Szkolenie z komunikacji w zespole pracowników - komu polecamy?

Komunikacja to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania z drugim człowiekiem. Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów, ale także poprzez gesty, mimikę itp. Wszystko to wpływa na jakość naszych relacji. A ponieważ z komunikacja mamy do czynienia na co dzień, pracując w zespołach i funkcjonując wśród ludzi, warto znać zasady i narzędzia, które nam to ułatwią. Do udziału w szkoleniu z efektywnej komunikacji w zespole pracowniczym zapraszamy więc osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze skuteczną komunikacją zespołową.


Korzyści dla uczestników szkolenia z efektywnej komunikacji i współpracy w zespole

Po szkoleniu z budowania efektywnego zespołu pracowniczego uczestnicy będą w stanie:

  • Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu w firmie
  • Zdiagnozować własną rolę w zespole pracowniczym
  • Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne w zespołach
  • Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
  • Skutecznie udzielić informacji zwrotnej w obrębie zespołu
  • Docenić wartość wspólnej pracy zespołowej

 

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia z tworzenia efektywnego zespołu pracowniczego:

Wśród technik aktywizujących uczestników szkolenia z obszaru efektywnej współpracy w zespole pojawią się m.in.:

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów

Budowanie zespołu pracowników, komunikacja i współpraca w zespole - program szkoleniowy

MODUŁ I. EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W ZESPOLE

Ten moduł wyjaśnia to, jak funkcjonuje zespół. Uczestnicy poznają etapy budowania zespołu i najważniejsze aspekty, które wpływają na kształtowanie relacji na poszczególnych etapach. Każdy z uczestników zdobędzie też wiedzę o tym, w jaki sposób różnią się w myśleniu i działaniu poszczególne osoby w zespole i co za tym idzie, w jaki sposób się z nimi komunikować. 

  1. Cechy efektywnych zespołów - cechy dobrej współpracy między pracownikami, czyli o pracy grupowej
  2. Jak budować zespół, czyli etapy tworzenia się zespołów (fazy budowania zespołu)
  3. Strukturalizacja czasu na poszczególnych etapach rozwoju zespołu pracowniczego
  4. Role zespołowe - Teoria ról pełnionych w zespole i stylów działania, które za tym idą
  5. Autodiagnoza własnej roli w zespole pracowników firmy
  6. Budowanie współpracy w zespole - współdziałanie w zespole, zasady współpracy w zespole, cechy dobrej współpracy w zespole
  7. Dynamika procesu grupowego
  8. Skuteczna komunikacja w grupie pracowników - dlaczego różnorodność jest nam potrzebna i jak komunikować się z różnymi „typami” ludzkimi


MODUŁ II. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM

Na czym polega komunikacja w pracy zespołowej? Jak powinna wyglądać efektywna komunikacja w zespole pracowniczym? Ten moduł ma na celu praktyczne przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych takich jak: udzielanie informacji zwrotnej, przekazywanie komunikatu, mówienie wprost itp. 

  1. Podstawowe zasady komunikacji w zespole - dobra komunikacja w zespole
  2. Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu. Warunki skutecznej komunikacji w zespole
  3. Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
  4. Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje
  5. Przekazywanie informacji zwrotnej innym członkom zespołu pracowników
  6. Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
  7. Skąd się bierze plotka?


MODUŁ III. KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA I GRY PSYCHOLOGICZNE

W trakcie tej części uczestnicy poznają teorią dotyczącą budowania relacji, opartą na grach psychologicznych i rolach, jakie w tych grach przyjmujemy. Poznają także metody wychodzenia z gier. 

  1. Style komunikacji, które każdy z nas stosuje w komunikacji w zespole pracowniczym i nie tylko
  2. Gry psychologiczne, w które „wpadamy”
  3. Słuchanie - jeden z najważniejszych elementów komunikacji w pracy zespołowej
  4. Mowa ciała - niewerbalny przekaz informacji w ramach komunikacji zespołowej


MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI W EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE PRACOWNIKÓW FIRMY

Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją. 

  1. Przejmowanie inicjatywy w rozmowie z członkami zespołu pracowników
  2. Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
  3. Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
  4. Teoria dwóch mózgów - umiejętność doboru argumentacji
  5. Przekonywanie innych pracowników zespołu do swoich racji
Termin

2020-06-15 (2 dni)

Miejsce

Hotel ***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17
Kraków

Cena

1480 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 1382 dni

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 1480 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane