Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obszerną nowelizacją prawa autorskiego, w szczególności w obszarze zmian w zakresie dozwolonego użytku publicznego, możliwości korzystania z utworów osieroconych oraz niedostępnych w handlu, wprowadzenie wynagrodzenia dla twórców za tzw. wypożyczenia biblioteczne (public lending right), zniesienie opłat związanych z korzystaniem z utworów znajdujących się w domenie publicznej. W ramach szkolenia omówiona zostanie szczegółowo problematyka korzystania z cudzych dzieł oraz bezpiecznej eksploatacji utworów w Internecie.

 

 

 

 

Szkolenie polecamy dla:

  • kadry kierowniczej
  • projektantów
  • konstruktorów
  • projekt menadżerów
  • wszystkich zainteresowanych problematyką praw autorskich

Informacje o rabatach i promocjach:

 

Na szkolenia w Warszawie, dla posiadaczy Karty Warszawiaka przyznajemy 10% rabatu.

Na szkolenia w Krakowie, dla posiadaczy Krakowskiej Karty przyznajemy 10% rabatu.

 

 

  • Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
  • Rabat za cztery osoby: piąta osoba gratis!
  • Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 od całości zamówienia

Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%*
*Zgodnie z art.43 ust 1 pkt 29 c Ustawy o podatku od towarów i usług VAT, (Dz.U. Nr 226, poz.1476), szkolenia finansowane w całości ze środków publicznych są zwolnione z VAT.

Rabaty nie łączą się.


W ramach szkolenia otwartego w Warszawie gwarantujemy Państwu:

  • Miłą i fachową obsługę
  • Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
  • Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
  • Autorskie materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl

Oraz:

  • Przerwy kawowe oraz obiad
  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia)
  • Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
  • Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

 

Regulamin szkoleń otwartych ►

Ogólne informacje na temat szkoleń otwartych AVENHANSEN ►


Reklamacje

Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.

Regulamin: Reklamacje ►

 


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. WPROWADZENIE DO PRAWA AUTORSKIEGO

Pojęcie „własności intelektualnej”

  1. ® © ™ - oznaczenia w obrocie.
  2. Case study: Seksmisja: ciemność, oj widzę ciemność
  3. Dyskusja moderowana: ACTA - prawda i mity


MODUŁ II. PODMIOT I PRZEDMIOT PRAWA AUTORSKIEGO

Pojęcie utworu

  1. „Idee czy sposób wyrażania” (uwagi o przedmiocie ochrony)
  2. Case Studies: „Ile utworu pozostało jeszcze w utworze?”
  3. Autorskie prawa osobiste
  4. Autorskie prawa majątkowe
  5. Case Studies: „Czy prawo autorskie chroni sztukę współczesną?”
  6. Podmiot ochrony (twórca czy pracodawca?)
  7. Case Studies: „Kto tu jest twórcą: żona, mąż czy pracodawca?”
  8. Prawa twórców: dualizm ochrony
  9. Ochrona programów komputerowych i sui generis ochrona baz danych
  10. Zadanie: Rozpoznaj utwory na tle przykładów w orzecznictwa


MODUŁ III. „GRANICE PRAWA AUTORSKIEGO”

  1. Dozwolony użytek chronionych utworów
  2. Dozwolony użytek prywatny
  3. Dozwolony użytek publiczny
  4. Case Studies:„Granice swobody wypowiedzi w materiałach promocyjnych”
  5. Dostęp do informacji publicznej a prawa autorskie
  6. Case Studies:„Ponowne korzystanie z materiałów informacyjnych”
  7. Wolne zasoby i licencje Creative Commons
  8. Case Studies:„Czy zawierałeś umowę na warunkach CC”
  9. Dwie strony medalu: Prawo autorskie a „ruchy wolnościowe”
    • Open Source i Creative Commons
    • Jak działają licencje CC?
    • 6 warunków podstawowych
    • Korzystanie z utworów opublikowanych na licencji CC
    • Case Study:„ Utwór zależny czy inspirowany?”


MODUŁ IV. NARUSZENIE PRAWA AUTORSKIEGO I „SUROWE” ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI

Pojęcie naruszenia prawa autorskiego.

  1. Autorskie prawa osobiste i majątkowe
  2. Case Study:„ Jaka wysokość odszkodowania?”
  3. Bezpośrednie wkroczenie w wyłączność eksploatacji
  4. Pośrednie naruszenie prawa autorskiego
  5. Case Study:„ Gazeta W i dodatek „Na Plażę”
  6. Internet a prawo autorskie
  7. Case Study:"Oświadczenia Facebooka"
  8. Naruszenie prawa autorskiego w Internecie
  9. Zadanie: pogrupuj roszczenia


MODUŁ V. WYKONYWANIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH

  1. Pola eksploatacji i problem ich specyfikacji w kontraktach autorskich
  2. Case Study:„… na wszystkich polach eksploatacji”
  3. Pola eksploatacji w umowach dotyczących programów komputerowych
  4. Wynagrodzenie autorskie
  5. Zasady odpowiedzialności kontraktowej
  6. Autorskie dobra osobiste a umowy
  7. Organizacje zbiorowego zarządu
  8. Problem ochrony wizerunku
  9. Case Study:„Cofnięcie zgody na wykorzystywanie wizerunku”
  10. Zadanie: zredaguj zgodę na wykorzystanie wizerunku


MODUŁ VI. ZASADY REDAKCJI UMÓW AUTORSKICH, W TYM PUNKTY SZCZEGÓLNIE „NEWRALGICZNE”

  1. Case Study: „Nakazy i zakazy w kontraktach autorskich”
  2. Case Study: „Rachunek za dzieło”


MODUŁ VII. DUŻE ZMIANY W PRAWIE AUTORSKIM "W PIGUŁCE"

  1. Najważniejsze zmiany w prawie autorskim - przystępne podsumowanie
  2. Zmiany w obszarze dozwolonego użytku
  3. Nowe prawo cytatu
  4. Parodia, karykatura, pastisz
  5. Case Studies: "Ile mogę pożyczyć z cudzego dzieła?"


MODUŁ VIII. NOWY DOZWOLONY UŻYTEK EDUKACYJNY

  1. E-learning w świetle zmian.
  2. Case Studies: "O co chodzi z tą digitalizacją?"
  3. Tzw. incydentalny użytek utworów
  4. Nowe formy wynagrodzeń dla autorów
  5. Korzystanie z utworów sierocych
  6. Korzystanie z utworów niedostępnych w obrocie handlowym
  7. Portale społecznościowe, linkowanie oraz inne korzystanie formy korzystania z Internetu po zmianach


MODUŁ IX. WYKONYWANIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH

  1. Pola eksploatacji i problem ich specyfikacji w kontraktach autorskich
  2. Case Study:„… na wszystkich polach eksploatacji”
  3. Pola eksploatacji w umowach dotyczących programów komputerowych
  4. Wynagrodzenie autorskie
  5. Zasady odpowiedzialności kontraktowej
  6. Autorskie dobra osobiste a umowy
  7. Organizacje zbiorowego zarządu
  8. Problem ochrony wizerunku
  9. Case Study:„Cofnięcie zgody na wykorzystywanie wizerunku”
  10. Zadanie: zredaguj zgodę na wykorzystanie wizerunk


MODUŁ X. REDAGOWANIE KONTRAKTÓW AUTORSKICH - UJĘCIE PRAKTYCZNE

  1. Zasady redakcji umów autorskich, w tym punkty szczególnie „newralgiczne”
  2. Case Study: „Nakazy i zakazy w kontraktach autorskich”
  3. Umowa o stworzenie utworu
  4. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych
  5. Umowa o korzystanie z utworu
  6. Case Study: „Rachunek za dzieło”
  7. Charakterystyka licencji występujących w obrocie
  8. Postanowienia w umowach związanych z wykorzystaniem utworów w kampaniach promocyjnych i informacyjnych, w tym w Internecie
  9. Zadanie 1: Zapoznaj się z treścią umowy i odpowiedz na pytania
  10. Zadanie 2: Proszę odnaleźć błędy w umowie
  11. Zadanie 3: Zasady redakcji kontraktów autorskich (prawda/fałsz)

MODUŁ XI. QUIZ I DYSKUSJA

Termin

2020-09-10 (2 dni)

I dzień: 10:00 - 18:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)

II dzień: 09:00 - 17:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)

Miejsce

Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA
ul. Wspólna 56
Warszawa

Cena

1580 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 36 dni

Rejestracja

Formularz zgłoszeniowy
Prawo autorskie w praktyce
2020-09-10 - 2020-09-11
ul. Wspólna 56, Warszawa

Osoba zgłaszająca

Dane do FV

Zgłaszani uczestnicy szkolenia

1
dodaj kolejnego uczestnika

Pole obowiązkowe:

Zaznaczając poniższe pola dostaniesz od nas prezent.

PRZYZNAMY CI
100 zł
RABATU NA NASZE KOLEJNE SZKOLENIE OTWARTE*

Pola nieobowiązkowe:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AVENHANSEN® Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Podłącze 31, 30-218 Kraków, w zakresie imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu zgodnie z art. 6 usta. 1 pkt a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniem dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO” w celach marketingowych, związanych z dedykowanymi ofertami, rabatami, promocjami szkoleniowymi.

Ponadto przyjmuję do wiadomości, iż udzielona zgoda może być wycofana w każdym czasie, przy czym dotychczasowe przetwarzanie danych na podstawie zgody jest w pełni legalne.
Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych na przekazany przeze mnie adres poczty elektronicznej.
Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych dla celów marketingu bezpośredniego za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów.

*Pod warunkiem pozostawienia adresu e-mail w naszej bazie wraz z wszystkimi powyższymi zgodami.

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1580 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane