Negocjacje międzynarodowe mają na celu przygotowanie do prowadzenia skutecznych negocjacji w różnych krajach o zróżnicowanej kulturze, systemów politycznych i gospodarczych, w różnych środowiskach i miejscach geograficznych. Uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się ze specyfika prowadzenia negocjacji, odmiennym podejściem w różnych krajach procesu negocjacyjnego, mentalnością i postawami prezentowanymi w różnych kulturach. Szkolenie pozwoli na unikniecie różnych nieporozumień, obniżenia skuteczności negocjacji i szukanie sposobów na budowanie długofalowych relacji z partnerami zagranicznymi. Uczestnicy rozwiną u siebie samoświadomość zróżnicowania kulturowego, akceptacji dla zachowań partnerów negocjacyjnych w różnych krajach i zwiększą swoje kompetencje w zakresie osiągania celów biznesowych w zróżnicowanym środowisku kultur, języka i religii.
CELE SZKOLENIA:
- Nabycie kompetencji do skutecznego prowadzenia negocjacji na międzynarodowych rynkach
- Rozwijanie umiejętności przez Uczestników radzenia sobie w rokowaniach z partnerami o różnych kulturach, wartościach i sposobach komunikowania się
- Kształtowanie postaw budowania relacji w oparciu o strategie, style i metody prowadzenia negocjacji międzynarodowych
- Wzmocnienie negocjatorów ABB w radzeniu sobie w negocjacjach na zróżnicowanych, odmiennych i trudnych rynkach krajów i kontynentów
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Uczestnicy w ramach szkolenia:
- Zapoznają się z różnicami międzykulturowymi i ich wpływem na przebieg negocjacji
- Poznają skuteczne metody prowadzenia i przebiegu negocjacji, które Uczestników wzmocnią i pozwolą na nabranie pewności siebie w rokowaniach prowadzonych poza granicami naszego kraju
- Zapoznają się ze skutecznymi technikami, sposobami komunikowania się i zachowania ułatwiającymi „wtopienie” się w klimat negocjacyjny w danym kraju
- Nauczą się jak unikać gaf i błędów, które tworzą bariery wejścia do efektywnych rokowań
- Poznają zróżnicowane, odmienne sposoby komunikowania się w różnych kulturach i w krajach
- Zapoznają się z kulturowym podziałem krajów: Północ, Środek, Południe – ceremonialność, partnerstwo, przywiązanie do „zegara”, zwyczajami i obyczajami
- Będą znali negocjacyjny savoir vivre obowiązujący w międzynarodowym biznesie
- Posiądą umiejętność elastycznego dopasowania się do partnera (zachowanie, ceremonialność, ubiór, prezenty) w poszczególnych krajach i kontynentach
- Rozwiną umiejętność budowania relacji z partnerami negocjacyjnymi z odmiennych krajów, kultur i religii
- Nabędą niezbędne kompetencje do poruszania się w międzynarodowym środowisku biznesowym, które zwiększą szansę na negocjacyjny sukces
- Nauczą się jakie strategie, style i techniki negocjacyjne stosować w danej sytuacji, tak aby pomyślnie zakończyć negocjacje
Program szkolenia zawiera:
- Elementy czynników kulturowych, które należy uwzględnić przygotowując się do negocjacji, które maja wpływ na efekty rokowań, budowanie długofalowych relacji z partnerem, sposób prowadzenia rozmów
- Zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, które mają kluczowy wpływ na finał negocjacji w różnych krajach i na różnych kontynentach
- Instrumenty, style, strategie, metody i techniki prowadzenia negocjacji w zależności od kraju partnera negocjacyjnego
- Zasady negocjacyjnego savoir vivre, czyli jak powinien zachować się polski negocjator
Podczas szkolenia podkreślona będzie rola:
- Zwyczajów, obyczajów, norm kulturowych, zasad komunikacyjnych w wybranych krajach i kontynentach
- Budowania relacji pomiędzy partnerami negocjacji
- Poznania strategii, taktyk negocjacyjnych stosowanych w negocjacjach międzynarodowych
- Sposobom prowadzenia negocjacji (przygotowanie do negocjacji, etapy, techniki, style, manipulacje, wychodzenie z impasu) i innych czynników mających wpływ na końcowy sukces negocjacyjny
Pierwsza część szkolenia:
Uczestnicy zapoznają się z uwarunkowaniami kulturowymi w krajach, w których prowadza rokowania. Poznają obszary kulturowe, wartości, zachowania, style prowadzenia negocjacji, kultury ceremonialne i nieceremonialne, kraje o nastawieniu proparnerskim i protransakcyjnym, kraje monochroniczne i polichroniczne (podejście do czasu), kultury powściągliwe i ekspresyjne, negocjacyjny savoir vivre, etapy negocjacji, sposób komunikowania z partnerami na międzynarodowym rynku, skuteczne techniki negocjacyjne w różnych rejonach świata,
Druga część szkolenia:
Poświęcona będzie na praktyczny trening, gry i ćwiczenia w prowadzeniu negocjacji z partnerami prezentującymi określone kultury, kontynenty i kraje. Celem drugiego dnia szkolenia będzie przetrenowanie nabytych kompetencji w prowadzeniu negocjacji w międzynarodowym środowisku. Podczas tej części będziemy analizowali praktyczne sytuacje wynikające z doświadczeń Uczestników i międzynarodowych negocjatorów
Uczestnicy szkolenia:
- Szefowie firm i menedżerowie negocjujący kontrakty handlowe w krajach o różnych kulturach
- Negocjatorzy międzynarodowi
- Specjaliści ds. Sprzedaży na międzynarodowych rynkach
- Osoby nawiązujące kontakty handlowe na międzynarodowym rynku
- Zainteresowani komunikacją z przedstawicielami rynków Europy, Azji, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, Południowej i Środkowej Afryki
STANDARDOWA cena szkolenia: 590 PLN netto / osoba
PROMOCYJNA cena szkolenia: 390 PLN netto / osoba - zgłoszenia do 12 maja 2020 r.
Zapoznaj się z Regulaminem szkoleń on-line i zaakceptuj go podczas zgłoszenia
Ogólne informacje na temat szkoleń otwartych AVENHANSEN ►
Jeżeli szkolenie on-line objęte jest specjalnym rabatem to ten rabat obowiązuje w przypadku zapłacenia pełnej kwoty za szkolenie do 7 dni przed jego rozpoczęciem.
W ramach szkolenia otwartego on-line gwarantujemy Państwu:
- Interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe podczas pracy on-line oraz do pobrania
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Reklamacje
Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.
W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.
Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
WSTĘP
- Powitanie, przedstawienie, umowa z Uczestnikami, cele, zagadnienia, struktura szkolenia
- Ćwiczenie negocjacyjne otwierające i pytania otwierające
MODUŁ I. ISTOTA I ROLA NEGOCJACJI W BIZNESIE MIĘDZYNARODOWYM
- Wpływ komunikacji międzykulturowej werbalnej i niewerbalnej na zainicjowanie i przebieg negocjacji z partnerem międzynarodowym (Europa i Afryka)
- Komunikacja wysoko i nisko kontekstowa
- Styl formalny i nieformalny prowadzenia rozmów
- Etapy negocjacji, style, techniki i strategie działania z partnerami pochodzącymi z wybranych kultur
- Instrumenty komunikacyjne – pytania, słuchanie, interpretacja słów i zachowań partnera negocjacyjnego
- Radzenie sobie z impasem w rokowaniach
- Obserwacja i interpretacja własnych zachowań, wpływ własnego zachowania i sposobu prowadzenia rozmów na partnera zagranicznego
- Przygotowanie do negocjacji międzynarodowych, arkusz negocjacyjny
- BATNA – tworzenie alternatyw i atutów w negocjacjach międzynarodowych
MODUŁ II. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE POSZCZEGÓLNYCH KULTUR
- Nastawienie pro partnerskie i pro transakcyjne
- Ceremonialność i nieceremonalność – rytuały i stosunek do hierarchii
- Powściągliwość i ekspresyjność – charakterystyczne zachowania w kulturach różnych krajów i narodów
- Monochroniczność i polichroniczność – stosunek do czasu w kulturach różnych krajów
- Indywidualizm i zbiorowość – stosunek do pobratymców
- Stosunek do religii: wpływ lub brak wpływu na prowadzenie negocjacji
- Zachowania biznesowe w poszczególnych kulturach krajów Europy, i Afryki
MODUŁ III. ETYKIETA, ZWYCZAJE I OBYCZAJE NEGOCJACYJNE W WYBRANYCH KRAJACH
- Negocjacyjny i kulturowy savoir vivre w różnych kulturach (Europa, Azja, Ameryka
- Północna i Południowa, Afryka) – ubiór, sposób komunikacji werbalnej i niewerbalnej, mowa ciała, zachowanie, postawa, prezenty, powitania, przedstawiania
- Nieetykieta czyli popełniane gafy i błędy w negocjacjach międzynarodowych
- Dobre obyczaje w rokowaniach
- Pozyskiwanie sympatii i zaufania u partnerów zagranicznych
- Powitania, wizytówki, przedstawianie się
- Różnice międzykulturowe w zasadach etykiety
- Silne strony polskich negocjatorów – źródła siły i jej wykorzystanie w rokowaniach
- Stereotypy kulturowe – jak postrzegamy innych i jak oni nas postrzegają
- Wpływ stereotypów i mentalności na skuteczność prowadzenia negocjacji
MODUŁ IV. TRENING NEGOCJACJI PROWADZONYCH W GRUPACH I PARAMI Z PARTNERAMI NEGOCJACYJNYMI Z WYBRANYCH OBSZARÓW KULTUROWYCH I KRAJÓW
- Charakterystyka negocjatorów z wybranych krajów – ich stylu, postawie, ceremonialności, komunikacji, sposobom prowadzenia negocjacji – ćwiczenie grupowe
- Przyporządkowanie stylów komunikowania negocjatorom z wybranych krajów i kultur – ćwiczenie w zespołach, dyskusja, wnioski
- Najczęściej popełniane błędy w negocjacjach międzynarodowych przez polskich negocjatorów – ich wpływ na wynik negocjacji, charakterystyka, przeciwdziałanie – ćwiczenie w zespołach, dyskusja wnioski
- Przygotowanie do negocjacji – sporządzenie arkuszy negocjacyjnych określenie celu/celów, kwestii negocjacyjnych, bilans sił na wejściu, ustalenie kryteriów obiektywnych, zdefiniowanie problemów i stanowiska negocjacyjnego, przyjęcie strategii negocjacyjnej, alternatywny scenariusz, ustępstwa, przyjęcie stylu negocjacyjnego - pokazanie systemu przygotowania się do negocjacji, uwzględniającego cele własne i przewidywane cele drugiej strony, ścieżki dojścia do realizacji wyznaczonego celu, wyznaczenia sobie różnych strategii i taktyk, które uwzględniają różnice międzykulturowe – praca w zespołach
- Analiza przypadków – wybrane przez Uczestników charakterystyczne sytuacje negocjacyjne (orientalne kultury) z ich praktyki rokowań w różnych krajach – opisy, dyskusje, wnioski
- Symulacje negocjacji w wybranych krajach Europy i Afryki prowadzone przez Uczestników szkolenia – informacje zwrotne, dyskusja, opinie, wnioski
- Mistrz negocjacji międzynarodowych – stworzenie profilu „idealnego” negocjatora rynków międzynarodowych (cechy, zachowania, osobowość, kompetencje, przygotowanie, odporność i reakcje na różne sytuacje negocjacyjne – ćwiczenie w małych grupach – rysunki, opisy, charakterystyka – ćwiczenie w zespołach, omówienie, wnioski
- Polski model kultury, a kultura innych krajów – stereotypy i uprzedzenia: „Jak postrzegamy inne nacje, narody i kultury?” – ćwiczenie grupowe
- Test dla Uczestników – „Jakim jestem negocjatorem”
- Test dla Uczestników – reakcja na konflikt negocjacyjny
ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE, ODPOWIEDZI NA PYTANIA, KONSULTACJE Z TRENEREM
Metody szkoleniowe:
Szkolenie prowadzone będzie w sposób warsztatowy, budujący zaangażowanie Uczestników, uzupełniane ćwiczeniami, dyskusjami i analizami przypadków. ćwiczenia indywidualne, w parach i małych grupach:
- Studia przypadków – analiza i wnioski
- Odgrywanie ról
- Testy
- Dyskusje
- Mini wykład trenerski
- „Burza mózgów”
Szkolenie rozpoczyna się za 1431 dni
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
- 08:45 - 09:00 - próba logowania
- 09:00 - 12:00 - część I szkolenia
- 12:00 - 13:00 - przerwa
- 13:00 - 16:00 - część II szkolenia