Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku „szefa”
- Przedstawić teorie motywacyjne, na których opierają się praktycznie wdrażane modele
- Zastosować zasady motywowania pracowników
- Przedstawić podstawy psychologiczne, na których budowane są systemy motywacyjne
- Skutecznie komunikować się z pracownikiem i prowadzić efektywne rozmowy oceniająco-motywujące
- Dopasować system motywacyjny do kultury organizacyjnej obowiązującej w firmie
- Ominąć przeszkody, które pojawiają się podczas motywowania
- Dopasować system oceniania pracowników do poziomu motywacyjnego
- Przeprowadzić analizę swojego zespołu pod kątem rozwoju kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników i dostosować działania kierownicze do indywidualnych pracowników.
- Zespół
- Budowanie autorytetu
- Efektywny zespół – różnorodność ról
- Autodiagnoza własnej roli w zespole
- Lider zespołu – zadanie / zespół / jednostka
- Przywództwo w obliczu zmian w organizacji
- Motywowanie
- Podstawowe teorie motywacyjne i ch praktyczne zastosowanie
- Teoria Maslowa
- Teoria Herzberga
- Zasady motywowanie pracowników
- Motywowanie przez nagradzanie i karanie
- Pomysły na działania motywujące
- Motywowanie pracownika w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego (K. Blanchard)
- Kultura organizacyjna w motywowaniu pracowników (wartości, normy, wytwory)
- Systemy motywacyjne
- Motywacyjny system wynagradzania za pracę
- Planowanie ścieżek rozwoju i kariery
- Zaangażowanie stopniowane
- Błędy w motywowaniu pracowników
- Reguły skutecznego motywowania
- System oceny pracowników, jako element motywowania
- Podstawowe teorie motywacyjne i ch praktyczne zastosowanie
- Zarządzanie sytuacyjne
- Dostosowanie działań zarządczych do indywidualnych zachowań pracowników
- Prowadzenie rozmów motywująco-oceniających z pracownikiem
- Efektywna rozmowa
- Etapy prowadzenia rozmowy
- Sztuka delegowania zadań
- Wyznaczanie celów (SMART)
- Proces delegowania i jego procedura
- Czynniki sukcesu w delegowaniu
- Elementy, które można delegować
- Granice delegowania
- Opory przeciwko delegowaniu
- Błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania
- Komunikacja w procesie delegowania
- Krąg reguł, które obowiązują w delegowaniu
- Zestaw psychologicznych narzędzi szefa
- Informacja zwrotna
- Pytania i parafrazy
- Stawianie granic i sztuka mówienia „NIE”
- Sztuka czynienia ustępstw
- • Szef coachem, mentorem, liderem
2018-10-29 (2 dni)
Hotel ***Tatra
ul. Cyrhla 34, Zakopane
Zakopane
Szkolenie rozpoczyna się za 1977 dni