Nauczysz się na treningu pierwsze kroki młodego menedżera:
- pewności siebie i samokontroli, budowania wizerunku odważnego lidera,
- radzić sobie z oporem członków zespołu w związku z Twoją nową rolą,
- sprawnie omijać zagrożenia typowe dla młodych menedżerów,
- motywującego delegowania celów i zadań,
- egzekwowania zadań i dyscyplinowania kiedy to konieczne,
- motywowania i angażowania ludzi.
Zostałeś menedżerem? Brawo!
Masz teraz okazję, już na początku menedżerskiej drogi, w pełni przygotować się do tej fascynującej i wymagającej przygody. Uniknąć kosztownych błędów i wypracować najlepsze nawyki lidera. Czy czujesz się w pełni przygotowany do nowej roli? Jeśli tak, to działaj :-) jeśli jeszcze czegoś Ci brakuje przyjdź po kompetencje o których mowa powyżej.
Przygotowany przez nas trening, to połączone w spójny system najbardziej efektywne techniki i odkrycia:
- nurtów psychologii społecznej,
- psychologii eksperymentalnej, terapii poznawczo-behawioralnej,
- założeń dynamiki uczenia się człowieka dorosłego,
- technik coachingowych.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- Symulacja.
- Case study.
- Dyskusje moderowane.
- Ćwiczenia indywidualne.
- Ćwiczenia koncepcyjne grupowe.
- Inscenizacje sytuacji zawodowych.
- Gry.
- Testy, kwestionariusze.
- Metody coachingowe.
- Pokaz fragmentów filmów.
Szkolenie polecamy dla:
Szkolenie jest skierowane do tych osób, które właśnie, niedawno, „przed chwilą” awansowały na stanowisko menedżerskie lub już od jakiegoś czasu pracują jako menedżerowie i mają już za sobą pewne doświadczenia. Jest to także świetna propozycja dla tych, którzy awansują w niedalekiej przyszłości i zdecydowali się dobrze do tej roli przygotować.
1. Zmiana z perspektywy pracownika na perspektywę menedżera, czyli od czego zacząć?
- Siedem niespodzianek, które czekają na nowego menedżera (wąskie gardło decyzyjne, prawdziwy ogląd sytuacji czyli zbieranie informacji z jak największej liczby źródeł, narzędzia decyzyjne, samodzielność pracowników)
- Zadania nowego menedżera czyli od czego zacząć?
- Najważniejsze działania kierownika na początek.
- Jak przygotować grunt pod pierwsze działania?
- Jakim mam być szefem - dyrektywnym czy partycypacyjnym?
2. Awans przez rekrutację wewnętrzną.
Jesteś sfrustrowany koniecznością pracy z dawnymi kolegami, w charakterze ich szefa? Dawni koledzy, zdają się nie przyjmować do wiadomości, że coś się zmieniło i traktują Cię …, nie tak jak byś chciał? To ślepa uliczka. Dowiesz się co z tym w praktyce zrobić.
- Możliwe reakcje zespołu na nową sytuację i jak sobie z nimi radzić?
- Co zrobić z trudną osobą w zespole, konkurentem do awansu?
- Pomoc nowemu menedżerowi – zadania dla firmy: proces adaptacji, rola przełożonego, mentoring.
3. Jak doskonalić się jako lider?
Aby ludzie zaaprobowali Cię jako lidera potrzebujesz być kompletny w różnych aspektach. W tej części popracujemy nad tym jak mówić, co mówić, nad postawą, pewnością siebie, samoświadomością … bo, żeby rozwijać innych trzeba znać i rozwijać siebie.
- Trafna samoocena – jak pogłębiać znajomość swoich mocnych i słabych stron.
- Jakie działania i postawy budują autorytet?
- Znaczenie samokontroli i narzędzia jej rozwijania.
- Pewność siebie – czyli co zyskujesz i co o pokazuje twoja mowa ciała, ton głosu i treść komunikatów.
- Budowanie pewności siebie metodą „power poses”, szybkich zmian w ciele regulujących poziom odpowiednich
- Praca głosem, czyli intonacja, dykcja, swoboda mówienia, siła głosu.
4. Jak stworzyć odpowiedzialny, współpracujący zespół? Jaki jest najpowszechniejszy błąd szefów w komunikowaniu się?
Skupianie się wyłącznie na tym co chcą przekazać pracownikowi. Jeśli odwrócisz tę tendencję, będziesz w stanie rozumieć swoich ludzi i sam być zrozumiany.
- Jak rywalizacja i współpraca pomiędzy członkami zespołu wpływają na efektywność pracy zespołowej?
- Praktyczne narzędzia do tworzenia zaangażowanego zespołu, żeby ludzie:
- naprawdę się angażowali,
- brali odpowiedzialność nie tylko za swój obszar, ale też za cały zespół,
- ufali sobie nawzajem i polegali na sobie,
- mówi sobie nawzajem nawet trudne rzeczy, o błędach, bez ukrytych intencji,
- zgłaszali pomysły, wychodzili z inicjatywą usprawnień.
5. Jak delegować i rozliczać efektywność pracownika?
O delegowaniu się więcej mówi, niż je prawidłowo praktykuje. A to przecież najlepszy sposób na zwiększanie wartości pracownika w swoim zespole. Poczujesz na własnej skórze, jak krzywdzące dla pracownika może być niewłaściwe delegowanie. I jak to robić właściwie, żeby otrzymać wszystkie korzyści.
- Błędy w delegowaniu.
- Praktyka, czyli jak właściwie delegować zadania?
- Planowanie delegowania.
- W jaki sposób i po co kontrolować vs zaufanie do pracownika?
6. Jak zwiększyć efektywność rozmów z pracownikami?
Doświadczyłeś już uczucia niezrozumienia i złości, kiedy pracownik nie wykonuje Twojego polecenia lub wykonuje je niewłaściwie? Albo mówi, że zrobi i nie robi? Przekazujesz pracownikowi zadanie a on protestuje? Wyobraź sobie, że możesz zmienić te sytuacje, zmieniając swój sposób rozmów z pracownikami.
Nauczę Cię prowadzić rozmowy rozwojowe, budujące więź, pozwalające poznać co motywuje Twojego pracownika oraz dyscyplinujące. Doświadczysz tego na sobie!
- Motywujące przekazywanie zadań, monitorowanie ich wykonania i egzekwowanie.
- Motywacja do zmiany vs wysiłek szefa związany z pokonywaniem oporu, czyli różnice w skuteczności metod udzielania informacji zwrotnej – podejście push vs pull.
- Motywujące przekazywanie celów.
- Techniki rozmów rozwojowych i motywujących pracownika.
7. Jak poprowadzić rozmowę rozwojową? Jak poprzez rozmowę odkryć co motywuje pracownika?
Pokażę Ci różnice pomiędzy rodzajami udzielania informacji zwrotnej w odniesieniu do zachowania lub wykonania zadania.
- STAGES
- Techniki dyscyplinowania i egzekwowania
Wkrocz na właściwą drogę! Stwórz zwycięski zespół ….
2019-02-25
(2 dni)
(Termin gwarantowany)
Hotel***Beethoven
ul. Ludwika Beethovena 7
Gdańsk
Szkolenie rozpoczyna się za 1886 dni