Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją asertywnością w sytuacjach zawodowych.
Asertywność dość często bywa mylnie identyfikowana jedynie z mówieniem „nie”. Choć osoba asertywna potrafi odmawiać prośbom innych osób, gdy są one nie do przyjęcia, ale nie w tym leży prawdziwa istota asertywności. W sytuacjach zawodowych, porozumiewając się z klientem wewnętrznym, czy zewnętrznym, komunikacja asertywna jest wręcz niezbędna, pozwala zbudować lepsze relacje. Asertywność to nie jest umiejętność wrodzona, tylko nabyta! Dlatego można się jej nauczyć. Zapraszamy na szkolenie.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Rozróżniać typy zachowań: uległych, agresywnych i asertywnych
- Budować swoją postawę asertywną
- Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny.
Szkolenie polecamy dla:
Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą budować swoją postawę asertywną, nauczyć się komunikować asertywnie w relacjach zawodowych.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:
- Analizy przypadków
- Scenki z odgrywaniem ról
- Ćwiczenia indywidualne
- Testy
- Dyskusje
- Krótkie prezentacje wykładowe
- Film
Struktura zajęć:
15% - prezentacje wykładowe
85% - część warsztatowa
1. Fakty i mity dotyczące asertywności
a) Postawa asertywna
b) Typy zachowań: bierna, agresywna, asertywna
- Analiza fragmentu filmu
- Ćwiczenie pozwalające lepiej rozpoznać typy zachowań
c) Pięć praw Fensterheima
d) Prawa asertywności
e) Przykłady zdań:
- anty-asertywnych
- pro-asertywnych
2. Budowanie postawy asertywnej
a) Blok ćwiczeń indywidualnych:
- „Moja mapa celów”
- „Moje relacje osobiste”
- „Moja przestrzeń zawodowa”
3. Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych
a) Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
b) Emocje i asertywność
c) Reguły rozmowy asertywnej
d) Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
e) Budowanie komunikatów asertywnych
4. Trudne sytuacje zawodowe z klientem wewnętrznym i zewnętrznym: ćwiczenia
a) Obrona swoich praw
b) Przyjmowanie ocen
c) Asertywna odmowa
d) Reagowanie na krytykę
e) Reagowanie na gniew
f) Obrona własnych granic
5. Wyrażanie osobistych przekonań i opinii w sytuacjach zawodowych
a) Co zrobić kiedy druga strona stara się nakłonić do zmiany stanowiska?
b) Jak zaprezentować swoje przekonania i utrzymać się przy nich? - ćwiczenia
- Zebrania
- Spotkania projektowe
- Wystąpienia przed Zarządem
- Spotkania z klientem
6. Podsumowanie szkolenia
a) Mój plan działania
2018-10-08
(2 dni)
(Termin gwarantowany)
Hotel***Piast
ul. Piłsudskiego 98, Wrocław
Wrocław
Szkolenie rozpoczyna się za 1999 dni