie wysyłać komunikatów na swój temat. Ludzie zaś, komunikując się z nami, informacje te odbierają i na tej podstawie tworzą sobie obraz naszej osoby. Oznacza to znów, że chcemy tego czy nie – pozostawiamy ślad w myślach, w emocjach i w pamięci ludzi, z którymi się kontaktujemy.


Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności autoprezentacyjnych podczas wystąpień publicznych oraz umiejętności profesjonalnego przygotowania prezentacji, technik wzbudzania i podtrzymywania zainteresowania słuchaczy, radzenia sobie z tremą, stresem i trudnymi sytuacjami w trakcie wystąpień publicznych.


Szkolenie polecamy dla:
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z  wystąpieniami publicznymi w sytuacjach zawodowych.
 

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  •     zdobędą wiedzę dotyczącą struktury dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania,
  •     nauczą się wykorzystywać narzędzia wspierające prezentację,
  •     rozwiną umiejętności budowania odpowiedniej atmosfery podczas wystąpień publicznych,
  •     opanują umiejętności minimalizowania tremy (tzw. stresu autoprezentacyjnego),
  •     nauczą się świadomie wykorzystywać mowę ciała i inne elementy komunikacji niewerbalnej,
  •     poznają techniki pobudzania i utrzymania zainteresowania słuchaczy i zapobiegania ich znużeniu,
  •     dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać techniki autoprezentacji – magia pierwszego i … drugiego wrażenia do budowania wizerunku profesjonalnego i wiarygodnego mówcy,
  •     będą mieli okazję przygotować i przećwiczyć własne mini – prezentacje.


Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  •     pracę w zespołach,
  •     gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach,
  •     dyskusje na forum grupy,
  •     testy/ ankiety,
  •     wykład z prezentacją multimedialną (20%).

I. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH.

1. Efekt „pierwszego wrażenia”.

2. Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym.

3. Autodiagnoza stylu.

5. Dostosowanie wizerunku do sytuacji publicznych.

6. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego kolorem i stylem:

  • strój,
  • akcesoria i symbole statusu.

7. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego głosem – komunikacja wokalna.

8. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego słowem – komunikacja werbalna.

9. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego postawą – metoda PROSTO.

II. PRZYGOTOWANIE DOBREJ PREZENTACJI – STRUKTURA DIAMENTU.

1. Zdefiniowanie celu prezentacji – o czym chcesz mówić.

2. Kto będzie słuchał – analiza audytorium.

3. Zabłyśnij na wejściu – schemat otwarcia prezentacji.

4. Mocny PSB (Power Sound Bite).

5. Treść główna – co i w jaki sposób zawrzeć w prezentacji.

6. Efektywne i efektowne zakończenie.

7. 9 filarów znakomitej prezentacji.

III. SPOSOBY PRZYCIĄGANIA UWAGI SŁUCHACZY.

1. Style zapamiętywania i uczenia się dorosłych.

2. Budowanie relacji ze słuchaczami.

3. Techniki pobudzania i podtrzymywania zainteresowania.

4. Jak z dobrej prezentacji zrobić świetną – naucz się opowiadać historie.

5. Wykorzystanie humoru.

6. Prezentacja za pomocą środków audiowizualnych – mity i fakty (Power Point, flipchart, rzutnik multimedialny, tablica).

IV. PROWADZENIE PREZENTACJI.

1. Znalezienie własnego stylu.

2. Odpowiadanie na pytania z Sali.

3. Techniki radzenia sobie ze stresem i z tremą podczas wystąpienia publicznego.

4. Zwroty, którymi nie należy zaczynać i zwroty, którymi nie należy kończyć prezentacji.

5. Zwroty, którymi warto rozpocząć i którymi warto skończyć prezentację.

V. PROWADZENIE INDYWIDUALNYCH MINI - PREZENTACJI – ĆWICZENIA DOSKONALĄCE INDYWIDUALNE UMIEJĘTNOŚCI AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH.

1. Studium przypadku oparte na tematach z życia codziennego i pracy.

VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA.

1. Indywidualny plan działania.

Termin

2019-03-21 (2 dni)
(Termin gwarantowany)

Miejsce

Hotel*****Radisson Blu
ul.Straszewskiego 17
Kraków

Cena

1580 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1834 dni

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1580 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane