Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych.
Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Po szkoleniu Uczestnicy będą:
- Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
- Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
- Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
- Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
- Wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i jak radzić sobie ze stresem
- Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
- Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
- Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
- Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność
- Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne
- Budować swoją postawę asertywną
- Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:
- Analizy przypadków
- Praca w grupach
- Scenki z odgrywaniem ról
- Ćwiczenia indywidualne
- Testy
- Dyskusje
- Krótkie prezentacje wykładowe
- Film
- Gra szkoleniowa
Struktura zajęć:
- 15% - prezentacje wykładowe
- 85% - część warsztatowa
Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:
"Prowadząca marzeń! Szkolenie bardzo ciekawe, wnoszące do życia nowy pozytywny powiew. Na pewno szkolenie wniesie nową jakośc do mojego życia. Serdecznie dziękuję. "
"Kompetentny Trener z wielkim doświadczeniem, dużo przykładów z własnych życiowych doświadczeń."
"Bardzo przydatne i rewelacyjnie przeprowadzone szkolenie przez Trenerkę Adriannę Zbińską. Serdecznie polecam :) "
"Szkolenie w pełni wyczerpujące temat, dodatkowo bardzo przyjemna, luźna i otwarta forma pozwalająca przyswoić dużo lepiej materiał i zagadanienia."
"Bardzo komunikatywny Trener posiadający wiedzę i umiejętność przekazywania jej."
"Szkolenie pozwala spojrzeć na siebie przez pryzmat innych co daje ciekawy feedback, gdzie są nasze słabe strony."
"Szkolenie odbyło się w bardzo miłej atmosferze. Trenerka jest osobą o bardzo dużej wiedzy, którą z łatwością i humorem się dzieli. Zarówno część teorytyczna jak i praktyczna poprowadzone zostały w sposób angażujący."
"Poważne podejście do przedmiotu szkolenia poparte dużą wiedzą i doświadczeniem."
"Rozbudowane warsztaty połączone z elementami ćwiczeń psychologicznych."
"Praktyczne case study odzwierciedlające rzeczywiście występujące sytuacje życiowe."
"Bardzo miła atmosfera, ciekawie zaprezentowana ogromna wiedza trenera, dużo ćwiczeń i scenek do odegrania."
"Bardzo ciekawe i urozmaicone ćwiczenia szkoleniowe."
"Bardzo ciekawa tematyka szkolenia. Prowadząca przekazała wiedzę w sposób interesujący, wciągający, profesjonalny i momentami humorystyczny :) Bardzo dobra atmosfera spotkania. Dziękuję. "
Informacje o rabatach i promocjach:
Na szkolenia w Warszawie, dla posiadaczy Karty Warszawiaka przyznajemy 10% rabatu. |
Na szkolenia w Krakowie, dla posiadaczy Krakowskiej Karty przyznajemy 10% rabatu. |
|
|
- Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
- Rabat za cztery osoby: 600 zł lub piąta osoba za 50% ceny! (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
Powyższe rabaty przyznawane są przy wpłacie, najpóźniej, do 7 dni po zakończonym szkoleniu. - Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od całości zamówienia
- Oferujemy również System bezstresowych rat ►
- Zachęcamy do bezpłatnego skorzystania z naszej wyjątkowej oferty Programu doradczego:
Szkolenia z ludzką twarzą ►
Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%*
*Zgodnie z art.43 ust 1 pkt 29 c Ustawy o podatku od towarów i usług VAT, (Dz.U. Nr 226, poz.1476), szkolenia finansowane w całości ze środków publicznych są zwolnione z VAT.
Rabaty nie łączą się.
W ramach szkolenia otwartego w Poznaniu gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Oraz:
- Przerwy kawowe oraz obiad w każdym dniu
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia)
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Małe grupy, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Reklamacje
Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.
W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.
Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
MODUŁ I. WSTĘP - WPROWADZENIE DO TEMATU
- Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
MODUŁ II. KOMPETENCJE NIEZBĘDNE DO BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ: KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA
MODUŁ III. POSTAWY I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE I UTRUDNIAJĄCE DOBRĄ KOMUNIKACJĘ
- Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony na współpracę z innymi
- Rodzaje barier komunikacyjnych
- Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
- Ćwiczenie - zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?).
- Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność
MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA - narzędzia
- Aktywne słuchanie
- Znaczenie i techniki aktywnego słuchania - parafraza, odzwierciedlenie
- Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
- Rozmowa
- Dostrojenie się do drugiej osoby - poziom werbalny i niewerbalny
- Pytania - rodzaje i funkcje pytań
- Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań - ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
- Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
- Informacja zwrotna
- Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
- Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
- Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych
MODUŁ V. MOWA CIAŁA - CZY NAPRAWDĘ JEST TAKA WAŻNA?
- Ćwiczenie - rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
- Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
MODUŁ VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA CZYLI KOMUNIKACJA EMOCJI JAKO ASPEKT BUDOWANIA RELACJI
- IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
- Siła inteligencji emocjonalnej
- Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg D. Goleman)
- Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
- Rozmowa o emocjach własnych - dyskusja w grupach
MODUŁ VII. O TYM, ŻE NIE MA DOBRYCH LUB ZŁYCH TEMPERAMENTÓW
- "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
- Poznajemy osobowości
- Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
- Test osobowości Hartmana
- 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
- Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
- „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę)
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
MODUŁ VIII. TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH
- W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
- Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
- Stres powstaje w głowie!
- Rozbrajanie stanów negatywnych
- Wzbudzanie stanów pozytywnych
MODUŁ IX. ŹRÓDŁA I FAZY STRESU
- Stres korzystny i niekorzystny
- Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
- Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
- Jak reagujemy na stres?
- Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
- Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
- Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
- Ćwiczenie: Autodiagnoza
MODUŁ X. WROGA ZAMIENIĆ W PRZYJACIELA - UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
- Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania - prawo Yerkesa-Dodsona
- Czynniki redukujące stres zawodowy
- Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
- Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
- Style reagowania w sytuacjach trudnych
- Autorska gra szkoleniowa
MODUŁ XI. ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY INTELIGENCJĄ EMOCJONALNĄ A SPOSOBEM REAGOWANIA NA STRES
MODUŁ XII. EMOCJE I ASERTYWNOŚĆ
- Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
- Reguły rozmowy asertywnej
- Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
- Budowanie komunikatów asertywnych
- Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych - analiza przypadków
2025-02-20 (2 dni)
I dzień: 10:00 - 17:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
II dzień: 09:00 - 16:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
Hotel**** DeSilva Premium Poznań
ul. Piekary 5
Poznań
Szkolenie rozpoczyna się za 73 dni