Cele i korzyści:
- Omówienie ścieżki postępowania dla zamówień realizowanych poprzez zasadę konkurencyjności
- Omówienie obszarów szczególnego ryzyka w kontekście definicji nieprawidłowości oraz zasad kwalifikowalności wydatków
- Omówienie wpływu „specustawy funduszowej” oraz ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych na postępowania oraz realizowane zamówienia publiczne
- Przekazanie użytecznej wiedzy z zakresu zamówień publicznych przez doświadczonego kontrolera projektów unijnych i jeszcze bardziej doświadczonego „zamówieniowca”, popartej praktycznymi przykładami i propozycjach rozwiązań ukierunkowanych na przeciwdziałanie możliwości wystąpienia nieprawidłowości w projekcie
Szkolenie skierowane jest do: pracowników zajmujących się realizacją projektów unijnych, przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, jak również koordynatorów projektów unijnych.
STANDARDOWA cena szkolenia: 590 PLN netto / osoba
PROMOCYJNA cena szkolenia: 390 PLN netto / osoba - zgłoszenia do 20 maja 2020 r.
Zapoznaj się z Regulaminem szkoleń on-line i zaakceptuj go podczas zgłoszenia
Ogólne informacje na temat szkoleń otwartych AVENHANSEN ►
Jeżeli szkolenie on-line objęte jest specjalnym rabatem to ten rabat obowiązuje w przypadku zapłacenia pełnej kwoty za szkolenie do 7 dni przed jego rozpoczęciem.
W ramach szkolenia otwartego on-line gwarantujemy Państwu:
- Interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe podczas pracy on-line oraz do pobrania
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Reklamacje
Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.
W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.
Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
MODUŁ I. SZCZEGÓLNA SYTUACJA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW W DOBIE PANDEMII KORONAWIRUSA
- Regulacje dotyczące zmian w prowadzonych postępowaniach
- Zasady wprowadzania zmian do realizowanych zamówień publicznych
- Przesłanki zmiany umowy w kontekście kwalifikowania wydatków
- Zmiana zakresu zamówienia publicznego a cele i wskaźniki określone w projekcie
MODUŁ II. PROCEDURA UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ W PROJEKTACH UNIJNYCH W KONTEKŚCIE RYZYKA NIEPRAWIDŁOWOŚCI I NIEKWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW
- Ustalenie podobieństwa przedmiotu zamówienia w związku z zapewnieniem prawidłowego oszacowania wartości zamówienia:
- Definiowanie tzw. „zamówień podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej
- Tożsamość przedmiotowa w zakresie dostaw i usług
- Tożsamość przedmiotowa w zakresie robót budowlanych w kontekście definicji obiektu budowlanego w świetle orzecznictwa TSUE, sądów administracyjnych oraz wyników kontroli
- Tożsamość czasowa z uwzględnieniem konieczności udzielania zamówień nieprzewidzianych (czym jest obiektywna nieprzewidywalność, nowa okoliczność nieznana w momencie wszczęcia postępowania, jak traktować zakupy planowane, ale których docelowego zakresu zamawiający nie może określić – mimo że są określone w projekcie)
- Tożsamość podmiotowa – jak badać rynek wykonawców/dostawców
- Metody obliczania wartości zamówienia
- Źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia
- Szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków
- Szacowanie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych
- Wybór trybu i zakresu procedury dla zamówienia publicznego:
- Zbieg różnych przepisów do tych samych czynności - wybór przepisów Pzp w przypadku postępowań, których przedmiot obejmuje tzw. zamówienia, do których miałyby zastosowanie różne przepisy ustawy Pzp
- Udzielanie zamówienia w częściach w orzecznictwie i wynikach kontroli - uprawniony oraz niedopuszczalny podział zamówienia na części
- Postępowanie z możliwością składania ofert częściowych
- Agregowanie (łączenie) przedmiotu zamówienia w kontekście ryzyka ograniczenia konkurencji
- Możliwość podziału zamówienia w trybie art. 6a
- Prawo opcji
- Zasada prymatu trybów przetargowych - wybór trybu lub procedury postępowania
- Przesłanki umożliwiające stosowanie trybów innych niż podstawowe
- Zamówienia wyłączone z obowiązku stosowania ustawy
- Zasada konkurencyjności – ścieżka postępowania:
- Szacowanie wartości zamówienia
- Zapytania ofertowe jako sposób upublicznienia zamówienia – co musi zawierać, gdzie zamieszczamy
- Opis przedmiotu zamówienia – jak uniknąć ryzyka naruszenia zasad równego traktowania oraz uczciwej konkurencji
- Kryteria oceny ofert
- Termin składania ofert
- Wybór oferty i zawarcie umowy z wykonawcą
- Obowiązki informacyjne po udzielonym zamówieniu
- Rozeznanie rynku:
- Cel rozeznania rynku
- Rozeznanie rynku a procedura wyboru oferty
- Sposób przeprowadzenia oraz dokumentowanie
- Obszary szczególnego ryzyka w zamówieniach objętych ustawą Prawo zamówień publicznych:
- Publikacja ogłoszenia oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia
- Termin i miejsce składania ofert (to wcale nie jest takie oczywiste) - konsekwencje braku precyzji
- Otwarcie ofert
- Zmiana treści ogłoszenia oraz SIWZ – konsekwencje zmian dla przebiegu postępowania
- Jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia – skutki zaniechań
- Jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia – kiedy użycie znaku towarowego będzie dopuszczalne
- Zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia
- Adekwatne i proporcjonalne warunki udziału w postępowaniu
- Katalog dokumentów jakich zamawiający może zażądać od wykonawcy - kiedy i jakie dokumenty wykonawca winien złożyć na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
- Kryteria oceny ofert - związek kryteriów z przedmiotem zamówienia
- Wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium
- Oferta w zamówieniach publicznych - czy formularz ofertowy to oferta?
- Oświadczenie wykonawcy jako podstawa oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
- Procedura odwrócona w przetargu nieograniczonym
- Wezwanie wykonawcy do wyjaśnienia treści oferty
- Poprawianie omyłek w ofertach
- Badanie rażąco niskiej ceny
- Obligatoryjne oraz fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania
- Przesłanki odrzucenia oferty
- Wzwanie wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału oraz braku podstaw do wykluczenia
- Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – jak poprawnie zdefiniować przesłanki
- Treść umowy i termin zawarcia
- Kiedy dopuszczalna będzie zmiana umowy i w jakim zakresie
- Zdefiniowanie istotnej i nieistotnej zmiany umowy
- Konsekwencje uchylania się stron od zawarcia umowy
- Skutki naruszenia przepisów i zasad dot. zamówień publicznych:
- Definicja błędu i nieprawidłowości – w kontekście prawa unijnego
- Czy każdy błąd (niezgodność) w zamówieniu skutkuje korektą finansową
- Skutki w odniesieniu do zasad kwalifikowania wydatków
- Konsekwencje na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych – przed Prezesem UZP
- Błędy i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych a naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Odpowiedzialność karna i dyscyplinarna w związku z udzielaniem zamówień publicznych
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- Prezentacja multimedialna
- Wykład
- Dyskusje
- Analiza case study
Szkolenie rozpoczyna się za 1423 dni
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
- 08:45 - 09:00 - próba logowania
- 09:00 - 12:00 - część I szkolenia
- 12:00 - 13:00 - przerwa
- 13:00 - 16:00 - część II szkolenia