Profesjonalne negocjacje zakupowe

Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjnego. Zastosowanie metod i technik dostarczonych na szkoleniu pozwoli na usprawnienie procesu zakupów w firmie oraz osiąganie korzystniejszych warunków od dostawców.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • wykład

I. ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPÓW.

  1. Rola i zadania kupca w organizacji.
    • system, w którym funkcjonuje dział zakupów
    • kierunki działań w celu optymalizacji procesu zakupów
  2. Proces zapytania ofertowego.
    • sekwencja RFx - dostosowanie zapytania do sytuacji zakupowej
    • wybór dostawcy
    • dobre praktyki współpracy z dostawcami
  3. Analizy wspierające pracę kupca.
    • analiza ABC - wykorzystanie zasady Pareto do optymalizacji strategii zakupowej
    • analiza XYZ - wpływ przewidywalności zakupów na czas i wielkość zamówień
    • macierz Kraljica - racjonalizacja działań w oparciu o ryzyko związane z zakupem oraz wpływem na wyniki finansowe firmy

II. NEGOCJACJE Z DOSTAWCĄ.

  1. Wprowadzenie do negocjacji.
    • wybór strategii negocjacyjnej w odniesieniu do sytuacji zakupowej
    • korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania poszczególnych strategii
    • negocjacje pozycyjne a negocjacje problemowe
    • style negocjacyjne i ich wpływ na efektywność działań
    • autoanaliza własnej postawy negocjacyjnej
    • charakterystyka profesjonalnego negocjatora
  2. I etap negocjacji.
    • stawianie celu w negocjacjach - uporządkowanie złożonej siatki celów
    • opracowanie listy zmiennych negocjacyjnych dla uzyskania korzystniejszych cen i warunków zakupów
    • określenie przedziałów negocjacyjnych
    • BATNA - znaczenie i wykorzystanie alternatyw
  3. II etap negocjacji.
    • odkrycie stanowisk i interesów drugiej strony
    • wykorzystanie pytań i parafrazy
    • pytania szacujące i warunkowe
  4. III etap negocjacji.
    • kluczowe zasady negocjacji
    • prezentacja oferty i zmiennych negocjacyjnych
    • techniki wymiany ustępstw, czyli jak ustępować, aby nie oddawać za darmo
    • techniki pokonywania impasu w rozmowach z dostawcą
  5. IV etap negocjacji.
    • akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń
    • opracowanie dalszych działań
  6. Brudne chwyty i manipulacje stosowane przez drugą stronę.
    • nieczyste taktyki stosowane przez dostawców
    • sposoby obrony przed manipulacją i brudnymi chwytami sprzedawcy
  7. Kreowanie wizerunku i budowanie własnej siły.
    • techniki autoprezentacji
    • dylematy negocjatora wg Willema Mastenbroek’a
    • źródła siły kupca – siła rzeczywista i domniemana
    • techniki okazywania siły
    • często popełniane przez kupca błędy
    • elastyczność i kreatywność negocjatora
    • filary harvardzkiej szkoły negocjacji

III. KOMUNIKACJA W PROCESIE ZAKUPÓW.

  1. Kluczowe aspekty komunikacji.
    • komunikacja niewerbalna jako wsparcie dla budowania własnego wizerunku i siły
    • słownictwo wspierające osiąganie celów w rozmowach z dostawcą
    • wpływ postawy i własnych przekonań na przebieg komunikacji ze sprzedawcą
    • autodiagnoza własnego stylu wywierania wpływu
    • sekwencja skutecznej prezentacji
  2. Współpraca z trudnym partnerem w negocjacjach.
    • rozpoznawanie typów osobowościowych
    • dostawców dostosowanie stylu komunikacji do sprzedawcy
  3. Asertywność negocjatora.
    • typologia zachowań
    • sytuacje negocjacyjne wymagające zachowań asertywnych
    • zasady i techniki zachowań asertywnych

IV. CASE’Y NEGOCJACYJNE.

  1. Ćwiczenia negocjacyjne w zespołach.
    • negocjacje prowadzone według opracowanego scenariusza
    • informacja zwrotna od pozostałych uczestników i od trenera
  2. Podsumowanie i wnioski.
Termin

2018-09-24 (2 dni)
(Termin gwarantowany)

Miejsce

Centrum Biznesowe Tarasy
ul.Złota 59
Warszawa

Cena

1580 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 2012 dni

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1580 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane