Praca menedżera to nieustanne kształtowanie relacji z pracownikami. W codziennej pracy przekłada się to bezpośrednio na prowadzenie rozmów z pracownikami. Od nich zależy atmosfera wśród ludzi, motywacja pracowników, a także sukces całego zespołu i firmy.
Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie rozmów, które każdy menedżer prowadzi na co dzień: rozmowy nagradzającej, karzącej, motywującej, rozmowy prowadzonej w systemie ocen pracowniczych, udzielanie informacji zwrotnej, delegowanie obowiązków.
Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
- Przygotować i przeprowadzić profesjonalne wystąpienie do zespołu
- Prowadzić rozmowy z pracownikami, w oparciu o podane schematy i zasady
- Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne, związane z przepływem informacji w zespole na płaszczyźnie szef – pracownik
- Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
- Udzielać informację zwrotną
Szkolenia polecamy dla
Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- burze mózgów
1. Umiejętności komunikacyjne szefa
- Pytania i parafrazy
- Aktywne słuchanie
- Rola emocji w prowadzeniu rozmów
2. Expose szefa
- Budowanie autorytetu
- Przekazywanie zasad współpracy – forma i atmosfera
3. Codzienne rozmowy z pracownikami
- Nagradzanie
- Budowanie atmosfery
- Zyski menedżera w obszarze nagradzania
- Karanie
- Stopniowanie komunikatu
- Konsekwencja warunek konieczny
- Informacja zwrotna
- Zasady udzielania informacji zwrotnej
- Schematy, które można wykorzystać podczas rozmów z pracownikami
- Pozytywna i negatywna informacja zwrotna
4. Rozmowa jako element systemu cen pracowniczych
- Przeszkody w skutecznym ocenianiu – jak je pokonywać
- Metody i narzędzia wykorzystywane w ocenianiu pracowników
- Rozmowa oceniająca – etapy, zasady jej prowadzenia, zasady udzielania motywujących informacji zwrotnych
- Obiektywność oceny, wyciąganie wniosków z oceny, wpływ oceny na ścieżki kariery
5. Delegowanie zadań
- Czynniki sukcesu w delegowaniu
- Elementy, które można delegować
- Granice delegowania
- Opory przeciwko delegowaniu
- Błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania
- Komunikacja w procesie delegowania
- Krąg reguł, które obowiązują w delegowaniu
2018-09-06
(2 dni)
(Termin gwarantowany)
Hotel ***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17
Kraków
Szkolenie rozpoczyna się za 2031 dni