Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami.

Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia, uczestnicy, przede wszystkim ćwiczą – doskonalą swój warsztat, lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności, takich jak pisanie, czy wypowiedzi publiczne, niezbędnych w kontaktach z mediami. uczą także kreowania newsów, czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów, co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.

Szkolenie z media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami. Uczestnicy poznają takze rodzaje tekstów, jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.

Cele szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Dzięki szkoleniu, uczestnicy:

  • nauczą się kreować newsy
  • zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
  • zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
  • nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
  • poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
  • nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
  • poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
  • stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji

Szkolenie polecamy dla:

  • PR managerów
  • Marketing managerów
  • Specjalistów ds. komunikacji
  • Pracowników administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • case study
  • warsztaty
  • ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • burze mózgów
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • dyskusje
  • odgrywanie scenek
  • warsztaty pisania

I. Poznaj media.

  1. Komunikacja to dialog.
  2. Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.
  3. Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  4. Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  5. Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  6. Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  7. Potrzeby i oczekiwania mediów.
  8. Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  9. Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.

 

II. Formy kontaktu z mediami.

10. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.

11. Przyczyny odrzucenia materiałów.

12. Pisemne formy komunikacji z mediami:

a. Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.

13. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:

a. informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)

b. misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji


Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.

 

III. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.

14. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.

15. Wypowiedzi publiczne:

a. język mediów

b. rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka

c. konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów

d. trudne sytuacje podczas wystąpień

16. E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).

a. strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)

17. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów

a. konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy

b. press pack

c. co zrobić, by media pojawiły się na imprezie

18. Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?


Metody pracy: ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”,  warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.

 

IV. Zarządzanie kryzysowe

19. Zarządzanie sytuacja kryzysową

    • książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
    • kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody


Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.

Termin

2018-12-03 (2 dni)
(Termin gwarantowany)

Miejsce

Hotel***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17
Kraków

Cena

1480 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1968 dni

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1480 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane