Negocjacje międzynarodowe mają na celu przygotowanie do prowadzenia skutecznych negocjacji w różnych krajach o zróżnicowanej kulturze, systemów politycznych i gospodarczych, w różnych środowiskach i miejscach geograficznych. Uczestnicy w praktyczny sposób  zapoznają się ze specyfika prowadzenia negocjacji, odmiennym podejściem w różnych krajach procesu negocjacyjnego, mentalnością i postawami prezentowanymi w różnych kulturach. Szkolenie pozwoli na unikniecie różnych nieporozumień, obniżenia skuteczności negocjacji i szukanie sposobów na budowanie długofalowych relacji z partnerami zagranicznymi. Uczestnicy rozwiną u siebie samoświadomość zróżnicowania kulturowego, akceptacji dla zachowań partnerów negocjacyjnych w różnych krajach i zwiększą swoje kompetencje w zakresie osiągania celów biznesowych w zróżnicowanym środowisku kultur, języka i religii.








CELE SZKOLENIA:

  1. Nabycie kompetencji do skutecznego prowadzenia negocjacji na międzynarodowych rynkach
  2. Rozwijanie umiejętności przez Uczestników radzenia sobie w rokowaniach z partnerami o różnych kulturach, wartościach i sposobach komunikowania się
  3. Kształtowanie postaw budowania relacji w oparciu o strategie, style i metody prowadzenia negocjacji międzynarodowych
  4. Wzmocnienie negocjatorów ABB w radzeniu sobie w negocjacjach na zróżnicowanych, odmiennych i trudnych rynkach krajów i kontynentów
     

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Uczestnicy w ramach szkolenia:
 

  1. Zapoznają się z różnicami międzykulturowymi i ich wpływem na przebieg negocjacji
  2. Poznają skuteczne metody prowadzenia i przebiegu negocjacji, które Uczestników wzmocnią i pozwolą na nabranie pewności siebie w rokowaniach prowadzonych poza granicami naszego kraju
  3. Zapoznają się ze skutecznymi technikami, sposobami komunikowania się i zachowania ułatwiającymi „wtopienie” się w klimat negocjacyjny w danym kraju
  4. Nauczą się jak unikać gaf i błędów, które tworzą bariery wejścia do efektywnych rokowań
  5. Poznają zróżnicowane, odmienne sposoby komunikowania się w różnych kulturach i w krajach
  6. Zapoznają się z kulturowym podziałem krajów: Północ, Środek, Południe – ceremonialność, partnerstwo, przywiązanie do „zegara”, zwyczajami i obyczajami
  7. Będą znali negocjacyjny savoir vivre obowiązujący w międzynarodowym biznesie
  8. Posiądą umiejętność elastycznego dopasowania się do partnera (zachowanie, ceremonialność, ubiór, prezenty) w poszczególnych krajach i kontynentach
  9. Rozwiną umiejętność budowania relacji z partnerami negocjacyjnymi z odmiennych krajów, kultur i religii
  10. Nabędą niezbędne kompetencje do poruszania się w międzynarodowym środowisku biznesowym, które zwiększą szansę na negocjacyjny sukces
  11. Nauczą się jakie strategie, style i techniki negocjacyjne stosować w danej sytuacji, tak aby pomyślnie zakończyć negocjacje

 

Program szkolenia zawiera:
 

  1. Elementy czynników kulturowych, które należy uwzględnić przygotowując się do negocjacji, które maja wpływ na efekty rokowań, budowanie długofalowych relacji z partnerem, sposób prowadzenia rozmów
  2. Zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, które mają kluczowy wpływ na finał negocjacji w różnych krajach i na różnych kontynentach
  3. Instrumenty, style, strategie, metody i techniki prowadzenia negocjacji w zależności od kraju partnera negocjacyjnego
  4. Zasady negocjacyjnego savoir vivre, czyli jak powinien zachować się polski negocjator


Podczas szkolenia podkreślona będzie rola:

  1. Zwyczajów, obyczajów, norm kulturowych, zasad komunikacyjnych w wybranych krajach i kontynentach
  2. Budowania relacji pomiędzy partnerami negocjacji
  3. Poznania strategii, taktyk negocjacyjnych stosowanych w negocjacjach międzynarodowych
  4. Sposobom prowadzenia negocjacji (przygotowanie do negocjacji, etapy, techniki, style, manipulacje, wychodzenie z impasu) i innych czynników mających wpływ na końcowy sukces negocjacyjny


Pierwsza część szkolenia:
Uczestnicy zapoznają się z uwarunkowaniami kulturowymi w krajach, w których prowadza rokowania. Poznają obszary kulturowe, wartości, zachowania, style prowadzenia negocjacji, kultury ceremonialne i nieceremonialne, kraje o nastawieniu proparnerskim i protransakcyjnym, kraje monochroniczne i polichroniczne (podejście do czasu), kultury powściągliwe i ekspresyjne, negocjacyjny savoir vivre, etapy negocjacji, sposób komunikowania z partnerami na międzynarodowym rynku, skuteczne techniki negocjacyjne w różnych rejonach świata,

Druga część szkolenia:
Poświęcona będzie na praktyczny trening, gry i ćwiczenia w prowadzeniu negocjacji z partnerami prezentującymi określone kultury, kontynenty i kraje. Celem drugiego dnia szkolenia będzie przetrenowanie nabytych kompetencji w prowadzeniu negocjacji w międzynarodowym środowisku. Podczas tej części będziemy analizowali praktyczne sytuacje wynikające z doświadczeń Uczestników i międzynarodowych negocjatorów


Uczestnicy szkolenia:

  • Szefowie firm i menedżerowie negocjujący kontrakty handlowe w krajach o różnych kulturach
  • Negocjatorzy międzynarodowi
  • Specjaliści ds. Sprzedaży na międzynarodowych rynkach
  • Osoby nawiązujące kontakty handlowe na międzynarodowym rynku
  • Zainteresowani komunikacją z przedstawicielami rynków Europy, Azji, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, Południowej i Środkowej Afryki

 

STANDARDOWA cena szkolenia: 590 PLN netto / osoba

PROMOCYJNA cena szkolenia: 390 PLN netto / osoba - zgłoszenia do 12 maja 2020 r.


Zapoznaj się z Regulaminem szkoleń on-line i zaakceptuj go podczas zgłoszenia

Regulamin szkoleń otwartych ►

Ogólne informacje na temat szkoleń otwartych AVENHANSEN ►


 

Jeżeli szkolenie on-line objęte jest specjalnym rabatem to ten rabat obowiązuje w przypadku zapłacenia pełnej kwoty za szkolenie do 7 dni przed jego rozpoczęciem.

 


W ramach szkolenia otwartego on-line gwarantujemy Państwu:

  • Interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
  • Miłą i fachową obsługę
  • Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
  • Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
  • Autorskie materiały szkoleniowe podczas pracy on-line oraz do pobrania
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

 


Reklamacje

Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje ►

 


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

WSTĘP

  1. Powitanie, przedstawienie, umowa z Uczestnikami, cele, zagadnienia, struktura szkolenia
  2. Ćwiczenie negocjacyjne otwierające i pytania otwierające
     

MODUŁ I. ISTOTA I ROLA NEGOCJACJI W BIZNESIE MIĘDZYNARODOWYM
 

  1. Wpływ komunikacji międzykulturowej werbalnej i niewerbalnej na zainicjowanie i przebieg negocjacji z partnerem międzynarodowym (Europa i Afryka)
  2. Komunikacja wysoko i nisko kontekstowa
  3. Styl formalny i nieformalny prowadzenia rozmów
  4. Etapy negocjacji, style, techniki i strategie działania z partnerami pochodzącymi z wybranych kultur
  5. Instrumenty komunikacyjne – pytania, słuchanie, interpretacja słów i zachowań partnera negocjacyjnego
  6. Radzenie sobie z impasem w rokowaniach
  7. Obserwacja i interpretacja własnych zachowań, wpływ własnego zachowania i sposobu prowadzenia rozmów na partnera zagranicznego
  8. Przygotowanie do negocjacji międzynarodowych, arkusz negocjacyjny
  9. BATNA – tworzenie alternatyw i atutów w negocjacjach międzynarodowych


MODUŁ II. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE POSZCZEGÓLNYCH KULTUR
 

  1. Nastawienie pro partnerskie i pro transakcyjne
  2. Ceremonialność i nieceremonalność – rytuały i stosunek do hierarchii
  3. Powściągliwość i ekspresyjność – charakterystyczne zachowania w kulturach różnych krajów i narodów
  4. Monochroniczność i polichroniczność – stosunek do czasu w kulturach różnych krajów
  5. Indywidualizm i zbiorowość – stosunek do pobratymców
  6. Stosunek do religii: wpływ lub brak wpływu na prowadzenie negocjacji
  7. Zachowania biznesowe w poszczególnych kulturach krajów Europy, i  Afryki


MODUŁ III. ETYKIETA, ZWYCZAJE I OBYCZAJE NEGOCJACYJNE W WYBRANYCH KRAJACH
 

  1. Negocjacyjny i kulturowy savoir vivre w różnych kulturach (Europa, Azja, Ameryka  
  2. Północna i Południowa, Afryka) – ubiór, sposób komunikacji werbalnej i niewerbalnej, mowa ciała, zachowanie, postawa, prezenty, powitania, przedstawiania
  3. Nieetykieta czyli popełniane gafy i błędy w negocjacjach międzynarodowych
  4. Dobre obyczaje w rokowaniach
  5. Pozyskiwanie sympatii i zaufania u partnerów zagranicznych
  6. Powitania, wizytówki, przedstawianie się
  7. Różnice międzykulturowe w zasadach etykiety
  8. Silne strony polskich negocjatorów – źródła siły i jej wykorzystanie w rokowaniach
  9. Stereotypy kulturowe – jak postrzegamy innych i jak oni nas postrzegają
  10. Wpływ stereotypów i mentalności na skuteczność prowadzenia negocjacji


MODUŁ IV. TRENING NEGOCJACJI PROWADZONYCH W GRUPACH I PARAMI Z PARTNERAMI NEGOCJACYJNYMI Z WYBRANYCH  OBSZARÓW KULTUROWYCH I KRAJÓW
 

  1. Charakterystyka negocjatorów z wybranych krajów – ich stylu, postawie, ceremonialności, komunikacji, sposobom prowadzenia negocjacji – ćwiczenie grupowe
  2. Przyporządkowanie stylów komunikowania negocjatorom z wybranych krajów i kultur – ćwiczenie w zespołach, dyskusja, wnioski
  3. Najczęściej popełniane błędy w negocjacjach międzynarodowych przez polskich negocjatorów – ich wpływ na wynik negocjacji, charakterystyka, przeciwdziałanie – ćwiczenie w zespołach, dyskusja wnioski
  4. Przygotowanie do negocjacji – sporządzenie arkuszy negocjacyjnych określenie celu/celów, kwestii negocjacyjnych, bilans sił na wejściu, ustalenie kryteriów obiektywnych, zdefiniowanie problemów i stanowiska negocjacyjnego, przyjęcie strategii negocjacyjnej, alternatywny scenariusz, ustępstwa, przyjęcie stylu negocjacyjnego - pokazanie systemu przygotowania się do negocjacji, uwzględniającego cele własne i przewidywane cele drugiej strony, ścieżki dojścia do realizacji wyznaczonego celu, wyznaczenia sobie różnych strategii i taktyk, które uwzględniają różnice międzykulturowe – praca w zespołach
  5. Analiza przypadków – wybrane przez Uczestników charakterystyczne sytuacje negocjacyjne (orientalne kultury) z ich praktyki rokowań w różnych krajach – opisy, dyskusje, wnioski
  6. Symulacje negocjacji w wybranych krajach Europy i Afryki prowadzone przez Uczestników szkolenia – informacje zwrotne, dyskusja, opinie, wnioski
  7. Mistrz negocjacji międzynarodowych – stworzenie profilu „idealnego” negocjatora rynków międzynarodowych (cechy, zachowania, osobowość, kompetencje, przygotowanie, odporność i reakcje na różne sytuacje negocjacyjne – ćwiczenie w małych grupach – rysunki, opisy, charakterystyka – ćwiczenie w zespołach, omówienie, wnioski
  8. Polski model kultury, a kultura innych krajów – stereotypy i uprzedzenia: „Jak postrzegamy inne nacje, narody i kultury?” – ćwiczenie grupowe
  9. Test dla Uczestników – „Jakim jestem negocjatorem”
  10. Test dla Uczestników – reakcja na konflikt negocjacyjny


ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE, ODPOWIEDZI NA PYTANIA, KONSULTACJE Z TRENEREM

 

Metody szkoleniowe:
 

Szkolenie prowadzone będzie w sposób warsztatowy, budujący zaangażowanie Uczestników, uzupełniane ćwiczeniami, dyskusjami i analizami przypadków. ćwiczenia indywidualne, w parach  i małych grupach:

  • Studia przypadków – analiza i wnioski
  • Odgrywanie ról
  • Testy
  • Dyskusje
  • Mini wykład trenerski
  • „Burza mózgów”
Termin

2020-05-19

Miejsce



On-line

Cena

590 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1431 dni

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

  • 08:45 - 09:00 - próba logowania
  • 09:00 - 12:00 - część I szkolenia
  • 12:00 - 13:00 - przerwa
  • 13:00 - 16:00 - część II szkolenia

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 590 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane