Celem szkolenia jest zaznajomiene z prawem menadżerów w kontekście codziennej pracy. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie stosować prawo w praktyce, jak uniknąć ryzyk prawnych oraz jak wiedza ta wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych.
Korzyście dla uczestników szkolenia:
- Poznanie kluczowych pojęć prawnych oraz ich praktycznego zastosowania w codziennej pracy.
- Poznanie podstawowych przepisów prawa pracy, które regulują relacje między pracodawcą a pracownikiem oraz nauczenie się unikania najczęstszych błędów w tym zakresie.
- Zapoznanie z konsekwencjami prawnymi swoich działań (lub ich braku), oraz jak chronić się przed ewentualnymi roszczeniami.
- Poznanie z zasad ochrony poufnych informacji i danych osobowych w kontekście zarządzania firmą i zespołem.
- Poznanie zasad zawierania i negocjowania umów, kluczowych elementach kontraktów oraz ryzykach związanych z ich niewłaściwym przygotowaniem.
- Omówienie znaczenia i zasad stosowania zakazu konkurencji oraz umów o poufności (NDA).
- Zdobycie wiedzy na temat jakie działania mogą zostać uznane za nieuczciwą konkurencję lub naruszenie prawa antymonopolowego.
- Omówienie kluczowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych w firmie oraz obowiązków managerów w tym zakresie.
- Uczestnicy dowiedzą się, jakie odpowiedzialności ponoszą członkowie zarządu w przypadku niewypłacalności firmy oraz jakie zasady wynikają z art. 299 Kodeksu spółek handlowych (KSH) i przepisów prawa upadłościowego. Wyjaśnione zostanie jak zapobiegać ryzyku odpowiedzialności osobistej oraz jakie działania należy podjąć, aby uniknąć negatywnych konsekwencji prawnych.
- Uczestnicy poznają podstawy prawne odpowiedzialności członków zarządu wobec samej spółki, które mogą wyniknąć z różnych ustaw, regulacji wewnętrznych spółki oraz z praktyk korporacyjnych w sytuacjach, w których członkowie zarządu mogą ponosić odpowiedzialność za niewłaściwe zarządzanie, naruszenie obowiązków wynikających z umowy spółki, czy też działania na szkodę samej spółki, a także przewinienia związane z decyzjami finansowymi i operacyjnymi.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Zajęcia odbywają się w formie warsztatu, w którym uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę w danej dziedzinie oraz umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w ich codziennej pracy.
Wśród wielu form aktywności, na szkoleniu możemy wyróżnić:
- prezentacja - interaktywny wykład
- warsztaty
- dyskusja
- case study - analiza przypadku
Informacje o rabatach i promocjach:
Na szkolenia w Warszawie, dla posiadaczy Karty Warszawiaka przyznajemy 10% rabatu. |
Na szkolenia w Krakowie, dla posiadaczy Krakowskiej Karty przyznajemy 10% rabatu. |
|
|
- Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
- Rabat za cztery osoby: 600 zł lub piąta osoba za 50% ceny! (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
Powyższe rabaty przyznawane są przy wpłacie, najpóźniej, do 7 dni po zakończonym szkoleniu. - Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od całości zamówienia
- Oferujemy również System bezstresowych rat ►
- Zachęcamy do bezpłatnego skorzystania z naszej wyjątkowej oferty Programu doradczego:
Szkolenia z ludzką twarzą ►
Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%*
*Zgodnie z art.43 ust 1 pkt 29 c Ustawy o podatku od towarów i usług VAT, (Dz.U. Nr 226, poz.1476), szkolenia finansowane w całości ze środków publicznych są zwolnione z VAT.
Rabaty nie łączą się.
W ramach szkolenia otwartego we Wrocławiu gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Oraz:
- Przerwy kawowe oraz obiad w każdym dniu
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia)
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Małe grupy, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Ogólne informacje na temat szkoleń otwartych AVENHANSEN ►
Reklamacje
Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.
W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.
Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
MODUŁ I. PODSTAWY PRAWA DLA MENEDŻERA
- Jak interpretować przepisy w codziennej pracy?
- Najważniejsze źródła prawa dla managera (Kodeks pracy, Kodeks cywilny, ustawy branżowe)
- Rola i odpowiedzialność managera w świetle prawa
- Przykłady praktyczne: rozpoznawanie obowiązków i praw w różnych sytuacjach biznesowych
- Case study: analiza wybranych przepisów w kontekście rzeczywistych sytuacji zarządzania przez managerów
- Ćwiczenia praktyczne: interpretacja wybranych przepisów.
MODUŁ II. PRAWO PRACY: OBOWIĄZKI I PRAWA PRACODAWCY ORAZ PRACOWNIKA
- Podstawowe obowiązki i prawa pracodawcy
- Prawa i obowiązki pracowników
- Zasady nawiązywania, zmiany i rozwiązywania umów o pracę
- Czas pracy, urlopy i wynagrodzenia
- Przeciwdziałanie mobbingowi
- Case study: analiza trudnych sytuacji w relacjach pracowniczych
- Pytania i odpowiedzi
- Ćwiczenia dla uczestników
MODUŁ III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ CYWILNA MENEDŻERA
- Odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa
- Naruszenie zasad należytej staranności
- Odpowiedzialność finansowa za błędy decyzyjne
- Case study: sytuacje prowadzące do roszczeń wobec managerów
- Pytania i odpowiedzi
- Ćwiczenia dla uczestników
MODUŁ IV. OCHRONA POUFNOŚCI I DANYCH OSOBOWYCH
- Czym są informacje poufne i jak je chronić
- RODO w praktyce: obowiązki managera
- Naruszenia danych osobowych i konsekwencje prawne
- Pytania i odpowiedzi
- Ćwiczenia dla uczestników
MODUŁ V. ZARZĄDZANIE UMOWAMI
- Rodzaje umów w obrocie gospodarczym
- Kluczowe klauzule w umowach: ryzyka i zabezpieczenia
- Jak unikać pułapek w umowach?
- Case study: analiza realnych umów biznesowych
- Pytania i odpowiedzi
- Ćwiczenia dla uczestników
MODUŁ VI. ZAKAZ KONKURENCJI I UMOWY NDA
- Zakaz konkurencji w stosunkach pracowniczych i B2B
- Kluczowe elementy skutecznej NDA
- Przykłady naruszeń zakazu konkurencji i poufności
- Ćwiczenia: przygotowanie klauzuli zakazu konkurencji i umowy NDA
- Pytania i odpowiedzi
- Ćwiczenia dla uczestników
MODUŁ VII. PRAWO KONKURENCJI I ANTYMONOPOLOWE
- Zwalczanie nieuczciwej konkurencji: kluczowe przepisy
- Zasady ochrony konsumentów w działalności biznesowej
- Naruszenia prawa antymonopolowego: konsekwencje dla firmy i managera
- Ćwiczenia: identyfikacja potencjalnych naruszeń
- Pytania i odpowiedzi
- Ćwiczenia dla uczestników
MODUŁ VIII. PRAWO CYBERBEZPIECZEŃSTWA
- Przepisy dotyczące cyberbezpieczeństwa w polskim i unijnym prawie
- Obowiązki firmy w zakresie ochrony infrastruktury informatycznej
- Praktyczne działania w zakresie minimalizacji ryzyka cyberataków
- Case study: analiza naruszeń cyberbezpieczeństwa
- Pytania i odpowiedzi
- Ćwiczenia dla uczestników
MODUŁ IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ CZŁONKÓW ZARZĄDU ZA DŁUGI FIRMY
- Zasady odpowiedzialności członków zarządu na podstawie art. 299 KSH za długi spółki wobec wierzycieli.
- Kiedy członkowie zarządu odpowiadają osobiście: naruszenie obowiązków dotyczących terminowego zgłoszenia wniosku o upadłość lub restrukturyzację.
- Odpowiedzialność za niewypłacalność spółki: obowiązki członków zarządu w zakresie monitorowania sytuacji finansowej firmy i zgłoszenia wniosku o upadłość w odpowiednim czasie.
- Odpowiedzialność cywilna i karna członków zarządu za niewykonanie obowiązków w zakresie prowadzenia postępowania upadłościowego.
- Postępowanie upadłościowe: obowiązki zarządu w kontekście upadłości firmy i skutki zaniedbań w tym zakresie.
- Wyłączenie odpowiedzialności: kiedy członkowie zarządu mogą uwolnić się od odpowiedzialności, m.in. poprzez wykazanie braku winy w czasie, gdy firma stała się niewypłacalna.
- Case study: analiza rzeczywistych przypadków odpowiedzialności członków zarządu za długi firmy.
- Ćwiczenia praktyczne: identyfikacja sytuacji, w których członkowie zarządu mogą ponieść odpowiedzialność oraz jak skutecznie zapobiegać takiej odpowiedzialności.
MODUŁ X. ODPOWIEDZIALNOŚĆ CZŁONKÓW ZARZĄDU WOBEC SPÓŁKI
- Odpowiedzialność członków zarządu za działania naruszające statut spółki: odpowiedzialność za przekroczenie kompetencji oraz niewłaściwe wykonanie zobowiązań wynikających ze statutu i umowy spółki.
- Odpowiedzialność za niewłaściwe zarządzanie finansami spółki: naruszenie zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych, brak należytej dbałości o płynność finansową i wynikające z tego konsekwencje.
- Odpowiedzialność za niezgodne z prawem decyzje korporacyjne: kiedy decyzje zarządu są sprzeczne z prawem (np. nielegalne transakcje, korupcja, działanie na rzecz konkurencji spółki).
- Odpowiedzialność za niewłaściwe wykorzystanie mienia spółki: kiedy członkowie zarządu odpowiadają za utratę lub nieodpowiednie zarządzanie majątkiem spółki, m.in. sprzedaż mienia po zaniżonej cenie.
- Odpowiedzialność za nieprzestrzeganie prawa pracy w stosunku do pracowników spółki: zarząd odpowiada za łamanie przepisów dotyczących wynagrodzeń, warunków pracy czy wypowiedzenia umowy o pracę.
- Konflikt interesów i działanie na szkodę spółki: przypadki, w których członkowie zarządu działają na własną korzyść kosztem interesów spółki.
- Postępowanie sądowe i odpowiedzialność członków zarządu: zasady dochodzenia roszczeń przez spółkę przeciwko członkom zarządu za niewłaściwe zarządzanie.
- Case study: analiza przypadków odpowiedzialności członków zarządu na innych podstawach prawnych.
- Ćwiczenia praktyczne: identyfikacja sytuacji, w których członkowie zarządu ponoszą odpowiedzialność względem spółki i jak unikać takich sytuacji.
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Podsumowanie kluczowych zagadnień omawianych podczas szkolenia, z naciskiem na praktyczne wskazówki do codziennej pracy menedżera.
2025-05-22 (2 dni)
I dzień: 10:00 - 17:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
II dzień: 09:00 - 16:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
Hotel***** Radisson Blu
ul. Purkyniego 10
Wrocław
Szkolenie rozpoczyna się za 121 dni
Rejestracja
ul. Purkyniego 10, Wrocław