Budowanie właściwych relacji w zespole, w oparciu o wzajemny szacunek, motywowanie pracowników, kreowanie atmosfery inspirującej do realizacji wyzwań, a nie koncentrowaniu się na rozwiązywaniu jedynie problemów, to główne zadania nowoczesnego szefa. Podczas szkolenia dowiesz się, jak prowadzić efektywny zespół, jak zdobyć szacunek u pracowników, jak ich motywować do działania, jak prowadzić poszczególne typy rozmów.
Szkolenie polecamy dla:
Szkolenie jest dedykowane menedżerom lub przyszłym menedżerom, którzy chcą prowadzić efektywny zespół, w oparciu o najnowsze trendy w zarządzaniu zespołem.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności na temat metod prowadzenia skutecznego zespołu, osiągania założonych celów oraz poprawy relacji międzyludzkich i atmosfery współpracy w środowisku pracy.
- Doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem tak, by wszyscy jego członkowie mogli współpracować ze sobą jak najlepiej, korzystając ze swych talentów i potencjału.
Dzięki temu modułowi Uczestnicy będą:
- Znali podstawy teoretyczne efektywnego prowadzenia zespołu
- Wiedzieli na jakim etapie rozwoju grupy znajduje się ich własny zespół. Czego potrzebuje by sprawniej funkcjonować
- Mieli większe poczucie siły i autorytetu, a także odwagę w otwartym wyrażaniu własnych oczekiwań, podejmowania decyzji
- Nabędą umiejętności odpowiedniego komunikowania się z pracownikami: przekazywania standardów pracy, delegowania zadań oraz monitorowania pracowników, prowadzenia różnych typów rozmów z pracownikami
- Potrafili prawidłowo formułować konstruktywną krytykę i informację zwrotną
- Znali własny styl kierowania. Swoje mocne i słabe strony jako lidera
- Umieli motywować pracowników do efektywniejszej pracy
- Nabędą umiejętność dystansowania się do trudnych sytuacji, prowadzenia trudnych rozmów w spokojny i kompetentny sposób
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w formie aktywnych warsztatów, z udziałem wszystkich uczestników szkolenia poprzez zaangażowanie w:
- Krótkie prezentacje wykładowe
- Ćwiczenia w parach i grupach
- Praca indywidualna
- Test
- Dyskusja kierowana
- Ćwiczenia indywidualne
- Analizy przypadków
- Odgrywanie ról przez uczestników szkolenia
Struktura zajęć:
- Praca warsztatowa 80%
- Mini wykłady 20%
Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:
"Bardzo efektywne szkolenie. Szeroki wachlarz wiedzy oraz doświadczeń."
"Szkolenie przeprowadzone rzetelnie, omówione zostały wszystkie tematy z programu. Poruszone były też tematy, które uczestnicy podrzucili."
"Szkolenie na pewno dało mi narzędzia do rozwoju i poprawy jakości pracy na zajmowanym stanowisku. Było dużo przykładów na rozwój własny i swojego zespołu."
"Polecam serdecznie. Bardzo profesjonalne szkolenie firmy AVENHANSEN. Bardzo czytelnie przeprowadzone i na pewno wprowadzę je w swoim zespole."
"Świetne praktyczne szkolenia, dużu merytorycznej wiedzy."
"Ciekawa forma szkolenia zmuszająca do interakcji i myślenia :) Ciekawe przykłady z życia wzięte."
"Bardzo ciekawe i interaktywne szkolenie prowadzone przez doświadczonego eksperta w bardzo dobre atmosferze. Polecam!"
MODUŁ I. WZROST ZNACZENIA PŁASKICH STRUKTUR W ORGANIZACJACH
- Zespoły w nowoczesnej organizacji
- Bądź menadżerem, którego sam chciałbyś mieć
MODUŁ II. INTELIGENCJA EMOCJONALNA JAKO SKŁADNIK KOMPETENCJI MENADŻERSKICH
- Definicja EQ
- ABCD emocji
- Panowanie i samokontrola nad emocjami
- Inteligencja emocjonalna a autorytet
MODUŁ III. MENEDŻER JAKO PARTNER W ZESPOLE
- Jak zmienia się rola postrzegania menedżera?
- Jak zdobyć szacunek u pracowników?
- Współpraca i partnerstwo jako główna idea kierowania zespołami
- Dynamika rozwoju współpracy i diagnoza potencjału własnego zespołu
- Ćwiczenie: „Mój zespół” - charakterystyka mojego zespołu
- Ćwiczenie: Analiza przypadku - Jak poprowadzić zespół, aby efektywniej zaczął działać?
MODUŁ IV. DELEGOWANIE
- Zasady skutecznego delegowania zadań
- Stopnie delegowania wg Harvey’a Shermana
- Zakres odpowiedzialności w procesie delegowania
- Bariery delegowania
- Dobowy rytm dnia
- Samodzielność i odpowiedzialność pracowników w realizacji zadań
MODUŁ V. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
- W jaki sposób motywować pracowników?
- Prawa motywacji
- Indywidualizacja w zespole jest konieczna!
MODUŁ VI. STYLE KIEROWANIA A POTRZEBY ZESPOŁU
- Style kierowania
- Analiza własnego stylu kierowania
- Test
- Rozwój pracowników - etapy
- Analiza przypadku: Umiejętne dopasowanie własnego stylu zarządzania do poziomu rozwoju zespołu/pracownika
- Czynniki motywacyjne dopasowane do poziomu rozwoju pracowników
- Wykorzystanie koncepcji przywództwa sytuacyjnego do motywowania pracowników
- Analiza przypadku
MODUŁ VII. WYZNACZANIE STANDARDÓW PRACY W ZESPOLE
- Ustalenie zasad panujących w zespole - Dlaczego jest potrzebne?
- Ćwiczenie indywidualne
- Czego oczekuję od swoich pracowników? - ćwiczenie
- W jaki sposób przedstawić standardy w pracy w zespole?
MODUŁ VIII. PSYCHOLOGICZNE NARZĘDZIA KIEROWANIA
- Odsłanianie intencji
- Zdarta płyta
- Formułowanie komunikatów - Komunikat „Ja”
- Ćwiczenia
- Mów pozytywnym językiem, czyli zwracaj uwagę na dobór słów
- Ćwiczenia w grupie
- Typy rozmów z pracownikami: pochwała, konstruktywna krytyka, Informacja zwrotna – narzędzie niezbędne menedżera
MODUŁ IX. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
2024-12-09
I dzień: 10:00 - 18:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
Hotel**** DeSilva Premium Poznań
ul. Piekary 5
Poznań
Szkolenie rozpoczyna się za 57 dni
Rejestracja
ul. Piekary 5, Poznań