Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami.
Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia, uczestnicy, przede wszystkim ćwiczą – doskonalą swój warsztat, lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności, takich jak pisanie, czy wypowiedzi publiczne, niezbędnych w kontaktach z mediami. uczą także kreowania newsów, czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów, co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.
Szkolenie z media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami. Uczestnicy poznają takze rodzaje tekstów, jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.
Cele szkolenia:
- Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji
- Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów
- Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
Korzyści dla uczestników szkolenia:
Dzięki szkoleniu, uczestnicy:
- nauczą się kreować newsy
- zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
- nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
- zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
- nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
- poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
- nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
- poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
- stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji
Szkolenie polecamy dla:
- PR managerów
- Marketing managerów
- Specjalistów ds. komunikacji
- Pracowników administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- case study
- warsztaty
- ćwiczenia na autorskich arkuszach
- burze mózgów
- ćwiczenia indywidualne, grupowe
- dyskusje
- odgrywanie scenek
- warsztaty pisania
I. Poznaj media.
- Komunikacja to dialog.
- Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
- Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
- Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
- Media plan – czym jest, jak tworzyć?
- Potrzeby i oczekiwania mediów.
- Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
- Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.
II. Formy kontaktu z mediami.
10. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
11. Przyczyny odrzucenia materiałów.
12. Pisemne formy komunikacji z mediami:
a. Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.
13. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
a. informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
b. misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji
Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.
III. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.
14. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
15. Wypowiedzi publiczne:
a. język mediów
b. rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
c. konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
d. trudne sytuacje podczas wystąpień
16. E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).
a. strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
17. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów
a. konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
b. press pack
c. co zrobić, by media pojawiły się na imprezie
18. Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
Metody pracy: ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”, warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.
IV. Zarządzanie kryzysowe
19. Zarządzanie sytuacja kryzysową
-
- książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
- kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.
2018-12-03
(2 dni)
(Termin gwarantowany)
Hotel***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17
Kraków
Szkolenie rozpoczyna się za 1968 dni