„Potrzeba mi 3 minut, aby przygotować przemówienie 3-godzinne; 3 godzin, aby przygotować przemówienie 3- minutowe, a będę potrzebować 6-ściu godzin, jeśli doskonale znam temat” (Bismarc)
Każdy z nas pozostając w jakiejkolwiek relacji z innymi ludźmi, dostarcza im informacji na swój temat i czyni to za pomocą słów i/ lub niewerbalnie. Oznacza to, że chcemy tego czy nie – nie możemy nie wysyłać komunikatów na swój temat. Ludzie zaś, komunikując się z nami, informacje te odbierają i na tej podstawie tworzą sobie obraz naszej osoby. Oznacza to znów, że chcemy tego czy nie – pozostawiamy ślad w myślach, w emocjach i w pamięci ludzi, z którymi się kontaktujemy.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności autoprezentacyjnych podczas wystąpień publicznych oraz umiejętności profesjonalnego przygotowania prezentacji, technik wzbudzania i podtrzymywania zainteresowania słuchaczy, radzenia sobie z tremą, stresem i trudnymi sytuacjami w trakcie wystąpień publicznych.
Szkolenie polecamy dla:
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi w sytuacjach zawodowych.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
- zdobędą wiedzę dotyczącą struktury dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania,
- nauczą się wykorzystywać narzędzia wspierające prezentację,
- rozwiną umiejętności budowania odpowiedniej atmosfery podczas wystąpień publicznych,
- opanują umiejętności minimalizowania tremy (tzw. stresu autoprezentacyjnego),
- nauczą się świadomie wykorzystywać mowę ciała i inne elementy komunikacji niewerbalnej,
- poznają techniki pobudzania i utrzymania zainteresowania słuchaczy i zapobiegania ich znużeniu,
- dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać techniki autoprezentacji – magia pierwszego i … drugiego wrażenia do budowania wizerunku profesjonalnego i wiarygodnego mówcy,
- będą mieli okazję przygotować i przećwiczyć własne mini – prezentacje.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
- pracę w zespołach,
- gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach,
- dyskusje na forum grupy,
- testy/ ankiety,
- wykład z prezentacją multimedialną (20%).
I. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH.
1. Efekt „pierwszego wrażenia”.
2. Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym.
3. Autodiagnoza stylu.
5. Dostosowanie wizerunku do sytuacji publicznych.
6. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego kolorem i stylem:
- strój,
- akcesoria i symbole statusu.
7. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego głosem – komunikacja wokalna.
8. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego słowem – komunikacja werbalna.
9. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego postawą – metoda PROSTO.
II. PRZYGOTOWANIE DOBREJ PREZENTACJI – STRUKTURA DIAMENTU.
1. Zdefiniowanie celu prezentacji – o czym chcesz mówić.
2. Kto będzie słuchał – analiza audytorium.
3. Zabłyśnij na wejściu – schemat otwarcia prezentacji.
4. Mocny PSB (Power Sound Bite).
5. Treść główna – co i w jaki sposób zawrzeć w prezentacji.
6. Efektywne i efektowne zakończenie.
7. 9 filarów znakomitej prezentacji.
III. SPOSOBY PRZYCIĄGANIA UWAGI SŁUCHACZY.
1. Style zapamiętywania i uczenia się dorosłych.
2. Budowanie relacji ze słuchaczami.
3. Techniki pobudzania i podtrzymywania zainteresowania.
4. Jak z dobrej prezentacji zrobić świetną – naucz się opowiadać historie.
5. Wykorzystanie humoru.
6. Prezentacja za pomocą środków audiowizualnych – mity i fakty (Power Point, flipchart, rzutnik multimedialny, tablica).
IV. PROWADZENIE PREZENTACJI.
1. Znalezienie własnego stylu.
2. Odpowiadanie na pytania z Sali.
3. Techniki radzenia sobie ze stresem i z tremą podczas wystąpienia publicznego.
4. Zwroty, którymi nie należy zaczynać i zwroty, którymi nie należy kończyć prezentacji.
5. Zwroty, którymi warto rozpocząć i którymi warto skończyć prezentację.
V. PROWADZENIE INDYWIDUALNYCH MINI - PREZENTACJI – ĆWICZENIA DOSKONALĄCE INDYWIDUALNE UMIEJĘTNOŚCI AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH.
1. Studium przypadku oparte na tematach z życia codziennego i pracy.
VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA.
1. Indywidualny plan działania.
2019-03-21
(2 dni)
(Termin gwarantowany)
Hotel*****Radisson Blu
ul.Straszewskiego 17
Kraków
Szkolenie rozpoczyna się za 1834 dni