Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych.

Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.

 

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

Po szkoleniu Uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji.
  • Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy.
  • Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji.
  • Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice.
  • Wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i jak radzić sobie ze stresem.
  • Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony.
  • Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony.
  • Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie.
  • Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność.
  • Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne.
  • Budować swoją postawę asertywną.
  • Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny.

 

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:

  • Analizy przypadków.
  • Praca w grupach.
  • Scenki z odgrywaniem ról.
  • Ćwiczenia indywidualne.
  • Testy.
  • Dyskusje.
  • Krótkie prezentacje wykładowe.
  • Film.
  • Gra szkoleniowa.

Struktura zajęć:

  • 15% - prezentacje wykładowe
  • 85% - część warsztatowa

1. Wstęp – wprowadzenie do tematu.

  •  Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę.

2. Kompetencje niezbędne do budowania marki osobistej: komunikacja, inteligencja emocjonalna.

3. Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację    .

  • Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony  na współpracę z innymi.
  • Rodzaje barier komunikacyjnych.
  • Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani.
  • Ćwiczenie  – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?).
  • Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.

4. Efektywna komunikacja - narzędzia.

a) Aktywne słuchanie.

  • Znaczenie i techniki aktywnego słuchania – parafraza, odzwierciedlenie,
  • Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans.

b) Rozmowa.

  • Dostrojenie się do drugiej osoby – poziom werbalny i niewerbalny.
  • Pytania – rodzaje i funkcje pytań.
  • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań –  ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych.
  • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi.

c) Informacja zwrotna.

  • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje.
  • Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
  • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych.

5. Mowa ciała  - czy naprawdę jest taka ważna?

  • Ćwiczenie – rozpoznajemy komunikaty niewerbalne.
  • Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.

6. Inteligencja emocjonalna, czyli komunikacja emocji jako aspekt budowania relacji.

  • IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
  • Siła inteligencji emocjonalnej.
  • Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg  D. Goleman).
  • Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia.
  • Rozmowa o emocjach własnych – dyskusja w grupach.

7. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów.

  • "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy.
  • Poznajemy osobowości.
  •  Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
  • Test osobowości Hartmana.
  • 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się.
  • Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
  • „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę).
  • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia.

8. Trening kontroli emocji w sytuacjach trudnych.

  •  W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
  • Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich.
  • Stres powstaje w głowie!
  • Rozbrajanie stanów negatywnych.
  • Wzbudzanie stanów pozytywnych.

9. Źródła i fazy stresu.

  • Stres korzystny i niekorzystny.
  • Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne.
  • Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go.
  • Jak reagujemy na stres?
  • Konsekwencje utraty kontroli nad stresem.
  • Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych.
  • Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu.
  • Ćwiczenie: Autodiagnoza.

10.Wroga zamienić w przyjaciela - umiejętność radzenia sobie ze stresem.

  • Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – prawo Yerkesa-Dodsona.
  • Czynniki redukujące stres zawodowy.
  • Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana.
  • Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych.
  • Style reagowania w sytuacjach trudnych.
  • Autorska gra szkoleniowa.

11.  Zależność między inteligencją emocjonalną a sposobem reagowania na stres.

12.  Emocje i asertywność.

  • Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
  • Reguły rozmowy asertywnej.
  • Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej.
  • Budowanie komunikatów asertywnych.
  • Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych– analiza przypadków.
Termin

2019-03-26 (2 dni)
(Termin gwarantowany)

Miejsce

Conference Center - Ogrodowa 12
ul. Ogrodowa 12
Poznań

Cena

1480 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1829 dni

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1480 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane