Cele i korzyści:

  • Omówienie ścieżki postępowania dla zamówień realizowanych poprzez zasadę konkurencyjności
  • Omówienie obszarów szczególnego ryzyka w kontekście definicji nieprawidłowości oraz zasad kwalifikowalności wydatków
  • Omówienie wpływu „specustawy funduszowej” oraz ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych na postępowania oraz realizowane zamówienia publiczne
  • Przekazanie użytecznej wiedzy z zakresu zamówień publicznych przez doświadczonego kontrolera projektów unijnych i jeszcze bardziej doświadczonego „zamówieniowca”, popartej praktycznymi przykładami i propozycjach rozwiązań ukierunkowanych na przeciwdziałanie możliwości wystąpienia nieprawidłowości w projekcie



     


Szkolenie skierowane jest do:  pracowników zajmujących się realizacją projektów unijnych, przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, jak również koordynatorów projektów unijnych.
 

STANDARDOWA cena szkolenia: 590 PLN netto / osoba

PROMOCYJNA cena szkolenia: 390 PLN netto / osoba - zgłoszenia do 20 maja 2020 r.


Zapoznaj się z Regulaminem szkoleń on-line i zaakceptuj go podczas zgłoszenia

Regulamin szkoleń otwartych ►

Ogólne informacje na temat szkoleń otwartych AVENHANSEN ►


 

Jeżeli szkolenie on-line objęte jest specjalnym rabatem to ten rabat obowiązuje w przypadku zapłacenia pełnej kwoty za szkolenie do 7 dni przed jego rozpoczęciem.

 


W ramach szkolenia otwartego on-line gwarantujemy Państwu:

  • Interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
  • Miłą i fachową obsługę
  • Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
  • Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
  • Autorskie materiały szkoleniowe podczas pracy on-line oraz do pobrania
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

 


Reklamacje

Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje ►

 


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. SZCZEGÓLNA SYTUACJA ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW W DOBIE PANDEMII KORONAWIRUSA
 

  1. Regulacje dotyczące zmian w prowadzonych postępowaniach
  2. Zasady wprowadzania zmian do realizowanych zamówień publicznych
  3. Przesłanki zmiany umowy w kontekście kwalifikowania wydatków
  4. Zmiana zakresu zamówienia publicznego a cele i wskaźniki określone w projekcie


MODUŁ II. PROCEDURA UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ W PROJEKTACH UNIJNYCH W KONTEKŚCIE RYZYKA NIEPRAWIDŁOWOŚCI I NIEKWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW
 

  1. Ustalenie podobieństwa przedmiotu zamówienia w związku z zapewnieniem prawidłowego oszacowania wartości zamówienia:
  • Definiowanie tzw. „zamówień podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej
  • Tożsamość przedmiotowa w zakresie dostaw i usług
  • Tożsamość przedmiotowa w zakresie robót budowlanych w kontekście definicji obiektu budowlanego w świetle orzecznictwa TSUE, sądów administracyjnych oraz wyników kontroli
  • Tożsamość czasowa z uwzględnieniem konieczności udzielania zamówień nieprzewidzianych (czym jest obiektywna nieprzewidywalność, nowa okoliczność nieznana w momencie wszczęcia postępowania, jak traktować zakupy planowane, ale których docelowego zakresu zamawiający nie może określić – mimo że są określone w projekcie)
  • Tożsamość podmiotowa – jak badać rynek wykonawców/dostawców
  • Metody obliczania wartości zamówienia
  • Źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia
  • Szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków
  • Szacowanie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych
  1. Wybór trybu i zakresu procedury dla zamówienia publicznego:
  • Zbieg różnych przepisów do tych samych czynności - wybór przepisów Pzp w przypadku postępowań, których przedmiot obejmuje tzw. zamówienia, do których miałyby zastosowanie różne przepisy ustawy Pzp
  • Udzielanie zamówienia w częściach w orzecznictwie i wynikach kontroli - uprawniony oraz niedopuszczalny podział zamówienia na części
  • Postępowanie z możliwością składania ofert częściowych
  • Agregowanie (łączenie) przedmiotu zamówienia w kontekście ryzyka ograniczenia konkurencji
  • Możliwość podziału zamówienia w trybie art. 6a
  • Prawo opcji
  • Zasada prymatu trybów przetargowych - wybór trybu lub procedury postępowania
  • Przesłanki umożliwiające stosowanie trybów innych niż podstawowe
  • Zamówienia wyłączone z obowiązku stosowania ustawy
  1. Zasada konkurencyjności – ścieżka postępowania:
  • Szacowanie wartości zamówienia
  • Zapytania ofertowe jako sposób upublicznienia zamówienia – co musi zawierać, gdzie zamieszczamy
  • Opis przedmiotu zamówienia – jak uniknąć ryzyka naruszenia zasad równego traktowania oraz uczciwej konkurencji
  • Kryteria oceny ofert
  • Termin składania ofert
  • Wybór oferty i zawarcie umowy z wykonawcą
  • Obowiązki informacyjne po udzielonym zamówieniu
  1. Rozeznanie rynku:
  • Cel rozeznania rynku
  • Rozeznanie rynku a procedura wyboru oferty
  • Sposób przeprowadzenia oraz dokumentowanie
  1. Obszary szczególnego ryzyka w zamówieniach objętych ustawą Prawo zamówień publicznych:
  • Publikacja ogłoszenia oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia
  • Termin i miejsce składania ofert (to wcale nie jest takie oczywiste) - konsekwencje braku precyzji
  • Otwarcie ofert
  • Zmiana treści ogłoszenia oraz SIWZ – konsekwencje zmian dla przebiegu postępowania
  • Jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia – skutki zaniechań
  • Jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia – kiedy użycie znaku towarowego będzie dopuszczalne
  • Zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia
  • Adekwatne i proporcjonalne warunki udziału w postępowaniu
  • Katalog dokumentów jakich zamawiający może zażądać od wykonawcy - kiedy i jakie dokumenty wykonawca winien złożyć na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  • Kryteria oceny ofert - związek kryteriów z przedmiotem zamówienia
  • Wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium
  • Oferta w zamówieniach publicznych - czy formularz ofertowy to oferta?
  • Oświadczenie wykonawcy jako podstawa oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
  • Procedura odwrócona w przetargu nieograniczonym
  • Wezwanie wykonawcy do wyjaśnienia treści oferty
  • Poprawianie omyłek w ofertach
  • Badanie rażąco niskiej ceny
  • Obligatoryjne oraz fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania
  • Przesłanki odrzucenia oferty
  • Wzwanie wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału oraz braku podstaw do wykluczenia
  • Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – jak poprawnie zdefiniować przesłanki
  • Treść umowy i termin zawarcia
  • Kiedy dopuszczalna będzie zmiana umowy i w jakim zakresie
  • Zdefiniowanie istotnej i nieistotnej zmiany umowy
  • Konsekwencje uchylania się stron od zawarcia umowy
  1. Skutki naruszenia przepisów i zasad dot. zamówień publicznych:
  • Definicja błędu i nieprawidłowości – w kontekście prawa unijnego
  • Czy każdy błąd (niezgodność) w zamówieniu skutkuje korektą finansową
  • Skutki w odniesieniu do zasad kwalifikowania wydatków
  • Konsekwencje na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych – przed Prezesem UZP
  • Błędy i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych a naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Odpowiedzialność karna i dyscyplinarna w związku z udzielaniem zamówień publicznych

 

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

 

  • Prezentacja multimedialna
  • Wykład
  • Dyskusje
  • Analiza case study

 

Termin

2020-05-27

Miejsce



On-line

Cena

590 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1423 dni

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

  • 08:45 - 09:00 - próba logowania
  • 09:00 - 12:00 - część I szkolenia
  • 12:00 - 13:00 - przerwa
  • 13:00 - 16:00 - część II szkolenia

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 590 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane