Profesjonalne negocjacje zakupowe

Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pracy działu zakupów oraz technik negocjacji zakupowych. Zagadnienia poruszane na szkoleniu obejmują obszary optymalizacji zakupów na potrzeby organizacji oraz przygotowanie i przeprowadzenie efektywnego procesu negocjacyjnego. Zastosowanie metod i technik dostarczonych na szkoleniu pozwoli na usprawnienie procesu zakupów w firmie oraz osiąganie korzystniejszych warunków od dostawców.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • wykład

I. ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPÓW.

  1. Rola i zadania kupca w organizacji.
    • system, w którym funkcjonuje dział zakupów
    • kierunki działań w celu optymalizacji procesu zakupów
  2. Proces zapytania ofertowego.
    • sekwencja RFx - dostosowanie zapytania do sytuacji zakupowej
    • wybór dostawcy
    • dobre praktyki współpracy z dostawcami
  3. Analizy wspierające pracę kupca.
    • analiza ABC - wykorzystanie zasady Pareto do optymalizacji strategii zakupowej
    • analiza XYZ - wpływ przewidywalności zakupów na czas i wielkość zamówień
    • macierz Kraljica - racjonalizacja działań w oparciu o ryzyko związane z zakupem oraz wpływem na wyniki finansowe firmy

II. NEGOCJACJE Z DOSTAWCĄ.

  1. Wprowadzenie do negocjacji.
    • wybór strategii negocjacyjnej w odniesieniu do sytuacji zakupowej
    • korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania poszczególnych strategii
    • negocjacje pozycyjne a negocjacje problemowe
    • style negocjacyjne i ich wpływ na efektywność działań
    • autoanaliza własnej postawy negocjacyjnej
    • charakterystyka profesjonalnego negocjatora
  2. I etap negocjacji.
    • stawianie celu w negocjacjach - uporządkowanie złożonej siatki celów
    • opracowanie listy zmiennych negocjacyjnych dla uzyskania korzystniejszych cen i warunków zakupów
    • określenie przedziałów negocjacyjnych
    • BATNA - znaczenie i wykorzystanie alternatyw
  3. II etap negocjacji.
    • odkrycie stanowisk i interesów drugiej strony
    • wykorzystanie pytań i parafrazy
    • pytania szacujące i warunkowe
  4. III etap negocjacji.
    • kluczowe zasady negocjacji
    • prezentacja oferty i zmiennych negocjacyjnych
    • techniki wymiany ustępstw, czyli jak ustępować, aby nie oddawać za darmo
    • techniki pokonywania impasu w rozmowach z dostawcą
  5. IV etap negocjacji.
    • akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń
    • opracowanie dalszych działań
  6. Brudne chwyty i manipulacje stosowane przez drugą stronę.
    • nieczyste taktyki stosowane przez dostawców
    • sposoby obrony przed manipulacją i brudnymi chwytami sprzedawcy
  7. Kreowanie wizerunku i budowanie własnej siły.
    • techniki autoprezentacji
    • dylematy negocjatora wg Willema Mastenbroek’a
    • źródła siły kupca – siła rzeczywista i domniemana
    • techniki okazywania siły
    • często popełniane przez kupca błędy
    • elastyczność i kreatywność negocjatora
    • filary harvardzkiej szkoły negocjacji

III. KOMUNIKACJA W PROCESIE ZAKUPÓW.

  1. Kluczowe aspekty komunikacji.
    • komunikacja niewerbalna jako wsparcie dla budowania własnego wizerunku i siły
    • słownictwo wspierające osiąganie celów w rozmowach z dostawcą
    • wpływ postawy i własnych przekonań na przebieg komunikacji ze sprzedawcą
    • autodiagnoza własnego stylu wywierania wpływu
    • sekwencja skutecznej prezentacji
  2. Współpraca z trudnym partnerem w negocjacjach.
    • rozpoznawanie typów osobowościowych
    • dostawców dostosowanie stylu komunikacji do sprzedawcy
  3. Asertywność negocjatora.
    • typologia zachowań
    • sytuacje negocjacyjne wymagające zachowań asertywnych
    • zasady i techniki zachowań asertywnych

IV. CASE’Y NEGOCJACYJNE.

  1. Ćwiczenia negocjacyjne w zespołach.
    • negocjacje prowadzone według opracowanego scenariusza
    • informacja zwrotna od pozostałych uczestników i od trenera
  2. Podsumowanie i wnioski.
Termin

2018-08-20 - 2018-08-21
(Termin gwarantowany)

Miejsce

Hotel ***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17, Kraków
Kraków

Cena

1580 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1 dni

Rejestracja

Formularz zgłoszeniowy
Skuteczny specjalista działu zakupów
2018-08-20 - 2018-08-21
ul. Straszewskiego 17, Kraków

Osoba zgłaszająca

Dane do FV

Zgłaszani uczestnicy szkolenia

1
dodaj kolejnego uczestnika

Pole obowiązkowe:

Zaznaczając poniższe pola dostaniesz od nas prezent.

PRZYZNAMY CI
200 zł
RABATU NA KAŻDE NASZE KOLEJNE SZKOLENIE OTWARTE*

Pola nieobowiązkowe:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AVENHANSEN® Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Kronikarza Galla 4 lok. 9; 30-053 Kraków, w zakresie imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu zgodnie z art. 6 usta. 1 pkt a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniem dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO” w celach marketingowych, związanych z dedykowanymi ofertami, rabatami, promocjami szkoleniowymi.

Ponadto przyjmuję do wiadomości, iż udzielona zgoda może być wycofana w każdym czasie, przy czym dotychczasowe przetwarzanie danych na podstawie zgody jest w pełni legalne.
Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych na przekazany przeze mnie adres poczty elektronicznej.
Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych dla celów marketingu bezpośredniego za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów.

*Pod warunkiem pozostawienia adresu e-mail w naszej bazie wraz z wszystkimi powyższymi zgodami.

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1580 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia

Nasz pionierski program "Poleć szkolenie" to szansa dla Państwa oraz Państwa znajomych na obniżenie ceny szkolenia otwartego.

Na czym to polega?

Idea jest prosta. Poniżej jest formularz do wypełnienia - z własnymi danymi - jako Polecającego oraz z danymi osoby / firmy, której chcą Państwo to konkretne szkolenie polecić. Jeżeli osoba / firma, której polecicie to szkolenie, zapisze się na nie i zapłaci, Państwo otrzymujecie rabat na dowolne kolejne przez siebie wybrane szkolenie z oferty AVENHANSEN w wysokości 20% ceny wyjściowej. Osoba / firma, której poleciliście nasze szkolenie już od razu otrzymuje od nas rabat w wysokości 20% ceny wyjściowej.

Rabaty się nie sumują.

 

Zapraszamy do POLECANIA! To się opłaca wszystkim! :-)

Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane